השקה מקומית: ימאהה טנרה 700

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה טנרה 700 החדש הוא ההתפתחות האבולוציונית של הטנרה האגדי חוצה המדבריות משנות ה-80'. מהטעימה הראשונית כאן בארץ הקודש חזרנו רעבים לעוד גז

ימאהה זורקים אל תוך השמן הרותח של קטגוריית האדוונצ'רים הבינוניים את המתכון שלדעתם הוא המוצלח ביותר. טנרה 700 החדש שהוצג באופן רשמי בתערוכת מילאנו האחרונה הוא אופנוע שעל פי החזון היפני צריך להיות חזק, קשוח וטוב בשטח כמו שהוא טוב בכביש. האומנם?
הפגישה הראשונית שלנו במהלך ההשקה המקומי הייתה קצרה, אבל אפשרה לנו להכיר ולהתרשם מההרפתקן החדש.


טנרה 700 החדש עומד זקוף בלוק שמדגמן שטח. תנוחת הרכיבה הראשונית ממקמת את הרוכב זקוף עם כידון גבוה מול הידיים. המושב שטוח ומאפשר "ריקוד" של הגוף קדימה ואחורה, כשמיקום הרגליות והכידון מאפשרים לעבור מרכיבה בישיבה לעמידה בקלות, כשבשני המצבים האופנוע מרגיש בול במקום. זווית הצידוד מרשימה וכך גם סביבת הרוכב עם המשקף הגבוה ולוח השעונים הגדול והעשיר במידע, אם כי שעון הסל"ד מוזר קצת למראה. נגישות כפתורי השליטה מוצלחים. מעניין לגלות שבניגוד למקובל כיום טנרה 700 חף מכל בקרות אלקטרוניות מודרניות, למעט ABS שניתן לניתוק מלא רק בעצירה מלאה. כנראה שמישהו בימאהה סומך על הרוכב.

בימאהה הלכו חזק על אפיון שטח וציידו את הטנרה 700 מכל טוב. המזלג הקדמי הוא מתוצרת קאיאבה בקוטר 43 מ"מ עם מהלך נדיב של 210 מ"מ,  בעל אפשרות כיוון ומנגנון ניקוז אויר בדומה לאופנועי אנדורו מקצועיים. הבולם האחורי, גם הוא מתוצרת קאייאבה, מתכוונן באופן מלא, ומערכת הבלימה מבית ברמבו בעלת מהלך פרוגרסיבי מרגישה מדויקת ותואמת את ביצועי הכלי. קורת השלדה התחתונה פריקה וניתנת להחלפה אם ניזוקה. חישוקי הגלגלים בעלי החישורים ("שפיצים") גדולים כמצופה בקוטר 18 אינטש מאחור ו-21 אינטש מלפנים, כשהצמיגים ללא פנימית(טיובלס). ישנם מגיני ידיים ומגן גחון כסטנדרט ואפילו הכנף הקדמית החשודה בתחילה כקרובה מדי לגלגל עבור רכיבת שטח ניתנת לכיוון גובה.

על הזזת החבילה מופקד מנוע ה-CP-2 בעל זוג הצילינדרים המקבילים המוכר מסדרת ה-07 של ימאהה, אך עם כיול  מפת הזרקה ייעודית כדי לאפשר יותר גמישות על חשבון הספק. סעפת הפליטה הגבוהה צריכה הייתה לדעתי לייצר סאונד משמעותי ובשרני יותר. המנוע הזה מפיק 73 כ"ס ב-9000 סל"ד גבוהים יחסית. זה אולי יישמע קלישאתי, אבל הטנרה החדש עובד חלק, קל לתפעול ומשרה ביטחון. באמת. אני יכול לדמיין איך גם רוכבים בעלי ניסיון שטח מועט ירגישו בנוח לאתגר עצמם בעזרתו. הבולמים הקדמיים מספקים שילוב בין נוחות בכביש וספיגה וקלילות בשטח. לאחר היכרות קצרה עם תגובות המנוע לאורך קשת המומנט, החלקות הזנב הופכות לטבעיות ועם מעט עבודת מצמד הגלגל הקדמי מקפץ מעל האדמה הירושלמית המסולעת. המנוע הידידותי, כמעט ידידותי מדי, וזה אולי מסביר למה בחרו בימאהה שלא לסבך את הטנרה החדש עם בקרות אלקטרוניות.  גם פיצוצי גז לא יסמרו שיער בקסדות. הטנרה מכוון לעבוד רגוע ולאפשר סביבה נשלטת. עם זאת, הוא אופנוע כיפי ושמח. שילוב נכון של אופנוע מאולף.

נושא שעדיין נמצא מבחינתנו תחת סימן שאלה הוא יכולות הכביש של טנרה 700 ברכיבות ארוכות. ברכיבת ההתרשמות הזו קיבלנו רק טעימת כביש קצרה, ממנה ניתן להסיק שמיגון הרוח מצוין ותנוחת הרכיבה מפנקת, אך מצד שני הכיסא קשיח, שטוח וצר שלא כמו באדוונצ'רים גדולים יותר. יהיה מעניין לראות כיצד ירגיש האופנוע במהירויות גבוהות לאורך זמן ובהתנהלות במרחבים הסלולים. 

בסופו של דבר, ימאהה טנרה 700 החדש מסתמן כבשורה בעולם האדוונצ'ר המקומי בזכות חבילה שמרגישה איכותית, מוכחת ומתומחרת תחרותית בסכום של 70 אלף ש"ח "על הכביש". אנחנו סבורים שימאהה אכן עמדה במטרה של יכולות כביש ושטח גבוהות, עם שחזור רוח הטנרה המקורי. מרכיבת ההתרשמות יצאנו עם טעם של עוד ובסקרנות לבחון זאת לעומק במבחן דרכים מלא.

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד