נהיגה ראשונה בקאן אם מאבריק X3 דגמי 2020

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי שפגשנו אותם בהשקה סטאטית הגיע הזמן לעלות על דגמי 2020 של קאן אם מאבריק. האם הג'וקר של רכבי ה-SBS הוא אמנם כלי פסיכי יותר מאי פעם? קבלו: חול, גז ותמרות אבק

אחרי כמה עשרות קילומטרים מטלטלים ומאובקים אנחנו עוצרים לרגע. מולנו ניצבת דיונה תלולה בגובה של כמה עשרות מטרים. סימני הצמיגים שחרוצים בה מסגירים את העובדה שהיא נחרשה בסוף השבוע האחרון על ידי כמה וכמה הרפתקנים, אבל הזווית התלולה מעוררת חשש שמא נגמור כאן כמו באחד הסרטונים הויראלים שמתעדים התהפכות מפוארת, עתירת לייקים ושיתופים. הצלם המיומן והרחפן הזמזמן דרוכים ומזומנים כדי לתעד את המפלה, אבל אי אפשר להתעכב.

מבט קדימה. בוחר תוואי חרוש היטב אבל לא יותר מידי. הגה ישר ובעיטה הגונה בדוושת המצערת. מאבריק X3 משוגר כמו צ'יטה שמזהה טרף מזדמן, פוגש את העליה ודוהר כלפי מעלה כאילו אין מחר. גז קבוע. הצמיגים הבשרניים חופרים את דרכם בתוך הקרקע ונאבקים להשיג אחיזה. היית מצפה שהטיפוס התלול ימתן את המהירות אבל מאבריק ממשיך מעלה, ואפילו מאיץ. כאשר מגיע רגע שבו אתה רואה רק שמים אתה יודע שאסור לך בשום אופן לעצור. זה בסדר. מאבריק לא מהסס לרגע. הוא ממשיך בקלילות עד לפסגה בלי להשתעל או להתנצל.

בקצה הטיפוס שניכם מסתכלים מטה. אני חושב לעצמי "וואו. חתיכת טיפוס. איך עליתי את הדבר הזה ואפילו לא הייתי בחצי גז". מאבריק מסתכל עלי וחושב: "ואוו. חתיכת טיפוס. מהעליה הזו הוא עשה דרמה? לא יכל לארגן לי משהו רציני יותר?"



מאבריק שמאבריק

לפני מעט יותר משלוש שנים עבר עולם רכבי ה-Side By Side מהפכה. קאן אם, מותג הטרקטורונים ורכבי ה-SBS של BRP הקנדית, שבר את הכלים לאחר שהחליט להפסיק להשתרך מאחורי פולאריס ולשבור את שליטתו של 'רייזר' בשטח. קאן אם פיתחה SBS קרבי שהיה הדבר הקרוב ביותר שאפשר לבאגי בייצור סדרתי. קוראים לו מאבריק X3, ובשלוש השנים האחרונות הוא הפך לרב מכר, לכלי המבוקש ביותר עבור מי שמחפש מקסימום אנדרנלין בשטח – בין אם לטיולי סוף שבוע מאתגרים ובין אם כבסיס למרוצי ראלי רייד.

בשלוש השנים האלה פותחה משפחה רחבה של דגמי מאבריק X3 עם שניים וארבעה מושבים, עם תצורת גוף רגילה ורחבה, ועם מספר מפרטי מנוע ומתלים – הכל בהתאם לשאיפות ולעומק הכיסים של בעל הרכב. במקביל, קאן אם הוסיפה מידי שנה שיפורים ושדרוגים כדי לבסס את מעמדו של הכלי כ"מלך השטח". לקראת שנת 2020 ביצעה החברה את השדרוג המשמעותי ביותר של הסדרה הזאת עד כה, ומכיוון שאל השינויים האלה התוודענו כבר בהשקה הסטאטית רק נתמצת אותם כאן בקצרה.

 


הדגמים רחבי הגוף נקראים כעת RR ומונעים באמצעות מנוע 900 סמ"ק משודרג שמספק 195 כוחות סוס, כלומר 23 יותר מבעבר. דגמים אלו ניצבים על מתלים עם גאומטריה משופרת, מרווח הגחון שלהם הוגבה בשני סנטימטרים ויש להם כלוב בטיחות חדש ופריק (לעומת כלוב אחוד בעבר).

דגמי RR מוצעים בשתי גרסאות שנקראות XRS ו-XRC ונבדלות בינהן בצביעה (כחולה ל-XRS וכתומה ל-XRC) וגם בכיול מתלים, צמיגים, ובאופי פעולת מערכת ההנעה הכפולה. XRC מותאם יותר לנהיגה בשטח סלעי. 
מתחת לשני דגמי העל מוצע כעת דגם ביניים חדש שנקרא 'טורבו R', הוא מבוסס על תצורת הגוף הצרה ומונע באמצעות מנוע ה-172 כ"ס שהניע עד עכשיו את דגמי העל של המשפחה. דגם זה מתומחר בארץ במחיר נמוך משמעותית מאשר אחיו החזקים (157 אלף ש"ח לעומת 207 אלף ש"ח למאבריק RR ,XRS), אבל הוא לא התייצב להשקה הדינמית. אנחנו נהגנו רק על דגמי XRS ו-XRC הקשוחים והחזקים, והסיבה פשוטה: מחיר, בתחום הזה, לא מרתיע לקוחות. אלה רוצים תמיד את הכלי הכי גדול והכי חזק, והם מוכיחים את זה בטבלת המכירות. 

האמת, אנחנו לא התלוננו. מי אנחנו שנגיד לא ל-195 כוחות סוס?

 

 

נותנים בגז

כבר בעת ההידחקות פנימה למושב החובק של מאבריק נחשפים שני שינויים שבוצעו בתא הנוסעים. לוח המחוונים החדש מעוצב עם תצוגת מידע עשירה יותר ומאפשר לשנות את התצוגה ולתפעל את מחשב הדרך באמצעות מתגים עטויי גומי שקל לתפעל אותם גם עם כפפות נהיגה. שינוי חשוב יותר הוא התקנת חגורות בטיחות עם ארבעה עיגונים שכוללת כעת מנגנון גלילה לצמד הרצועות העליונות. זה מאד מקל על התאמת החגורות לגוף, ומאפשר תנועה נוחה.

מסלול הנהיגה, לאורך 120 קילומטרים, כלל שבילים מהירים, דיונות, מעלות סלעיים, מעט שטח טכני ואפילו מספר מעברי מים לרענון. מעלות תלולים וזרועי סלעים לא מותירים רושם על אדון מאבריק: בולמי Fox על מתלים בעלי מהלך ארוך מאד ומרווח גחון גדול (יותר מ-40 ס"מ) מאפשרים לו לדלג כמעט מעל כל מכשול בלי להתרגש, בלי להאט, וכמעט בלי להזדקק לתיקוני היגוי. השנה, יותר מתמיד, X3 הוא פשוט כלי של "כוון וסע". המנוע מעיף אותך קדימה, והמתלים בולעים הכל.

 

 

בואו נהיה כנים: מעטים האנשים שירגישו בהבדל בין 172 כוחות הסוס ה"צנומים" של הדגם היוצא לבין 195 כוחות הסוס של דגמי 2020. מעטים עוד יותר האנשים שבאמת צריכים את תוספת הכוח הזאת, אבל מעולם לא פגשנו חובב נהיגה שיאמר לא לעוד כמה סוסים. הלקוחות בארץ ובעולם רוצים עוד כוח, ויש מי ששיפרו את הכלים שלהם כדי לחלץ מהם כמעט 300 כ"ס.

אז אם יש ביקוש אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שיהיה מי שיספק אותו, ורף הריגוש לעולם לא יורד. מי שהתרגלו ל-172 כ"ס יתרגלו מהר מאד גם למנוע החדש, אשר, אגב, נושם נהדר ומתגמל עם בעיטת כוח ממכרת מעל 4,000 סל"ד. פתיחת גז מלאה היא חוויה ממכרת של הזרקת אדרנלין, וקצב צבירת המהירות לא נופל מזה של אופנוע כביש ספורטיבי. אפשר להגיע בקלות למהירויות תלת ספרתיות אשר היו באות לידי ביטוי בשלילת רישיון נהיגה מפוארת ומתוקשרת על כביש ציבורי.

אלא שמאבריק עושה את זה בשטח, וזה כמובן דורש ריכוז רב. חייבים לשמור על הכיוון הנכון, וגם  על הזנב, שתמיד רוצה לצאת לשחק. משחקים כאלה מתקיימים גם במצב של הנעה כפולה, ואף  בייביסיטר אלקטרוני לא יציל אותך מלחיצה לא אחראית על המצערת. האתגר גדול שבעתיים כאשר נמצאים במצב של הנעה אחורית, שדורשת לא רק יכולת שליטה גבוהה אלא גם הרבה אומץ. חייבים לשלוט בחרמנות הגז, בניהוג הכלי ובעיקר בהגה. עם כל כך הרבה כח, כאשר מאבריק יוצא להחלקה בהנעה אחורית, חייבים להיות זריזים ומיומנים כדי לתפוס אותו כל שזה אפשרי, ולפני שזה נגמר עמוק בחול.

 

 

בעבר סיפרו לנו שעם כלי שמצטיין בסוג שטח אחד חייבים להתפשר על היכולות בתוואי שטח אחרים. לרעיון הזה אין אחיזה כאשר מדובר במאבריק X3. הוא מצטיין על שבילים מהירים בדיוק כמו בשטח טכני. המהלך הארוך של המתלים, התפקוד המצוין של ההנעה הכפולה ונעילת הדיפרנציאלים הקדמית (למה לא? שיהיה!), מותאמים לכל תוואי, ובמצבים מביכים של ירידות תלולות במיוחד תמיד אפשר לשלב ל-L בתיבת ההעברה ובלימת מנוע מוחשית שומרת על איטיות של פחות מ-8 קמ"ש ומפחיתה את השימוש בבלמים.

היה קשה לעמוד על ההבדלים בין גרסאות XRS ל-XRC בזמן נהיגה קצר, אבל ניכר שגרסת XRC גורסת הסלעים מתאפיינת בכיול מתלים יותר קשיח (צריך לומר את זה בהסתייגות, כיוון שחלק מדגמי ה-CRS עברו כיול מותאם אישית לבולמים), ובהיגוי קל יותר גם במצב התגבור המינימלי. כל  זאת כדי להקל על תמרון בין סלעים אשר דורש הרבה עבודת הגה.

 

 

סוף מסלול

קאן אם מאבריק X3 מרים מעתה את הרף הפסיכי שהוא עצמו קבע לפני 3 שנים. קשה למצוא כעת  כלי סדרתי אחר שמסוגל לספק רמות של פאן ואדרנלין כאלה, בין אם מדובר בשבילים מהירים, בדיונות או בשטח טכני. מאבריק X3 יודע לעשות הכל וגורם לנהג שלו להרגיש שזה כל כך קל ושהמגבלות הן שלו, לא של הכלי. זאת כמובן אשליה מתעתעת מפני שחנופה כזאת לאגו של הנהג עלולה להתפך, תרתי משמע, אם לא מכירים את הגבולות – גם אלה של הנהג וגם את אלה שקובעת גברת פיזיקה. נהגים מיומנים, אם הם יכולים לעמוד במחיר הגבוה של הכלי הזה, יקבלו בתמורה  עולם ומלואו של אדרנלין טהור. השמים, וחשבון הבנק, הם הגבול האחרון.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד