הונדה מעלה פאזה ותציג 10 דגמים חשמליים עד 2025

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה חושפת את האסטרטגיה החשמלית שלה שכוללת לא פחות מ-10 דגמים חשמליים עד 2025 וייצור של 3.5 מליון כלים חשמליים עד סוף העשור

יצרנית האופנועים הגדולה בעולם נערכת גם היא לקראת המעבר ההולך ומתגבש בתעשיה להנעה חשמלית. במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר הציגה הונדה את תכנית החומש והחזון שלה לעשור הקרוב ביישום הנעה חשמלית בדגמיה תוך הצהרה שכבר עד ל-2025 תציג החברה לא פחות מ-10 כלים דו-גלגליים מונעי חשמל.

השאיפה של הונדה היא להגיע למכירה של מיליון כלים חשמליים בחמש השנים הקרובות ו-3.5 מיליון כלים חשמליים עד סוף העשור, מה שיהווה 15% מכלל הייצור של הכנף האדומה. עד שנת 2040 מקווים בהונדה שכל הכלים הדו-גלגליים אותם תייצר יהיו בעלי פליטת פחמן אפסית. לצד הפיתוח של כלים דו-גלגליים בעלי הנעה חשמלית תשקיע הונדה בהתאמת מנועי הבעירה הפנימית אותם היא תמשיך לייצר לדלקים מתחדשים כמו E20 ואתנול מלא.

זה המקום לציין שהונדה כבר עושה צעדים בתחום ההנעה החשמלית במשך לא מעט זמן. היא מייצרת סדרה של כלים חשמליים עירוניים ליעוד מסחרי הנמצאים בשימוש על ידי רשות הדואר, הציגה מספר קונספטים לאופנועים חשמליים בעבר (למשל גרסה חשמלית לאופנוע המוטוקרוס CR שלא הגיעה לייצור) ומעורבת במיזם משותף עם יתר היצרניות היפניות לפיתוח מארז סוללות נשלפות.

עשרת הכלים החשמליים אותם מתכוונת הונדה להציג יחולקו לשלוש קטגוריות עיקריות.
הקטגוריה הראשונה היא של קטנועים ליעוד מסחרי ושליחויות מסוגים שונים עבורו יוצגו שני דגמים שיציעו יכולות טעינה ישירה או טעינה באמצעות סוללות נשלפות.

הקטגוריה השניה אליה מתכוונת הונדה להיכנס היא הקטגוריה העצומה של כלים חשמליים עירוניים לשימוש אישי. מדובר בקטגוריה בנתח של כ-90%  בשוק הכלים הדו-גלגליים מונעי החשמלי הכוללת קטנועים חשמליים במהירות של עד 50 קמ"ש שנפוצים במיוחד במזרח הרחוק וזוכים להעדפה רגולטורית ואף פטור מדרישה לרישיון באירופה.
על פי התוכנית שחשפה, הונדה תציג חמישה דגמים המיועדים לנישה הזו בין השנים 2022 ל-2024 מתוכם שלושה קטנועים בגודל מלא ושני דגמים יהיו על התפר שבין קטנוע חשמלי לאופניים עם מהירות מרבית של 25 קמ"ש.

עם כל הכבוד לכלים העירוניים, הקטגוריה השלישית אותה מכנים בהונדה Fun EV תכלול שלושה כלים רציניים יותר המיועדים לרכיבה בין עירונית ולרכיבת פנאי, ואותם היא מייעדת גם לשוק האמריקאי ולא לשווקי אסיה (למעט שוק הבית ביפן), מה שאומר שמדובר בכלים טכנולוגים ויקרים יחסית. בהונדה לא חשפו פרטים על שלושת דגמי ה-Fun הללו, אך מהאיור שנחשף עולה כי שניים מהם יהיו דגמי עירום/קרוזר שריריים אליהם יצטרף קטנוע גדול שהנראה כמעין גרסה עתידנית ל-X-ADV הסופר פופולארי. בנוסף אמורה הונדה להציג לצידם גם דגם מוטוקרוס קטן וחשמלי לילידם, ככל הנראה לאור הביקוש הגדול לו זוכה מוטוקרוס כזה שהוצג עם חברת Grennger לשוק האמריקאי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד