השקה מקומית: רכבי השטח והטרקטורונים החדשים של CF מוטו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
CF מוטו מעלה הילוך גם בשוק הטרקטורונים ורכבי השטח הספורטיביים עם דגמי Z Force ו-C Force חדשים שמציעים אקשן ויכולת שטח במחיר שפוי.

שוק רכבי ה-SBS והטרקטורונים רותח. בארבע השנים האחרונות מתקיים גידול עקבי במכירות שלהם, אבל החל מתקופת הקורונה מתחוללת התפוצצות, וההערכות הן שהשנה יסתכמו המכירות בכ-6000 כלים (!).

רוב תוספת המכירות מגיע מפלח השוק של טרקטורונים ורכבי SBS ספורטיבים, ואפשר להבין מדוע. מעבר לכיף שכלים אלה מספקים, סגרי קורונה, ועוצר היציאות לחו"ל שלחו מאות ואלפים לטייל בשבילי הארץ, ואת זה מאד כיף לעשות עם כלים כאלה.

בעשור האחרון ניכרת בשוק הזה הקצנה ביכולות הטכניות ובביצועים של כלים אלה, ובמקביל לכך גם קפיצת מדרגה משמעותית במחיר, ודאי מאז שהגיע לעולם קאן אם מאבריק X3. אבל לצד מי שמבקשים לעצמם את הכלים החזקים והמהירים ביותר מתקיים גם פלח שוק של לקוחות שמבקשים לרכוש לעצמם כלים במחירים שפויים יותר, למרות שקשה קצת לכנות כך צעצוע שעולה 100 אלף ש"ח.

CF מוטו מכוונת בדיוק לקהל הזה. היצרנית הסינית מוכרת בשוק הטרקטורונים וה-SBS המקומי כבר כמעט עשור, והיא הצליחה לנגוס נתח מן מהשוק הצומח. כעת, בדומה לאופנועי החברה שהושקו בארץ לא מכבר, גם ליין הטרקטורונים וה-SBS שודרג עם דור מוצרים חדש. כעת הם מתיימרים להדגים קפיצה כלפי מעלה בכל הקשור ליכולות, לעיצוב ולאיכות. הטענה היא שמדובר לא במוצר סיני פחות יקר אלא כזה שיכול ליישר קו מול מותגים מבוססים כמו קאן אם, פולאריס, ארקטיק קט וקאוואסאקי.

 



נעים להכיר: דגמי 2022

שלושת דגמי CF מוטו החדשים שהושקו השבוע הם רכב ה-SBS הספורטיבי Z Force 1000 ספורט וצמד טרקטורוני טיולים דו-מושביים בנפחי 625 ו-850 סמ"ק מסדרת C Force.

ה-Z Force מעוצב בעיצוב מודרני עם חזית ספורטיבית שכוללת פנסים ראשיים צרים ומחודדים וחרטום קטן בצורת V, וללא ארגז מטען אחורי (אפשר להוסיף יחידת מטען אחורית תואמת בתוספת תשלום). המידות קומפקטיות – רוחב של 165 סנטימטרים ואורך של כשלושה מטרים, וזה מתגלגל על גלגלי 29 אינטש על חישוקי 14 אינטש. לא מדובר במבנה של "רכב באחה" סטייל מאבריק X3 אלא יותר בכיוון של רייזר 900 הפופולרי.

על ההנעה אחראי מנוע V טווין אטמוספירי ומוזרק בנפח 963 סמ"ק מפיתוח עצמי, שמייצר 79 כוחות סוס, ואלה מספקים בהחלט עבור כלי ששוקל 685 קילוגרם. כמקובל בז'אנר יש מערכת תמסורת רציפה (CVT) עם יחס העברה נמוך ושילוב חשמלי להנעה כפולה. בנוסף יש גם מערכות הגה כוח חשמלי ונעילת דיפרנציאל חשמלית, שמופעלות בלחיצת כפתור.

רשימת האבזור כולל לוח מחוונים דיגיטלי מלא, דלתות צד, גג קשיח, פנסי LED קדמיים, כננת מובנית ושקעי USB לטעינה. כל אלה מוצעים תמורת 89 אלף שקלים, וזה פחות יקר בכמה עשרות אלפי שקלים מדגמים אטמוספריים בנפח דומה של פולאריס, קאן אם וקאוואסאקי.



דגמי C Force חולקים סממני עיצוב משותפים עם מושב מדורג עם משענת אחורית, וידיות אחיזה ומנשאי פלסטיק קשיחים מלפנים ומאחור. דגם 850 מעט ארוך יותר ומתגלגל על גלגלים בקוטר 26 אינטש עם חישוקי 14 אינטש, במקום גלגלי 25 אינטש עם חישוקי 12 של אחיו הקטן.

בגרסת ה-625 מספק המנוע 40 כוחות סוס ובדגם 850 מופקים 63 סוסים חסונים יותר. המנוענים מניעים תמסורת רציפה עם יחס העברה נמוך, ויש שילוב חשמלי להנעה כפולה ונעילת דיפרנציאל. רשימת האבזור כוללת כננת חשמלית מובנית, מיגוני ידיים, תאורת LED, ובגרסת ה-850 גם מיגוני גחון ומשולשים מקוריים.

המחירים: 52 אלף שקלים לגרסת ה-625 ו-64 אלף ש"ח לגרסת ה-850. מחירים אלה פחות יקרים באלפי שקלים מכלים מקבילים בנפח דומה.

 



טעימה קטנה

במסגרת אירוע השקה יצאנו לסיבוב קצר על שבילים מאובקים סביב אחוזת יערות הכרמל. עיקר העניין הוא ב-Z Force שמהווה אלטרנטיבה מעניינת ושפויה ביחס לכלים הקיצוניים.

המסלול הקצר לא אפשר לנו לקחת את ה-Z לקצה, אבל הספיק כדי לחוש את אופיו. מדובר בכלי ידידותי ונעים לתפעול. לוח המחוונים קריא וברור, עם איכות ורמת בהירות מפתיעה לטובה. תנוחת הנהיגה טובה, אם כי היינו שמחים למדרך נוח יותר לרגל שמאל. הנהג יכול לבחור בין שני מצבים של תגובת מנוע ומצערת: Eco וספורט. גם במצב ספורט מתקבלות תגובות מצערת, ושילוב וריאטור, נעימים וחלקים. כן קיים שיהוי קל בשילוב הראשוני, והתוצאה רחוקה מתחושת עצבנות תזזיתית.

למנוע יש מספיק כוח כדי להזניק את Z קדימה, לצבור קצב, ולהאיץ במעלה גדוש בשיבושים, אבל תשכחו מהאטרף ותחושת "גב נצמד לכיסא" שמציעים דגמי הטורבו עם הספקי מנוע כפולים.

המתלים מפתיעים עם כושר ספיגה טוב, ובעת הצורך אפשר לכוון את רמת השיכוך בבולמים הקדמים. זה לא "מגהץ סלעים" כמו כלים שמצויידים בבולמי אקסטרים מתחוכמים ויקרים, אבל בטיול מהיר על דרכים משובשות Z לא יפרק את גב הנהג. ההגה המתוגבר חשמלית  קליל ונעים לתפעול למרות שלפעמים הוא קל מידי, וזה יתרון עבור נהגים רגועים או לא מיומנים. עם זאת, מי שמחפש נהיגה ספורטיבית יעדיף היגוי מהיר, כבד ואינפורמטיבי יותר.

 



התחושה הכללית שמעניק Z הוא של כלי מאוזן ונינוח עם כושר עבירות טוב, כלי שאפשר ללחוץ עליו ולקבל ביצועים טובים אשר יספקו את רוב המטיילים על שבילים או על דיונות, מי שאוהבים טיולים מהירים ומאתגרים אבל לא מפנטזים שהם מתחרים בראלי דקאר.מעל לכל, אין תחושה של כלי זול או כזה שמתפשר בסעיפים קריטיים. 

טוב ש-CF מוטו מציעה אופציה פחות יקרה עבור מי שרוצה לטייל בשטח ולצורך זה לקחת רק משכנתא נסבלת, ודאי ביחס לכלים היקרים בטירוף, וזאת גם אופציה שפויה יותר לכלים משומשים וטחונים.

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד