הטריומף של פונזי נמכר בכ-180 אלף דולרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
האופנוע שכיכב בסדרה המיתולוגית ״Happy Days״ נמכר במכירה פומבית לרוכש אלמוני. גם ההארלי שהיה בבעלותו של ארנולד שוורצנגר נמכר שם

הימים המאושרים נמצאים הרבה מאחורינו. אנחנו לא מדברים על התקופה בה הכול היה פשוט יותר, אלא על סדרת הטלוויזיה האמריקאית ״Happy Days״, ששודרה בשנות השבעים והשמונים, וזכתה לפופולריות רבה הודות לדמותו של פונזי ואופנוע הטריומף שלו שהפכו לסמלי תרבות.

האופנוע בו עשו שימוש בסדרה היה טריומף טרופי TR5 משנת 1949, גרסה מוקדמת לטריומף טרופי TR6 שכיכב לצידו של סטיב מקווין בסרט "הבריחה הגדולה". בסוף השבוע האחרון עמד האופנוע של פונזי למכירה פומבית בהוליווד בה נמכרו לא מעט אופנועים קלאסיים, לרבות כאלו בעלי קשר לתעשיית הסרטים והטלווזיה. ההערכות היו כי האופנוע – אחד משלושה בהם השתמשו לאורך הסדרה – יימכר במחיר של בין 100 אלף דולרים ל-200 אלף דולרים. לבסוף, האופנוע כמעט והגיע לרף העליון, ונמכר תמורת 179,200 דולר לרוכש אלמוני.

טריומף טרופי TR5 יוצר בין השנים 1949 ל-1958. הוא צויד במנוע ארבע פעימות בנפח של 498 סמ״ק, ועבר מספר אדפטציות עבור הסדרה. מי שהכין אותו לצילומים היה הפעלולן ההוליוודי המפורסם באד אקינס, שצבע אותה בצבע כסף, החליף את הכידון ושינה את חזית הכלי. שינויים אלו היו מקובלים בקרב ה"גריזרס", צעירי שנות ה-50' חובבי האופנועים בעלי הברלטין בשיער, שהדמות של פונזי הייתה מחווה אליהם.

עם זאת, הנרי וינקלר ששיחק את פונזי כלל לא רכב על האופנוע במהלך הסדרה. הוא לא ידע להשתמש באופנוע, ועל כן צולם אך ורק כשהוא יושב עליו בזמן מנוחה – כשבשאר הזמן הפקת תוכנית הטלוויזיה השתמשה בכפיל.

באותה מכירה פומבית – Julien’s Auctions Hollywood Legends – הוצעו למכירה עוד מספר אופנועים. אחד מהם הוא ההארלי דיווידסון FLSTC הריטג' סופטייל קלאסיק משנת 1987 של השחקן והפוליטיקאי ארנולד שוורצנגר, שנמכר תמורת 38,400 דולרים; וההארלי FLH אלקטרה גלייד משנת 1969 של מרלון ברנדו, שלא פגש את מחיר המינימום שהוצב לו ועל כן נשאר אצל בעליו הקודמים.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד