השקה עולמית: ימאהה MT07 החדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
MT07 הוא סיפור הצלחה גדול עבור ימאהה, אבל גם סיפורי הצלחה צריכים לשדרג לפעמים. כמה מאות קילומטרים בכבישי ספרד הוכיחו שימאהה עמדה במשימה ו-MT07 הוא אופנוע שלם מאי פעם

השמש עדיין לא הספיקה לעלות גבוה מספיק כדי להעלות את הטמפרטורות, הן של האוויר הן של האספלט. ארוחת הבוקר עדיין לא התעכלה, ואנחנו כבר בכבישים מפותלים בקצב מרשים מאוד. האספלט רחוק מלהיות מושלם ויש מקומות שהוא אפילו מלוכלך עם אבנים או עלים. הייתם מצפים כי מדובר בהשקה של אופנוע גדול וקרבי, אך אנחנו בדרום ספרד להשקתו של ימאהה MT07 חדש, או שמא יש לומר מחודש. עדכון ראשון לאופנוע הנמכר ביותר של ימאהה.

לא בכדי בוחרת ימאהה לערוך עבור ה-MT07 השקה גדולה ומאורגנת, גם אם מדובר בריענון לדגם קיים מאז הוצג לראשונה בשנת 2014. החברה היפנית מכרה יותר מ-120 אלף יחידות מדגם זה ברחבי העולם, שהם 21.5% מסך מכירות האופנועים של היצרנית. כשבוחנים את משפחת דגמי MT, שכוללת כעת שישה דגמים מנפח של 125 ועד 1,000 סמ"ק, MT07 מהווה 44.5% מסך מכירות משפחת דגמי נייקד אילו. כשמדובר באופנוע כל כך חשוב, הכבוד הראוי לו מתבקש בהחלט.

גישה חדשה לקטגורית הביניים
סדרת MT של ימאהה, ובכלל זה גם MT07, הציגה גישה חדשה לקטגוריית אופנועי העירום. תחת הסלוגן Dark side of Japan באה ימאהה להראות רוח צעירה וחדשה, שבפועל תורגמה לגישה כי אופנוע זול או אופנוע למתחילים לא אמור להיות משעמם. אמרו וקיימו. אופנועי הסדרה אכן מציגים ערכים כמו טכנולוגיה, אמינות וזמינות, כשלצדם ערכים של DNA אגרסיבי, מומנט ויכולות דינמיות. ימאהה הצליחה לעמוד מאחורי סיסמאות השיווק עם אופנוע שצויד במנוע עם אופי, סיפק מומנט מסל"ד נמוך והתנהגות דינמית טובה מאוד. אופנוע שכיף לרכוב עליו, אם אתה רוכב מתחיל או מנוסה. אך היו נקודות כמו מרחב לרוכב או תפקוד הבולמים שהיו ראויות לשיפור.

בהתאם לאווירת הצד האפל האופנועים מוצגים בחניון המלון בחושך, כששתי שורות של אופנועים עם אורות דלוקים מחכים לנו תחת מעטה עשן. באזור הצגת האופנוע הוא עומד לצד כל שאר דגמי משפחת MT. בכירי החברה מציינים כי השינויים היו עם דגש של שימור הצדדים החזקים ברב המכר של החברה, לצד שמירה על רמת מחיר סבירה. בימאהה היו מחויבים גם לקהל היעד של האופנוע, שמתברר שלמרות שרובו רוכבים צעירים, הוא כולל גם לא מעט רוכבים וותיקים או כאלו שהתחילו לרכוב בגיל מאוחר ונשים, המהוות 17% מקהל הרוכשים של ימאהה MT07. השינויים העיקריים באופנוע הם עיצוביים, אך ישנו גם שדרוג טכני בתחום המתלים.

השינוי בעיצוב החיצוני סולידי מעט לטעמי, עם פנס חזית שדומה מאוד לזה של MT09 מהדור הראשון, רחוק מאוד מהעיצוב האגרסיבי של MT09 החדש או MT10. אך השינויים בעיצוב נוגעים בכל חלקי האופנוע: הם עדינים ומבחינים בהם יותר כשיורדים לפרטים כמו כידון, מצנן ורגליות תפעול צבועים בשחור, יחידת זנב חדשה, כשמיכל הדלק והמושב הוחלפו גם כן. לא פחות חשוב הוא השיפור המתלים שזכו לעדכון שדרוג מלפנים ומאחור, עם קפיצים חדשים ושמן צמיגי יותר, כשבנוסף יש כעת אופציה לכיוון שיכוך החזרה בבולם האחורי. האם השינויים האלו מספיקים כדי לשמר את מעמדות של ימאהה MT07 כרב מכר? על כך רק רכיבה בכביש יכולה לענות.

להצדיק את המוניטין
יוצאים מהמלון הממוקם במרבייה (Marbella), לא רחוק ממלגה. מיד עם היציאה הכבישים מתחילים להתפתל ואחרי קטע קצר בכביש בין עירוני וקטע עירוני, שוב הכבישים חוזרים להתפתל ומתחילים לטפס אל עבר ההרים. רכיבה על ימאהה MT07 החדש מספקת תחושות מוכרות כבר בקילומטרים הראשונים, עם תנוחת רכיבה המרגישה זהה לזאת של הדגם היוצא. אלא שבעוד שבדגם הקודם שיפולי מיכל הדלק סיפקו תחושת צפיפות, כעת מיכל הדלק החדש מספק תחושה כללית כי מדובר באופנוע גדול יותר ויש הרבה יותר מרחב, גם לאנשים גבוהים במיוחד. מיכל הדלק גם נע מעט קדימה והמושב עוטף אותו כך שיש לרוכב יותר מקום עם מרחק גדול יותר ממושב המורכב. עבורי עניין המרחב היה לרועץ בדגם הקודם כך שהשיפור ניכר וכל זאת גם ללא פגיעה בגובה המושב.

המנוע זהה לדגם היוצא, טווין מקביל בנפח 689 סמ"ק, עם סדר הצתה א-סימטרי המספק סאונד מעניין. הנתונים גם כן נשארו זהים, עם הספק של כ-75 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-6.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד. אחרי שטיפסנו לשיא הגובה עם הים פרוס לפנינו אנחנו מתחילים לצלול בחזרה. הכבישים עם אחיזה לא עקבית והמוביל ההולנדי של קבוצת העיתונאים, כולם איטלקים למעט אחד ישראלי, מכתיב קצב גבוה מאוד. הכביש מאתגר מאוד לרכיבה – נתיב וחצי המורכב מאינסוף פניות, מכאלו הדוקות של הילוך ראשון במהירות ריצה ועד כאלו בהילוך שלישי, רובן ללא שדה ראייה עם צוק מצד אחד ותהום מן העבר השני. האופנוע עובד קשה והרוכבים לא פחות.

 למרות שלא מדובר במנוע גדול נפח, המומנט המתקבל בסל"ד נמוך מרשים מאוד ולא פעם מצאתי את עצמי רוכב בהילוך גבוה יותר ממה שהייתי מצפה. המעבר ממצערת סגורה לפתוחה יכול היה להשתפר מעט, אך לא מדובר במשהו שמפריע לרכיבה. משקל האופנוע מרגיש הרבה פחות מ-182 ק"ג מוצהרים ומאפשר להעבירו להטיה מצד לצד בקלות, עם היגוי זריז. המנוע משתף פעולה גם ביציאות מהפנייה גם בסל"ד גבוה. בהמשך היום, כשהכבישים נפתחו מעט והפכו מהירים יותר, הגענו כבר למצבים בהם היה צורך לפתוח מצערת לרווחה, בייחוד בעליות, שם כבר אין תחליף לנפח, אך הקצב היה כה גבוה ממילא שמהירות לא הייתה הבעיה.

המתלים שהצליחו להתמודד בכבוד עם הכבישים של תחילת היום, המשיכו להרשים גם כשהמהירות עולה והם נאלצים לעבוד קשה יותר. הם הצליחו להרשים אותנו לא רק עם התמודדות בהטיה עם בליטות בכביש, אלא גם בכניסות לפניות בעת בלימה. עדיין מדובר במתלים פשוטים בסך הכול והם נאלצים לעבוד קשה, אך מצליחים לשמור על ריסון וזה מה שחשוב, כשהם משלימים בצורה יפה את יכולות המנוע והשלדה. ביחס לתקציב הם בהחלט עושים עבודה מרשימה, כשימאהה הצליחה לגעת בנקודה נוספת שהייתה ראויה לשיפור בדגם הקודם, בייחוד הבולם האחורי.

מה שעובד
אנחנו מתקרבים בחזרה למלון ופה ושם אפשר לראות גלגל קדמי מונף באוויר. כשאנחנו נכנסים לאזור מגרשי הגולף והשכונה המקיפה את אזור המלון אפשר גם לראות גלגלים אחוריים מפרפרים באספלט החלקלק. אין כאן בקרת אחיזה וישנו רק ABS, אבל יש כאן אופנוע תקציב שגורם גם לעיתונאים מנוסים, חלקם אף מבוגרים, להשטות ולחייך בקסדה, וזה הקסם בימאהה MT07. אחרי 230 ק"מ של רכיבה, בעיקר בהטיה, בין העיתונאים הייתה תמימות דעים כי אם היינו רוכבים על אופנועים גדולים או חזקים יותר, היינו צריכים לעבוד הרבה יותר קשה כדי לרכוב בקצב שרכבנו עם ה-MT בקטעים האיטיים של תחילת היום. גם בקטעים המהירים יותר, לא היינו בטוחים אם אופנועים חזקים יותר היו יותר מהירים, שכן רכבנו די קרוב לשיא שאפשר לרכוב מהר ובטוח בכביש ציבורי.

בסיכומו של יום ימאהה פשוט לקחו משהו טוב ועשו אותו לטוב יותר. נקודות החולשה של הדגם הקודם כמו המתלים ומרחב לרוכב טופלו בצורה טובה מאוד והעיצוב גם כן זכה לעדכון, גם אם סולידי יחסית. אין פלא שקהל היעד של האופנוע הזה כה רחב, שכן הוא מציע יכולות טובות מאוד מצד אחד, שיכולות לספק גם רוכבים וותיקים, מנגד הוא קטן מידות ובעל מנוע לא מאיים שיכול להתאים גם למתחילים. סביר להניח שמחירו של ימאהה MT07 יישאר דומה, מה שאומר שהוא ימשיך להיות להיט מכירות בקטגוריית הביניים.

ימאהה MT07 – מפרט טכני
מנוע: 2 צילינדרים במקביל, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
נפח: 689 סמ"ק
הספק: 74.8 כ"ס ב-9,000 סל"ד
מומנט: 6.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד
הילוכים: 6
שלדה: יהלום
מזלג קדמי: קונבנציונלי, מהלך 130 מ"מ
זווית היגוי: 24.5
בולם אחורי: יחיד, מתכוונן לעומס קפיץ ושיכוך החזרה, מהלך 130 מ"מ
בלם קדמי: דיסק כפול, 282 מ"מ
בלם אחורי: יחיד, 245 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,400 מ"מ
מיכל דלק: 14 ליטרים
גובה מושב: 805 מ"מ
משקל יבש: 182 מ"מ

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד