הוסקוורנה נורדן 901: רכיבה ראשונה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
באחור רב נכנסת הוסקרוונה אל זירת האדוונצ'רים הבינוניים הקרביים עם נורדן 901 החדש. יצאנו לרכיבה ראשונה כדי לבחון איך העסק הזה עובד

למקרה שפספסתם, שוק אופנועי האדוונצ'ר רותח בשנים האחרונות, ואנחנו מוצפים מכל עבר בשלל של אופנועים מכל גודל, נפח ותצורה, וכולם מציעים תנוחת רכיבה גבוהה והבטחה לקחת אותנו הרחק אל המרחבים הפתוחים. בין תתי הנישות בקטרוגיית האדוונצ'ר קיימת כעת פריחה באגף הקרבי יותר, עם כלים כמו ימאהה טנרה 700 וק.ט.מ 890 אדוונצ'ר. אלה מיועדים לרוכבים שלא רק רוצים לטייל או להיראות אלא גם ללכלך באבק ובבוץ את האופנוע שלהם.

כמעט כל יצרנית אופנועים שמכבדת את עצמה מציעה כעת אדוונצ'ר כזה או אחר (אפילו הארלי דיוידסון), לכן זה די תמוה שדווקא הוסקוורנה, יצרנית עם היסטוריה ארוכה של אופנועי דו"ש ושטח, נעדרה עד כה מן הקטגוריה. הסיבה הסבירה לכך היא התהפוכות הרבות שהחברה עברה עד שנחתה לפני קצת פחות מעשור אצל קבוצת ק.ט.מ. מאותו יום החל שם רנסנס עם הרחבת ההיצע לדגמי כביש שמבוססים על פלטפורמות כתומות.

אנשי הוסקוורנה לא הסתירו את כוונותיהם וכבר בתערוכת מילאנו 2019 חשפו דגם תצוגה של אופנוע אדוונצ'ר קרבי. הוא עוצב בעיצוב ייחודי ונשא את השם נורדן (או "צפון" בגרמנית), וכעבור שנתיים הבשיל הקונספט הזה לדגם סדרתי שהושק בעולם לפני חודשים אחדים תחת השם נורדן 901. השבוע הושק האופנוע הזה על כבישי ושבילי הארץ, ואנחנו זכינו ברכיבה ראשונה עליו במסגרת ההשקה לעיתונות.

 

מי אתה נורדן 901?

נורדן 901 מתברג בדיוק בפלח העליון של קטגוריית האדוונצ'רים בנפח בינוני עם אוריינטציה קרבית, כלומר ראש בראש מול ב.מ.וו F850GS אדוונצ'ר, טריומף טייגר 900 ראלי וגם כאמור, ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר. על האופי שלו מעידה הבחירה בחישוקי "שפיצים" בקוטר 21 אינטש מלפנים, ו-18 אינטש מאחור.

נורדן 901 הסדרתי זהה כמעט לחלוטין מבחינה עיצובית לדגם הקונספט, וזה גם חביב ומרגש ובעיקר אומר שהוא מעוצב באופן בולט מאד בקטגוריה הצפופה. את עיקר הרושם עושה חזית זקופה עם פנס קדמי עגול וגדול בסגנון רטרו, ויש מי שיראו בכך אזכור לדגמי הדו"ש של תחילת שנות ה-80. הפנס עטוף מצדדיו בחצי פרינג עליון רחב, ושאר גופו של נורדן מעוצב בקווים נקיים, עם כל שלל האלמנטים המקובל בז'אנר, למשל מגיני ידים, מגיני גחון ומנשאי זיווד מסיביים.

העיצוב מקורי, והוא מטשטש את העובדה שמתחת לפלסטיקה מסתתר, בעיקרון, ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר. על כך מעידים השלדה, מיקום מיכל הדלק בחלק התחתון של הגוף, וכמובן מנוע טווין מקבילי בנפח 899 סמ"ק שמספק 105 כוחות סוס ו-10.2 קג"מ.
יחד עם זאת – לא מעט שינויים בוצעו בכלי הזה כדי לבדל אותו מן המקור, וחלקם ניכר כבר כאשר מעיינים במפרט: 901 ממוצב, מבחינת המכלולים והתוספות, כגרסת ביניים בין ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר הסטנדרטי לבין גרסת ה-R הקרבית שלו.

לנורדן יש, למשל, מתלי WP מסדרת APEX עם מזלג קדמי עם קרטרידג' פתוח ועם כיוון חלקי עם מהלך של 220 מ"מ. מאחור מותקן בולם עם כוונונים מלאים ומהלך של 215 מ"מ. מערכת הבלימה, מתוצרת J.Juan, כוללת דיסקים כפולים בקוטר 320 מ"מ מלפנים עם קאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות. יש גם קוויקשיפטר מלא לשני הכיוונים, ומצמד מחליק.

לקינוח,  נורדן 901 מצויד בחבילת אלקטרוניקה מקיפה עם שלושה מצבי רכיבה שונים לניהול המנוע, ABS שפועל בהטיה עם אפשרות ניתוק פעולה בגלגל האחורי, ומערכת בקרת משיכה עם שלושה מצבי התערבות. בנוסף מוצע  מצב רכיבה "אקספלורר" שמאפשר בחירה בין תשעה מצבי התערבות של בקרת המשיכה, והגדרה של פרמטרים נוספים בהתאם לרצונותיו וצרכיו של הרוכב. מיכל הדלק מכיל 19 ליטרים שאמורים להספיק לטווח רכיבה של 400 ק"מ. את כל אלה תוכלו לקבל תמורת 105 אלף ש"ח (100 אלף ש"ח בזמן ההשקה), וזה דווקא מחיר זהה למחירו של האח הכתום בגרסת R.
מה עוד צריך? לעלות על המושב (המתכוונן) ולראות איך הכל עובד ביחד.

איך זה נוסע?
רכיבת השקה רחוקה מלהיות מקיפה כמו מבחן דרכים, אבל כמו אפריטיף טוב, היא הספיקה כדי לפתוח לנו את התאבון להוסקוורנה נורדן 901.

כבר כשמתיישבים על הנורדן מגלים שהחיבור אליו עם הירכיים קל בהשוואה ל-890 והוא התגלה כנוח בישיבה ובעמידה. התחושה בקוקפיט היא של אופנוע טכנולוגי אבל נגיש, וזה אומר שמערכת השליטה על מסך התצוגה הצבעוני לא רק נראית טוב, אלא גם קלה להבנה ולמשחק. בצד החובה ניתן לציין אחרי לא מעט קילומטרים כי אפשר היה להנדס מיגון רוח משמעותי יותר, סאונד נוכח ובקרת אחיזה שלא מתאפסת בכל פעם שמכבים מנוע, אפילו ללא סגירת סוויץ'.

למרות שכאמור הבסיס עם 890 אדוונצ'ר דומה, בפועל חווית הרכיבה שונה ולא רק בגלל השוני בבולמים. בהשוואה ל-890 הרגיל נורדן 901 נותן תחושה קצת יותר מהודקת על האספלט, כשבשטח הוא עובד מצוין. למרות שהוא לא יכול לספוג ולגהץ כמו גרסת ה-R הכתומה, גם כשלחצנו אותו לתוואי שמתאים לאנדורו הוא פתר את הבעיות ואיפשר לרכוב בביטחון ומבלי לעייף את הרוכב.
המנוע עובד עגול וחלק ופשוט כיף לרכוב עליו. הוא אינטואיטיבי וקל לתפעול וזה מגובה במנוע שמח שטס בסל"ד ומניף גלגל ב"אהלן אהלן". המנוע הנמרץ בשילוב עם הקוויקשיפטר הופכים את המכונה לממתק שזז מהר ויודע לייצר קצב.

ההיגוי מעט עצל באופן שתואם את מידות הגלגלים ואת חישוקי השפיצים, בטח בתוספת מהלך מתלים מכובד. עם זאת, הוא בולע היטב כבישים גליים ונשאר מאוד יציב בפניות. על פניו, נורדן 901 הוא אופנוע ממש מרשים, יש לו את ה"לוק" הנכון והוא עוזר לרוכב עליו להיות טוב יותר.
כמה טוב יותר? את זה נגלה בקרוב במבחן הדרכים המלא.

2 תגובות

  1. חדש על הכביש: דוקאטי DesertX | TheDoo

    […] לתחרות בקטגוריה החמה מול מתחרים כמו ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר, הוסקוורנה נורדן 901 והונדה אפריקה […]

  2. הוסקוורנה נורדן 901 במבחן דרכים | TheDoo

    […] מליאנו, בתייצב הוסקוונה נורדן 901 בישראל ואף פגשנו אותו להתרשמות ראשונית במסגרת ההשקה המקומית. רכיבה בהשקה מקומית זה נחמד, אבל אין תחליף למבחן מלא […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד