השקה מקומית: ק.ט.מ דיוק 790

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ק.ט.מ משיקה בישראל את הדיוק 790 החדש באולם התצוגה מחודש של המותג ברחוב שוקן. המטרה: לנגוס בפלח משמעותי בשוק הפופולארי של הנייקדים הבינוניים

ק.ט.מ השיקה היום בישראל את דיוק 790, הנשק הכתום במלחמה בשוק הצפוף של אופנועי הנייקד בנפח בינוני. פלח שוק זה הוא אחד החשובים בעולם האופנועים, כשגם בישראל זוכים אופנועים אלו לפופולאריות גדולה בקרב הרוכבים. דווקא שם לק.ט.מ לא הייתה עד כה נציגות. אמנם משפחת הדיוק כוללת את דגם ה-690 הוותיק, אך עם מנוע סינגל הוא אינו יכול להוות תחרות לאופנועי הטווין המקבילי המגיעים ביפן ונוטה יותר לכיוון הסופרמוטו.

הפתרון של ק.ט.מ הגיע בדמות דיוק 790 שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה ונועד להכניס את ק.ט.מ אל הנישה המבוקשת, כמו גם להוות גשר בין דגמי הדיוק הקטנים לדיוק 1290 המגודל והבכיר במשפחה. ואכן, ניתן להבחין בקלות בקשר המשפחתי של הדיוק החדש ליתר בני המשפחה, עם הפנס הקדמי הדקיק בעל גופי ה-LED, קווי הגוף החדים והפלסטיקה המינימליסטית המשווים לו מראה קרבי.

עם זאת, ק.ט.מ דיוק 790 המכונה The Beast (החיה) הוא אופנוע חדש לחלוטין. המנוע בנפח 799 סמ"ק הוא בתצורת טווין מקבילי, בניגוד לתצורת הוי-טווין בה משתמשת ק.ט.מ עבור האופנועים הגדולים שלה, חדש לחלוטין ואמור להוות בסיס לסדרת דגמים חדשה בנפח בינוני, למשל גרסת פייקס פיק סופר קרבית שתופיע בקרוב.

עם נתון הספק של 105 כ"ס ו-8.9 קג"מ דיוק 790 חזק משמעותית מאופנועי טווין מקבילי דוגמת ימאהה MT07 החדש וקרוב בביצועיו לימאהה MT09 בעל מנוע הטריפל, שניהם מהדגמים הנמכרים ביותר מבין הנייקדים הבינוניים. עם זאת, הודות למנוע הדו-צילינדרי הוא שומר על משקל קליל של 169 ק"ג בלבד.

השלדה של ק.ט.מ דיוק 790 גם היא חדשה לחלוטין כשהמנוע משמש גורם נושא בעומס, כשהמזלג (הפוך, 43 מ"מ) והבולם האחורי (כיוונון עומס קפיץ בלבד) הגיעו מ-WP כמקובל בק.ט.מ, ומערכת הבלימה מורכבת מקאליפרים ראדיאלים של ברמבו בשילוב מערכת ABS של בוש. כמתבקש כיום מציע דיוק 790 חבילת אלקטרוניקה נרחבת הכוללת מערכת בקרת אחיזה עם 9 מצבי פעולה שונים, 4 מצבי רכיבה לבחירת הרוכב המשפיעים על תפוקת המנוע, חדות המצערת ופעולת מערכות בקרת המשיכה וה-ABS. בנוסף ישנן גם בקרת זינוק מהמקום, מערכת למניעת ווילי ומערכת לשליטה בבלימת המנוע.

מבחינת מחיר מתמקם ק.ט.מ דיוק 790 באזור העליון של קטגוריית הנייקדים בנפח בינוני, עם תג מחיר של 80 אלף ש"ח, או 77 אלף ש"ח בעסקת מזומן ללא טרייד אין – יקר במעט מימאהה MT09. בד.ל.ב מוטוספורט מצפים למכור כ-60 כלים בשנה, יעד שנשמע שאפתני לשחקן חדש בנישה צפופה, אך מסתבר כריאלי מאד בהתחשב בעובדה שעד כה כבר נמכרו 48 כלים –שזה בהחלט הישג מרשים.

את הדיוק החדש ניתן יהיה לפגוש באולמות התצוגה של ק.ט.מ ובראש ובראשונה באולם התצוגה הראשי ברחוב שוקן, אשר עבר לאחרונה שיפוץ מקיף, כשהותאם עיצובית לסוכנויות ק.ט.מ הרשמיות בעולם ונחנך גם הוא בהזדמנות חגיגית זו. לצד מכירת הכלים באולם התצוגה ישנה בתוכו גם מחלקת ביגוד ואביזרים חדשה, אשר תציע את מגוון המוצרים מקטלוג ק.ט.מ, כולל ביגוד יום יומי וציוד רכיבה כתום וממותג.

צילומים וסיקור: עמרי גוטמן

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד