אפריליה טוארג 660 ברכיבה ראשונה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אפריליה משיקה בישראל את טוארג 660 החדש שנכנס היישר לפלח השוק הרותח ביותר בקטגוריית האדוונצ'רים ולא מפחד להכריז: תנו לי שטח!

אופנוע אדוונצ'ר קרבי נוסף מושק בישראל, הפעם מבית אפריליה, וזה 'טוארג' 660 החדש אשר ערך בכורה רשמית בתערוכת מילאנו האחרונה. טוארג מתייצב בראש ובראשונה מול ימאהה טנרה 700 – אחד האחראים לפריחת הפלח הקרבי של קטגוריית האדוונצ'ר.

יש ודאי מי ששואל את עצמו מה לאפריליה, אשר מזוהה בעיקר עם הצלחה במרוצי סופרבייק, ולאופנועי אדוונצ'ר ושבילים מאובקים?  אלא שלמען האמת ההיסטורית צריך להזכיר שאפריליה הייתה דווקא אחת מחלוצות הז'אנר כאשר עדיין כינינו את האופנועים האלה "דו-שימושיים": משפחת 'טוארג', שנקראת על שמו של שבט מפורסם של נוודים-לוחמים במערב אפריקה, נוצרה עוד באמצע שנות ה-80 והונעה באמצעות מנועים דו-פעימתיים צנועים בנפח 50 ו-125 סמ"ק.

בשנת 1988 הוצג דגם בכיר במשפחה הזאת, עם מנוע מקורר אוויר מתוצרת רוטאקס, בנפח 562 סמ"ק, ועם מתלים ארוכי מהלך, מיכל דלק גדול ואופציה לגרסת WIND שכוסתה בחצי פרינג עליון והציגה רפליקה לאופנועי ה'דקאר' שהיו פופולאריים באותה תקופה. בקיצור, אדוונצ'ר.

אפריליה טוארג 600 לא השאיר את אותה כמות רושם כפי שהותירו בשעתו הונדה אפריקה טווין או ימאהה טנרה, אבל זה לא ממש משנה מפני שז'אנר "אופנועי דקאר" דעך והתפוגג במהלך שנות ה-90. רק קומץ אופנועים, בהם ב.מ.וו R1200GS, נותרו בסביבה עד לקאמבק שהחל להתרחש לפני קצת יותר מעשור. הפעם נקרא הז'אנר הזה "תיור הרפתקני", וכיום זה הדבר החם ביותר בעולם האופנועים. בשורה תחתונה אנחנו מדברים על סגירת מעגל יותר מאשר על הצטרפות מאוחרת לחגיגה.

עוד ב-TheDoo
השקה מקומית: הוסקוורנה נורדן 901

מבחן השוואתי: ימאהה טנרה 700 מול מוטו גוצי V85TT
אפריליה RS660 במבחן דרכים

מי אתה טוארג 660?
בלב ההתחדשות וההתרחבות של אפריליה בשנתיים האחרונות עומד מנוע טווין מקבילי חדש בנפח 659 סמ"ק שהוא, למעשה, נגזרת של מנוע ה-V4 האייקוני שמניע את RSV4. טוארג 660 הוא הדגם השלישי שמונע באמצעות המנוע החדש, אחרי RS660 וטואנו 660. בהתאם לייעודו בוצעו במנוע מספר שינויים שנועדו למתן את האופי ה"רייסרי" לטובת גמישות וזמינות כוח. ההספק המרבי הופחת מ-95 ל-80 כוחות סוס, אך המומנט המרבי הוגדל ב-0.3 קג"מ אל 7.1 קג"מ, והוא מתקבל כבר ב-6500 סל"ד, כלומר 2,000 סל"ד משמעותיים נמוך יותר. אפריליה מציעה גם גרסה מוגבלת הספק לבעלי רשיון A1.

המנוע מותקן בתוך שלדת צינורות קשיחה וצרה שאליה מחוברים מיכל דלק בנפח 18 ליטרים ומושב שטוח בעיצוב ומיקום קרביים. העיצוב הכולל של טוארג מודרני ותכליתי וכולל את כל סממני הז'אנר, אבל יש בו גם חלק מאד מקורי: פנס קדמי מפוצל לשלוש יחידות, עיצוב מאד מזוהה עם אפריליה, חתימת LED ייחודית, ומשקף גבוה שמהווה את רוב מסכת החזית.

לאורייטנציה הקרבית של טוארג תורמים חישוקי שפיצים במידות של 21 אינטש מלפנים ו-18 אינטש מאחור ואלה נעולים בצמיגי פירלי 'סקורפיון ראלי' עם פרופיל דו-שימושי מובהק. המזלג והבולם האחורי מתוצרת קאייבה (KYB) עם מהלך נדיב של 240 מ"מ ואפשרויות כוונון מלאות. מערכת הבלימה כוללת צמד דיסקים קדמיים בקוטר 300 עם קאליפרים רדיאליים בעלי שתי בוכנות, מתוצרת ברמבו.

כמקובל אצל אפריליה, יש גם לא מעט אלקטרוניקה. הרוכב יכול לבחור בין ארבעה מצבי רכיבה, שניים לרכיבת כביש, אחד לרכיבת שטח (מצב זה מנתק את ה-ABS בגלגל האחורי), ומצב שמאפשר התאמה אישית. מערכת ה-ABS ניתנת לניתוק מלא, יש בקרת משיכה עם 4 מצבי התערבות לבחירה, 3 מפות הצתה, מערכת לשליטה בעוצמת בלימת המנוע, ולקינוח גם מערכת בקרת שיוט שתאפשר לכם רכיבה נינוחה כאשר תחצו את מדבריות אפריקה.

מחיר המחירון של טוארג 660 הוא 85 אלף ש"ח (83 אלף ש"ח בתקופת ההשקה), כלומר 17 אלף ש"ח יותר מימאהה טנרה 700 ו-5,000 ש"ח יותר מטנרה 700 ראלי. מצד שני, זה 20 אלף ש"ח פחות מהוסקוורנה נורדן 901 שוהשק כאן לפני שבוע.

איך זה מרגיש?
ההשקה נערכה בחבל הארץ בנימין, אזור נדיר ביופיו שפשוט עושה חשק לרכיבה, והוביל אותה הצוות המיומן של ISRAEL MOTO ADVENTURE.

הנפת רגל מעל המושב הגבוה של הטוארג (860 מ"מ) מגלה שבשונה מ'טנרה' כאן המושב שטוח, רחב ונוח לישיבה, והוא מאפשר תנועה מצוינת לאורכו גם בעמידה. בכלל, תנוחת הרכיבה על טוארג טובה מאוד, וקל לחבוק אותו עם הרגליים. קולגות גבוהים שלי שינו את זוויות הכידון מיד עם תחילת התנועה אבל לי (1.73 מטר) הכל היה בדיוק במקום ולקח לי פחות מדקה להרגיש עליו ממש בבית.

מומנט מכובד מתקבל כבר בסל"ד נמוך, וזה יוצר תחושת רכיבה על אופנוע נשלט וקל מאוד לניהול. מצד שני – אין ארוחות חינם: ביחס לאחיו בסדרת ה-660 של אפריליה חסרים מכת אדרנלין או הריגוש של כוח מתפרץ ברכיבת כביש. האופנוע צובר מהירות בקצב מספק, ומגיע למהירות מרבית בלתי חוקית בעליל, אבל אספקת הכוח מאוד ליניארית ולכן אין תחושת "פלפל חריף" בקצה מד הסל"ד.

לאורך ההשקה רכבנו על גרסת ההספק המלא (80 כ"ס) וגם על הגרסה המוגבלת לרשיון A1. התחושה דומה מאד בחלק התחתון של קשת הסל"ד, אבל ככל שסוחטים את המצערת נפתח פער קטן באספקת הכוח. הגרסה החזקה מעניקה תחושה יותר "בשרית" ומגיעה למהירות מרבית גבוהה יותר בכ-20 קמ"ש.

רוב הרכיבה התבצעה בשטח, שם התגלה טוארג 660 כידידותי, סופר נשלט, ומשרה ביטחון, ונראה שבידיים נכונות הוא יכול להגיע למקומות שרוב אופנועי האדוונצ'ר יביטו בהם מרחוק. שילוב של תנוחת רכיבה נכונה, מרווח גחון טוב ומנוע גמיש מאפשרים לטוארג לטפס על שטחים טכנים ומאתגרים יחסית לאופנועים מסוג זה. אפשרויות הכיוון של המתלים ומערכות העזר האלקטרוניות תורמים לא מעט ברכיבת שטח, אבל כדי לרדת לעומק תרומתם ואופי הפעולה שלהם נדרש מבחן יסודי יותר.

לסיכום רכיבת התרשמות ראשונית אפשר לומר שטוארג 660 לוקח מקום של כבוד בין אופנועי האדוונצ'ר הקרביים בקטגוריית הנפח הבינוני. הוא בהחלט מעניק תחושה של אופנוע ידידותי עם יכולת שטח גבוהה, ואנחנו קצרי רוח לעמת אותו מול ימאהה טנרה 700 כדי לגלות אם פער המחיר שנדרש לשלם תמורתו מוצדק.

2 תגובות

  1. הוסקוורנה נורדן 901 במבחן דרכים | TheDoo

    […] ב-TheDoo מבחן השוואתי: ב.מ.וו F850GS מול טריומף טייגר 900 רכיבה ראשונה: אפריליה טוארג 660 רכיבה ראשונה: CF מוטו […]

  2. דוקאטי דזרט X במבחן דרכים | TheDoo

    […] עוד ב-TheDoo הוסקוורנה נורדן 901 במבחן דרכים מבחן השוואתי: ב.מ.וו F850GS מול טריומף טייגר 900 רכיבה ראשונה: אפריליה טוארג 660 […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד