בדרך לנמל: טריומף TR6 Trophy משנת 1956

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
השבוע בפינה: אופנוע טריומף קלאסי המגיע מאוסף של נהג מרוצים וזהה לאופנוע איתו כיכב סטיב מקווין באחד הסרטים הגדולים של התקופה

שלא במתכוון, טרם התארח במדורנו אופנוע בריטי קלאסי המוצע למכירה והגיע הזמן לתקן את המעוות. כשמדברים על אופנועים קלאסיים בריטיים אחד השמות הראשונים שעולה לראש הוא טריומף, היצרנית הבריטית שהייתה מהחלוצות בייצור אופנועים עוד בשלהי המאה ה-19. ההיסטוריה של טריומף מלאה בדגמים נחשקים ובעלי ערך אספני ובראשם סדרות הבונווויל והת'אנדרבירד. הפעם נתמקד בדגם קצת פחות מוכר לקהל הרחב אבל החלט בעל היסטוריה עשירה: TR6 Trophy.



טריומף הציגו את ה-TR6 טרופי בשנת 1956 במיוחד עבור השוק האמריקאי, בין היתר כדי להתחרות במרוצי המדבר למינהם. בפועל היה מדובר במחליף ל-TR5 שעשה שימוש במנוע טווין מקבילי בנפח 649 סמ"ק שהגיע מהטריומף בונוביל T100. ברבות השנים טריומף פיתחה ושיכללה את ה-TR6 שמצידו כיכב וזכה במרוצים מדבר ושטח רבים בארה"ב ובעולם, בהן 4 זכיות במרוץ ה-Six Days Trial בקטגוריית ה-עד 750 סמ"ק.



חובבי הקולנוע ודאי יזכרו שה-TR6 כיכב לצד סטיב מקווין האגדי בסרט "הבריחה הגדולה", שם רכב מקווין על TR6 משנת 1961 שהוסווה כדי שיהיה תואם את תקופת העלילה בימי מלחמת העולם השניה. האופנוע זכור במיוחד מכרזת הסרט שנגזרה מסצינת הקפיצה המפורסמת מעל הגדר. הופעתו של ה-TR6 על המסך הגדול לצד אחד הכוכבים הגדולים של התקופה תרמה גם היא לפופולאריות הגדולה של הדגם בארה"ב. מקווין אגב, רכב על האופנוע לא רק בסרט עצמו, אלא התחרה איתו גם במרוץ ה-Six Days Trial בשנת 1964, אך לא סיים את המרוץ כיוון שהתרסק ביום השלישי של המרוץ והשבית את אופנועו.



טריומף המשיכה לייצר את TR6 עד שנת 1973, ולמרות שכבר הפך מיושן ביחס לתחרות העולה מצד מתחרים מהמזרח המשיך להימכר בכמויות נאות. בסך הכל יוצרו במהלך שנותיו כ-60 אלף יחידות. האופנוע המוצע למכירה משנת הדגם הראשונה של האופנוע בה יוצרו 1,678 יחידות, מה שהופך אותו לנדיר במיוחד.  הסוכנות המוכרת את האופנוע, Florida Motors, דואגת להבליט את הייחוס שלו. אופנוע זה הוא חלק מאוסף גדול של אופנועים שבבעלותו של ג'ק קונורד, נהג מרוצי דראג מפורסם שהיה פעיל בשנות ה-50 וה-60, הנחשב אגדה מקומית בארה"ב.



כיוון שמדובר באופנוע שהיה שנים ארוכות בבעלות אספן הוא בילה את מיטב שנותיו בעמידה, מה שמסביר את העובדה שעל מד האוץ שלו רשומים 8,369 מייל בלבד, שהם בממוצע 135 מייל בשנה, שבוודאי נצברו כאשר הזיזו את האופנוע ממקום למקום במוזיאון. בכל מקרה, האופנוע עבר שיפוץ מלא ונדרש עבורו סכום של 8,500 דולרים, כ-30 אלף ש"ח לפני מיסים והובלה לישראל, מחיר מציאה ביחס לדגמי TR6 נוספים הנמצאים בשוק משנתונים מאוחרים יותר ולרוב לא במצב אספני שכזה. אז אם אתם רוצים להרגיש כמו סטיב מקווין, כדאי שתתנו בו מבט.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד