השקה מקומית: דגמי אנדורו 2018 של KTM

KTM אנדורו 2018
KTM משיקה את דגמי האנדורו הדו-פעימתיים לשנת 2018. גולת הכותרת: הזרקת הדלק וערבוב עצמאי של שמן ובנזין

צילום: ניר עמוס

ד.ל.ב מוטוספורט מקבוצת לובינסקי השיקה את דגמי האנדורו החדשים של מותג KTM לשנת 2018. גולת הכותרת היא הצגת אופנועי האנדורו הדו פעימתיים החדשים, עם הזרקת דלק.

מה חדש?

האופנועים החדשים הושקו במשכן 'סדנת האלופים', ולא בכדי: הסוכנות החדשה של ד.ל.ב מוטוספורט בפרדס חנה הוקמה ע"י תומר שמש וזיו כרמי, רוכבי המרוצים של KTM, והמקום משמש גם כמרכז הדרכה שממנו יצאנו לבדוק את הכלים החדשים בהשקה רכובה. 

שוק האנדורו בישראל חווה גידול משמעותי בשלוש השנים האחרונות: בשנת 2016 נמכרו כ-1,000 כלים, והצפי הוא לסיים את 2017 עם מכירות של כ- 1,200 כלים. אופנועים דו פעימתיים מהווים כיום כ-40% מסך המכירות של אופנועי אנדורו.

לדברי נעמן זהר, מנהל תחום הדו גלגלי בד.ל.ב, הצפי הוא שאופנועים דו פעימתיים יתפסו נתח של מעל ל-50% בשנת 2018. נכחו בהשקה דורי מנור, מבעלי חברת דוד לובינסקי, משה ראובני מנכ"ל ד.ל.ב מוטוספורט, נעמן זוהר ואבי ששון מנהל מותג KTM.

נוסף לדגמים הדו פעמתיים, EXC 250 TPI ו- EXC 300 TPI הוצגו דגמי הארבע פעימות: EXC-F 250, EXC-F 350 ,EXC-F 450 ו- EXC-F 500, אשר לא עברו שינויים משמעותיים מדגמי 2017.

במסגרת הצגת קבוצת המרוצים של KTM הציגו אנשי ד.ל.ב את גיא נורסלע, שלמרות היותו נער צעיר שטרם מלאו לו 15 רשם לזכותו זכייה במרוץ האקסטרים-אנדורו 'רד-בול רומניאקס' התובעני, בו זכה במדליית זהב בקטגוריית איירון.

גיא רכב על KTM SX85 מול רוכבים מנוסים ממנו שהתחרו עם כלים מהירים ובעלי נפח מנוע גדול יותר. מה עושה ילד שעולה על הפודיום ומסביבו פותחים שמפניות? לא שותה כמובן.

בשורת הדו פעימתיים המוזרקים:

הילדים כבר גדלו, הם עדיין גרים בבית אבל נטשו את ההורים לטובת האינסטגרם, ואחד הפריטים שנשארו לי מילדותם הוא בקבוק יניקה שלהם. אין לבקבוק הזה קטע נוסטלגי אלא שימושי לחלוטין: לצורך מדידת כמות השמן שאותה אני מערבב עם הבנזין לפני מילוי מיכל הדלק באופנוע השתי פעימות (או בשמו המקוצר – דו"פ).

האוסטרים משנים מעתה את כללי המשחק ואומרים: "מסור את בקבוק המדידה שלך או שמור אותו עד שיהפוך לפריט אספנים."

אנשי הפיתוח של KTM פיתחו מערכת הזרקה חדשה, וזה לקח להם 13 שנים שבמהלכן הם ניסו בתחילה להציב את המזרקים בחלקו העליון של המנוע, לאחר מכן בחלקו התחתון, ולבסוף מצאו את המיקום המתאים ביותר לדעתם ואז הם מיהרו לרשום על זה פטנט.

נכון, רוכבים ציפו למנועים המוזרקים כבר בדגמי 2017 ולכן התאכזבו קצת בגלל האחור, אך מרגע שהאופנועים הוצגו ורשמו שורה בדפי ההיסטוריה – כל השאר בטל בשישים.

אז אין יותר בקבוקי מדידה ואין יותר קרבורטור, ומה בכל זאת יש בדגמי האנדורו החדשים של KTM? יש מיכל שמן שמוצב מתחת למושב הרוכב, והמילוי שלו מבוצע מבעד לפתח שממוקם על שלדת האופנוע.

מיכל שמן מלא אמור להספיק לארבעה עד חמישה מילויים מלאים של מכל דלק, ומערכת ניהול מנוע חדשה אחראית על הזרקת התערובת של הדלק והשמן ישירות לתוך מעברי המנוע בהתאם לסל"ד.

אנשי KTM טוענים שכך שופרה צריכת הדלק במנועים הדו-פעימתיים, מה שכמובן הגדיל את טווח הנסיעה. יתרון נוסף הוא שאין עוד צורך לכייל קרבורטורים כאשר רוכבים בגבהים משתנים והלחץ הברומטרי שונה, למשל עבור רוכבים שגרים בגליל העליון או ברמת הגולן.

מאפיין אחר של מנועים דו פעימתיים, ענן העשן הלבן שחלקם מותירים מאחורייהם, נעלם גם הוא, וזה כמובן מצמצם את הפגיעה בסביבה.

אופנעי האנדורו הדו-פעימתיים החדשים עולים כאלף ש"ח יותר מאשר דגמי 2017, ולאחר הפסקת הייצור של EXC-125, שהיה מאד פופולארי בקרב הרוכבים בישראל, 250 EXC TPI הוא כעת אופנוע הכניסה מבין היצע הדגמים הנוכחי של KTM. זאת גם אחת הסיבות להבדל המחיר המשמעוי בינו לבין EXC 300 TPI.

השוואה בין מחירי KTM אל מול המתחרה העיקרי, הוסקוורנה, מגלה שההבדל המשמעותי הוא בדגם ה-300 שתי פעימות: ההפרש עומד כעת על כ-5,000 שקלים לטובת הוסקוורנה. שאר הכלים מתומחרים באופן דומה.

כל האופנועים מגיעים עם חבילת אבזור בשווי 3,200 ש"ח, ואחריות של שנה אחת. בהמשך נעלה כתבת התרשמות מרכיבה על הדגמים החדשים.

שם דגםמחיר כולל מע"מ בש"חהנחה לעסקת מזומן בש"ח
דגמי שתי פעימות
250 EXC TPI 60,9002,000
250 EXC SIX-DAYS TPI 64,9002,000
300 EXC TPI 71,9004,000
300 EXC SIX-DAYS TPI 75,9004,000
FREERIDE 250 R 56,9004,700
דגמי ארבע פעימות
250 EXC-F 70,9005,000
250 EXC-F SIX DAYS 74,9005,000
350 EXC-F 72,9004,000
350 EXC-F SIX DAYS 76,9004,000
450 EXC-F 74,9003,000
450 EXC-F SIX DAYS 78,9004,000
500 EXC-F 76,9003,000
500 EXC-F SIX DAYS 82,9003,000

 

 

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד