קימקו AK550 בהשקה מקומית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קימקו הציגה קטנוע על חדש המכוון לחוד הקטגוריה וכעת הוא גם בישראל. יצאנו לרכוב וחזרנו עם התרשמות חיובית מאוד

יצרן

קימקו

דגם

AK550

נפח מנוע בסמ״ק

550 סמ"ק

תצורת מנוע

טווין מקביל

הספק

46.5 כ"ס

קטגוריית רישיון נהיגה

A1

משקל

226 ק"ג

גובה מושב

ל"ת

מחיר

60,000

צילום: אסף רחמים, נועם עופרן

יבואנית קטנועי קימקו לישראל החלה לשווק בשבוע שעבר את קימקו AK550. עם תג מחיר של 60 אלף שקל, ועם יכולות מרשימות על הכביש, נראה שסוף סוף הגיע לארץ כלי שיכול לאיים על מכירות השליט הבלתי מעורער בקטגוריית קטנועי העל הספורטיביים – הטימקס של ימאהה. TheDoo לקח חלק בהשקתו הרשמית של הקטנוע בישראל וחזר עם התרשמות ראשונית.

הקטנוע מצויד במנוע בנפח 550 סמ״ק, המוגבל ל-46.5 כ״ס, כך שיתאים לבעלי רישיון נהיגה A1. לפי קובי גילון, סמנכ״ל יבואנית קימקו לארץ עופר אבניר, בהמשך תחל החברה לשווק גם גרסה הכוללת מנוע שמפיק 51 כ״ס – לבעלי רישיון בלתי מוגבל.

המנוע של ה-AK550 משלב את תיבת ההילוכים האוטומטית (וריאטור), כפי שניתן למצוא בקטנועי על נוספים, במה שמסייע לו להגיע לחלוקת משקל מעולה של 49:51. איזון זה עוזר להיכנס טוב לפניות מהירות, לצאת מהן ללא דרמות מיותרות, ותורם להתנהגות הספורטיבית של הקטנוע על הכביש.

תיבת ההילוכים עצמה מתמודדת מעולה עם האצות חריפות, והיא כמעט ולא מורגשת, למעט בור קטן בתאוצה בין 140 קמ״ש ל-160 קמ״ש. המנוע עצמו חזק, ומגיע די בקלות – לפחות על פי פרסומים זרים – למהירות של 170 קמ״ש. בנוסף, הקטנוע מציע שתי מפות ניהול מנוע – האחת לרכיבה רגילה והשנייה מיועדת לרכיבה בגשם עם אופי אספקת כח עדין יותר בהתאם.

גם מתלי הקטנוע תורמים לחוויה הספורטיבית. אלו הצליחו לספוג את מהמורות הכבישים הישראליים בקלות, הישג הנדסי מרשים בהתחשב ובמשקל המכובד של כותב שורות אלה. בנוסף, הקטנוע מצויד בבלמי ברמבו שמגיבים במהירות מבלי להיות אגרסיביים מדי.

לקטנוע יתרונות מעניינים גם בתחום הנדסת האנוש. כך, לדוגמא, הצג שלו מחולק לשלושה תתי-צגים בעלי פונקציות שונות. את המרכזי שבהם ניתן לתכנת באמצעות אפליקציה ייעודית, טכנולוגיה שימושית שהייתה נעשית טובה עוד יותר אם הצג הצבעוני מדי של הקטנוע היה מצליח להתמודד עם השמש הישראלית. נקודה חיובית נוספת מבחינת הנדסת האנוש היא ההנעה באמצעות מפתח אלחוטי, כשאחת הנקודות השליליות הבודדות של הקטנוע היא המראות המרוחקות מדי.

במחיר של 59,900 שקל ועם עלות טיפולים המוערכת ב-8,150 שקל ל-40 אלף הקילומטרים הראשונים – נראה שהקטנוע עומד במטרה המוצהרת של היבואנית. שם דיברו על הצבת תחרות ראשונה ומשתלמת לטימקס של ימאהה, המציע מנוע בנפח 530 סמ״ק המספק 45.3 כ״ס במחיר של 81.9-89.9 אלף שקלים.

בסך הכול, חווית רכיבה ב-Ak550 דומה מאוד לזאת של טימקס, וייתכן ורוכבים מנוסים ירגישו בהאצה ויכולת הפנייה המעט טובות יותר של הקטנוע מבית ימאהה, אם כי צריך לרכוב עליהם אחד לצד השני כדי לקבוע זאת סופית. בנוסף, בזכות מחירו הזול יחסית והיעדר סטיגמה בעייתית אודותיו, ל-Ak550 פוטנציאל להגיע להרבה יותר רוכבים שעד כה לא חשבו לרכוש קטנוע עם נפח גדול וביצועים ספורטיביים. זאת למרות ששמו של הקטנוע החדש מפלרטט עם רובה הסער הסובייטי קלשניקוב.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד