תערוכת טוקיו: הונדה חושפת CR חשמלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה פוזלת גם היא לעבר העתיד החשמלי וחושפת בתערוכת טוקיו אופנוע מוטוקרוס חשמלי. למרות הדמיון לדגמי ה-CR הסדרתיים, מדובר כרגע רק באב טיפוס

תערוכת הרכב של טוקיו אמנם מיועדת בעיקרה למכוניות, אך גם יצרניות האופנועים היפניות מנצלות את הבמה כדי להציג בה חידושים מעניינים, בעיקר חידושים טכנולוגים או דגמי ראווה בהתאם לרוח העתידנית של התערוכה.

השנה האופנוע המעניין הוצג בדוכן של הונדה. אופנוע שבמבט מראשון נראה כמו אחד מדגמי ה-CRF, משפחת דגמי המוטוקרוס של הכנף האדומה. אלא שמבט מעמיק יותר (וגם הכיתוב שעל הבמה) חושפים שלא מדובר ב-CR רגיל אלא בכזה בעל מנוע חשמלי. הפלסטיקה ושלדת הקורה הכפולה מאלומיניום,  אבל את מקום מנוע הסינגל המוכר תופס מנוע חשמלי קומפקטי הממוקם בחלקו התחתון האחורי של חלל השלדה. בחלקו הקדמי של החלל, היכן שמקובל לצאו בדרך כלל את המצננים, ממוקם מכלול הסוללה המזין את המנוע. נכון לעתה בהונדה לא מסרו פרטים טכניים אודות ההספק המרבי, קיבולת הסוללות או טווח הרכיבה.

הונדה מגדירה את האופנוע כאבטיפוס, מה שאומר שמדובר במוצר כמעט מוגמר ושיש כוונות להביאו לייצור סדרתי. תחום אופנוע האנדורו והמוטוקרוס החשמליים עדין בתולי למדי, וכרגע נמצאות בו יצרניות בוטיק כמו אלטא מוטורס שזוכות להצלחה מוגבלת למדי, בעיקר בגלל עקב האכילס של כלים אלו: טווח רכיבה מוגבל, בעיקר בתנאי כסאח תחרותיים המרוקנים את הסוללות. הונדה, כאחת היצרניות המובילות בתחום המוטוקרוס מזהה אתה מגמה אליה צועד העולם גם בנישה זו ונערכת בהתאם.

בפיתוח האופנוע יתכן ותיעזר הונדה בסדנת מיוגן, המוכרת לחובבי הרכב כסדנת שיפורים לרכבי הונדה, אשר בין היתר מריצה בשנים האחרונות אופנוע מירוץ חשמלי בשם Shinden, שהתחרה בקטגוריית האופנועים החשמליים  ב-TT של האי מאן. אותה מיוגן הציגה לפני שנתיים בתערוכת טוקיו קונספט לאופנוע מוטוקרוס חשמלי בשם E REX, שגם הוא די הזכיר את דגמי ה-CRF הסטנדרטים בצורתו ואין מן הנמנע שחלקים ממנו שימשו בסיס לאב הטיפוס שהציגה הונדה.

בנוסף, להונדה ישנו מיזם משותף ליצור סוללות חשמליות בשיתוף ענקית האלקטרוניקה פאנסוניק, שהיא אחת מיצרניות המובילות בפיתוח סוללות ותחום הרכב, מה שאמור לאפשר להונדה להתגבר על בעיית הטווח המוגבל. עכשיו נותר לראות מה יהיה מחירו של הונדה CR החשמלי כאשר יגיע לשוק במהלך העשור הבא, והאם חובבי המוטוקרוס יסכימו להמיר את פמפום מנוע הסינגל במנוע חשמלי חרישי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד