אתנול לכל רוכב?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
איגוד הדלקים המתחדשים של ארה״ב הציג אופנוע שנע על תערובות הכוללת 85% אתנול במטרה לשנות את דעת הקהל של הרוכבים על תחליפי דלקים

כוכב סדרת האופנועים ״אמריקן צ׳ופר״ פול טיטול ג׳וניור, יחד עם איגוד הדלקים המתחדשים של ארצות הברית  הציגו אופנוע המונע ברובו על אתנול. האופנוע הוצג בשבוע שעבר, ולפי האיגוד הוא נע על תערובת של 85% אתנול ו-15% בנזין. תערובת דלק זו המכונה E85 נחשבת פופולארית יחסית בארה"ב, בעיקר עבור כלי רכב כבדים, ומופקת ברובה מתירס.

כיום, מרבית יצרניות האופנועים מאפשרות להשתמש בכליהן בתערובות המכילות 10% אתנול. אתנול הוא למעשה תרכובת אורגנית המכונה בהקשרים אחרים אלכוהול, והוא נחשב לדלק ירוק מכיוון שייצורו כולל שחרור מופחת של פחמן דו-חמצני לאטמוספירה.

״נראה שלא הרבה מבינים מה זה אתנול״, אמר טיטול ג׳וניור בהודעה שהוציא האיגוד. ״זה נראה שאנשים הרוכבים על אופנועים חושבים שאתנול יהרוס את הכלי שלהם. המחקר שערכתי מספר לי שזה בכלל לא נכון״.

לפי אנשי האיגוד, המטרה בהשמשת אופנוע המונע על ידי תערובת בעלת אחוז אתנול גבוהה היא להוכיח לרוכבים כי לא יקרה שום דבר אם ישתמשו בתערובות הרגילות המכילות 10% אתנול.

״כרוכב מושבע, אני מבין לחלוטין את החשש מאתנול״, אמר סגן נשיא איגוד הדלקים המתחדשים רוברט וויט. ״אנחנו רוצים שלרוכבים יהיה נוח להשתמש בתרכובות בעלות 10% אתנול, וכאלו בעלות אחוז גבוה יותר ברכבים שלהם. האופנוע הזה הוא כלי חזק בדו-שיח שאנחנו מקיימים עם קהילת הרוכבים״.

השימוש בתחליפי דלקים על בסיס תרכובות אלכוהול הן לא דבר חדש בתחום הדו-גלגלי. לפני כחודשיים, תכנית הטלוויזיה האמריקאית  ״חייהם הסודיים של הסופר עשירים״ קיבלה הצצה למוסך של מייסד מותג הטקילה ״פטרון״ ג׳ון פול דג׳וריה. בין היתר, הוא חשף שם כי בבעלותו צ׳ופר ייחודי המסוגל לנוע באמצעות שילוב בין טקילה לדלק. בניגוד לאופנוע האקסקלוסיבי של דג'וריה, המטרה של האיגוד הוא להפוך אתה אופציה לתדלוק ב-E85  ודלקים דומים לנפוצה ועממית.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד