תכירו את הוירוס שאתם מתים להדבק בו – Vyrus 986 M2

ויירוס 986 M2
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סדנה קטנה מאיטליה בנתה אופנוע שמיועד לקטגורית מרוצי Moto2 והוסב לשימוש בכביש ציבורי. המחיר בהתאם

אם אתם רוצים להיות ייחודים ולרכוב על אופנוע שכמותו יש מעטים בעולם, הנה הצעה שקשה לסרב לה: יצרנית אופנועי הבוטיק האיטלקית ויירוס (Vyrus) החלה לשווק את 986 M2, אופנוע מרוץ לקטגורית Moto2, בתצורה שמורשה לנוע על כביש ציבורי.

קשה להתעלם מן העיצוב של 'ויירוס', בטח כשהוא מתהדר במתלה קדמי לא קונוונציונאלי עם זרוע קדמית חד צידית ומוט היגוי מרכזי.

אם האופנוע מזכיר את ה-Tesi 3D של בימוטה זה לא מקרי: סדנת ויירוס, שהוקמה בשנת 1985, עבדה עם בימוטה על פיתוח המתלה הקדמי הפטנטי עד אשר נפרדו דרכיהן וויירוס המשיכה לפתח את המתלה הפטנטי באופן עצמאי. המערכת אמנם כבדה יותר ממזלג רגיל אבל היא מפרידה בין פעולות הבלימה, ההיגוי ומהלך המתלה.

מאז שנת 2001 החברה מציעה את דגמי 984 ו-987 שמיועדים לכביש הציבורי. אופנועים אלה מונעים באמצעות מנועים מתוצרת דוקאטי – הראשון מקורר אוויר והשני מקורר נוזל, כך שאפשר להתייחס לאופנוע הזה כאל מעין גרסה אקסקלוסיבית לבימוטה טזי.

986 M2 מיוחד בכך ש'ויירוס' זנחה את מנועי דוקאטי ומשתמשת במנוע ארבעה צילינדרי בשורה מתוצרת הונדה, אשר לקוח מ-CBR600RR.

מדוע דווקא מנוע זה? מפני ש-986 תוכנן במקור כאופנוע מרוץ ובחברה קיוו שקטגוריית Moto2 החדשה תהיה כר פורה לפיתוח שלדות וטכנולוגיות חדשות על-ידי קבוצות המרוצים השונות.

ויירוס 986 M2
דמיינו אופנוע כזה מתחרה בקטגורית מוטו2

למרבה הצער חלומות לחוד ומציאות לחוד: קבוצות המרוצים השונות חששו לשים את יהבן על פיתוח לא קונבנציונלי שאולי ייראה ייחודי אבל לא הוכיח את עצמו על מסלול מרוצים. בסופו של דבר התחרה 986 במסגרות לאומיות בלבד, ללא הצלחה יתרה. 

986 M2 הוא גרסה חוקית לכביש של אופנוע המרוץ שמעולם לא הגיע אל אליפות העולם, ואנשי ויירוס מוכנים למכור את השלדה ואת המתלים גם כקיט, ללא מנוע.

בכל מקרה הם מתכוונים לייצר 50 אופנועים מושלמים שאותם הם מציעים תמורת כ-38,000 אירו לאחד.

מה מקבלים במחיר הזה? חלקים ייחודיים שלא נמצאים באף אופנוע חוקי לכביש אחר, למשל שלדה מאלומניום מכורסם בתצורת "אומגה כפולה הפוכה" (כך מכנים אותה בחברה).

המנוע, שמספק 118 כ"ס, הוא חלק נושא עומס שמניע אופנוע ששוקל 151 ק"ג בלבד. מתלה ייחודי מסוג אחר מותקן מאחור, עם בולם זעזועים שמורכב לרוחב השלדה ומחובר לזרוע האחורית באמצעות מוטות דחיפים.

מערכת בלימה מתוצרת ברמבו – מלפנים ומאחור – מגיעה גם היא מעולם המרוצים והלקוח יכול לבחור את סוג הקליפר, המאסטר-צילינדר ועוד.

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד