הונדה שולפת: מארז סוללה חכם לכלים דו-גלגליים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה מציגה מארז סוללה נשלף לכלים דו-גלגליים חשמליים בתצורה המשותפת לארבעת היצרניות היפניות. צכד נוסף בדרך לתקן אחיד לסוללות נשלפות.

המהפכה החשמלית בעולם הדו-גלגלי כבר מתרחשת בכמה מישורים, אך המישור שנותן לה את התנופה הגדולה ביותר הוא של הכלים העירוניים הקטנים. הסיבה העיקרית לכך שיצרניות האופנועים הוותיקות, חברות חדשות ומיזמי סטארט אפ תולות את יהבן ואת כספן בכלים אלו היא הדרישה להפחתת הזיהום המרכזי הערים הגדלות המגיעה לא רק מאירופה, אלא גם משווקי המזרחי עצומים שם נעים מיליוני כלים דו גלגליים קטנים ומזהמים. האיחוד האירופאי מקדם תכנית לאסור על כניסת כלים לא חשמליים למרכזי ערים, ואילו ממשלת הודו כבר הודיעה שכבר בשנת 2025 תאסור מכירה של כלים מונעי בנזין עד נפח של 150 סמ"ק, כך שהכיוון ברור ובלתי נמנע.

הבעיה של כלים חשמלים היא ידוע בעיית הטווח, והיא משמעותי בעיקר בכלים הקטנים שאמנם לא זקוקים לטווחים גדולים מצד אחד, אבל מצד שני לא יכולים לשאת סוללות גדולות וכבדות. לךכך מצטרפת גם בעיה נוספת שבערים הגדולות עם עשרות ואולי מאות אלפי כלים חשמלים אין אפשרות לספק עמדות טעינה לכולם. שהפתרון אותו אימצו היצרניות הוא של סוללות נשלפות. קימקו החלה לפתח את מיזם Ionex המשלב עמדות טעינה והחלפה ציבוריות ויצרניות קטנות כמו Simple Energy ואפילו בליץ המוכרת לנו כבר מישות את הרעיון בכלים אותם הם מוכרים. מן הצד השני, יצרניות האופנועים הגדולות החליטו לחבור כדי לייצר סטנדרט אחיד לסוללות נשלפות ועמדות טעינה.

את פרי שיתוף הפעולה של ארבעת היצרניות היפניות חשפה הונדה בשבוע שעבר כאשר הציגה את הסוללה הנשלפת אותה פתחה המכונה MPP – ראשי תיבות של Mobile Power Pack.
מארז ה-MPP מכיל סוללה בקיבולת של 1.3 קילוואט/שעה הניתנת לטעינה תוך 5 שעות בחיבור לשקע ביתי, קיבולת וביצועים די ממוצעים למארזים מסוג זה אבל זה היא לא העניין העיקרי כאן, בפרט שהמארז עצמו יוכל להכיל סוללה עוצמתית יותר ויקרה יותר במידת הצורך.

המארז והעיצוב שלו ישמש למעשה את התקן עבור מארזים דומים של ימאהה, סוזוקי וקאוואסאקי בשינויים קלים ומיתוגיים בעיקר. גובהו של המארז הוא כ-30 ס"מ ורוחבו 17 ס"מ והוא מתאים במידותיום לעמדת טעינה והחלפת סוללות שפותחה עבורו, כך שלמעשה בעלי הכלים העתידיים של של ארבעת היצרניות היפניות יוכלו להשתמש באותן עמדות טעינה והחלפת סוללות ציבורית. המארז שמשקלו הוא קצת יותר מ-10 ק"ג כולל גם יחידת בקרת טעינה השולטת על תהליך הטעינה ברגע שמתחברים לרשת החשמל, בין אם בחיבור בייתי או בעמדה ציבורית. על פי החזון של הונדה (שפחות ישים כאן בישראל) הטעינה של המארז תהיה זמינה בהתאם לזמינות של חשמל מאנרגיות מתחדשות, או לשמש שמקור אנרגיה חיצוני בעת הפסקות חשמל.

בשלב ראשון תציע הונדה את המארז החדש במתכונת של חכירה ללקוחות עסקיים או למיזמי תחבורה שיתופית שישתמשו בכלים  של הונדה. בשלב מאוחר יותר עם אימוץ התקן ופריסת עמדות החלפה וטעינה ציבוריות, יגיע מארז ה-MPP גם לכלים דו-גלגליים שישווקו לקהל הרחב.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד