ימאהה שולפת סוללות ומציגה קטנוע חשמלי חדש בשיתוף gogoro

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה מעמיקה את שיתוף הפעולה שלה עם חברת gogoro הטאוונית ומציגה קטנוע חשמלי עירוני חדש עם טכנולוגיית סוללות נשלפות. נכון לעתה, לא תראו אותו באירופה ואצלנו

קטנועים חשמלים קטנים ועירונים הולכים וכובשים את רחובות הערים הצפופות במזרח הרחוק, ובקרוב מאד גם באירופה. הטכנולוגיה שהביא את הדחיפה המשמעותית לכלים אלו היא טכנולוגיית מארזי הסוללות הנשלפות, כאשר יצרניות האופנועים שוקדות כיום על פיתוח תקן אחיד למארזי סוללות אלו, כמו למשל במארז אותו הציגה הונדה לא מכבר וישמש את ארבעת היצרניות היפניות.

עד שיגיע התקן האחיד של התעשיה, בימאהה לא מבזבזים זמן וחושפים פרטים על קטנוע חשמלי חדש בשם EMF אותו תציג בטוקיו בחודש מרץ העושה שימוש בטכנולוגיה של סוללות נשלפות. הקטנוע החדש מיועד עבור השוק הטאיוואני, ואת הפלטפורמה והטכנולוגיה שלו משאילה ימאהה מחברת gogoro.

שיתוף הפעולה של ימאהה עם gogoro לא חדש, וכבר בשנת 2019 הציגה ימאהה קטנוע חשמלי בשם EC-05 על בסיס פלטפורמה קיימת של gogoro ששולטת בשוק הקטנועים החשמליים בטאיוואן. על פניו היתרון עבור ימאהה ברור, כיוון ששיתוף הפעולה חוסך עבורה את הזמן עד אשר תקבל ותיישם את התקן האחיד המפותח למארזי סוללות נשלפות. אלא שכאשר מדובר בשוק הטאיוואני לשיתוף הפעולה עם gogoro יש יתרון מכריע, כיוון  כש-97% מהקטנועים החשמליים בעלי טכנולוגיית סוללות נשלפות הנמכרים בטאיוואן הם מתוצרת gogoro, שמצידה כבר פרסה רשת תשתית של מאות עמדות החלפת סוללות בטאיוון בהם יכולו בעלי ימאהה EMF להשתמש.

HyperFocal: 0

ובחזרה לימאהה EMF, הקטנוע החשמלי החדש מתאפיין בעיצוב מינימליסטי ביחס ל-EC-05 והוא בעל גלגלים קטנים יותר בקוטר של 10 אינטש בלבד. המנוע החשמלי שלו מספק 7.6 קילוואט (10.2 כ"ס) המועברים לגלגל האחורי דרך שרשרת ומאפשר לו להאיץ ל-48 קמ"ש ב-3.5 שניות ולטפס על למהירות מרבית של כ-100 קמ"ש. בדומה לקטנועי gogoro, גם ימאהה EMF מוסוגל לשאת שני מארזי סוללות בקיבולת של 1.3 קילוואט/שעה כל אחד. נתון הטווח הרשמי לא פורסם, אך הוא אמור להיות כ-170 ק"מ בדומה לקטנועים דומים מאותה תוצרת.

כאמור ימאהה EMF מיועד נכון לעתה רק עבור לשוק הטאיווני. עם זאת ל-gogoro ישנה פריסה של 2200 עמדות טעינה ברחבי העולם כולל באירופה, כך שיתכן מאד שבעתיד הקרוב ימאהה תשווק את ה-EMF גם במדינות בהם פועלת gogoro..

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד