סאן יאנג קרוזים אלפא 300 במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הנציג הבכיר של סאן יאנג בקבוצת קטנועי ה-300 סמ"ק מתייצב עם עיצוב עדכני, מנוע המותאם לתקינת יורו 5 ובקרת משיכה. האם זה מספיק מול המתחרים בקטגוריה התחרותית?

שורה תחתונה תחילה
סאניאנג קרוזים אלפא מציע חבילה מאוזנת ותחרותית במחיר, למרות שהוא נופל בביצועיו מן המתחרים בקטגוריית ה-300 סמ"ק.

עוד ב-TheDoo
סאן יאנג ג'וימקס Z פלוס 250 במבחן דרכים
סאן יאנג DGR 160 במבחן דרכים
קטלוג הקטנועים של ישראל

מי אתה קרוזים אלפא?
אחד הדגמים המעניינים שנחתו השנה בתוך כדי מתקפת הדגמים של סאניאנג על השוק שלנו הוא קרוזים 300 מחודש. הדגם הזה הושק לראשונה בשנת 2017 כקטנוע מנהלים בעיצוב ספורטיבי, והמיקום שלו בעולם של סאניאנג הוא מעל ג'וימקס הפופולרי ומתחת למקסים 400 (שגם הוא עודכן במקביל, ובקרוב נפרסם מבחן דרכים שלו).

במהלך מתיחת הפנים עודכן העיצוב של קרוזים, בעיקר בחלקו הקדמי, וכעת משולבת בו תאורת LED מלאה. יש לוח מחוונים חדש, המנועים עודכנו לתקינת אירו 5, ונוספה מערכת בקרת משיכה לגרסת ה-300 סמ"ק. גרסת ה-250 סמ"ק, אשר הוצעה בעבר, נשמטה נכון לעכשיו מן ההיצע.

כדי לציין את השדרוג ולבדל את קרוזים החדש מן הדגם הקודם, אשר עדיין נמכר בשווקי המזרח, הוצמד לדגם המתוח הכינוי "אלפא". אצלנו, בישראל, מוצע קרוזים גם בגרסת 125 סמ"ק, אבל גרסת ה-300 מעניינת ורלוונטית יותר, וזאת מכיוון שעל אף מדרגת ביטוח החובה הארכאית – דגמי ה-300 סמ"ק הם המבוקשים ביותר בקרב בעלי רישיונות A1 שזקוקים לקטנוע לשימושים בין עירוניים.

קרוזים אלפא 300 עולה 30 אלף שקלים, ולמרות המחיר הגבוה מדובר באחד הקטנועים הפחות יקרים בקטגוריית ה-300 סמ"ק – אם מתעלמים ממותגים סינים כמו לונג'יה או טארו. ג'וימקס Z פלוס 300, למשל, שניצב לצידו באולם התצוגה של סאנגיונג יקר ממנו בכ-2,000 שקלים. קרוזים אלפא פחות יקר בכ-5,000 שקלים מקימקו דאונטאון 350 וב-7,000 שקלים מהונדה פורזה 350 או ימאהה XMax 300 הספורטיבי יותר.

מנוע וביצועים
נפח המנוע של קרוזים 300 נותר 278 סמ"ק וזה אומר שהוא צנום ביחס לדגמי 300 סמ"ק אחרים. בעקבות ההתאמות לתקינת אירו 5 הופחת הספק המנוע מ-27 כוחות סוס ל-25.6 בלבד, וזה מהווה אתגר לא קל, תרתי משמע, לכלי ששוקל 194 קילוגרם רטובים.

אחת התוצאות היא שקרוזים לא יוצר תחושת עוצמה בזינוקים מהמקום, אם כי התאוצות שלו בסך הכל מספקות ומגובות בפעולה חלקה של הווריאטור כמעט בכל מצב. בנוסף – ביחס לכלי ה-250 סמ"ק מורגשת תוספת הכוח הנחוצה, ויש לה תרומה לכושר השיוט על כבישים בין עירוניים. יש גם רזרבת כוח קטנה כאשר נדרשת עקיפה בעת הצורך, ואילו אופי פעולה שקט ונטול רעידות תורם לנינוחות של הרוכב.

התנהגות כביש
קרוזים עושה את המוטל עליו באופן יעיל ברכיבה עירונית. הוא לא זריז מספיק כדי להשתחל לכל פינת אספלט פנויה כמו DGR160, אבל גם לא יוצר תחושה מסורבלת ביחס לממדים הנדיבים שלו. מחוץ לעיר הוא מתאפיין ביציבות משרת ביטחון, בין השאר בזכות היגוי מדויק (חישוק 14 אינטש מלפנים) ובלמים שמספקים עוצמת בלימה מצוינת. החריג הבולט למסקנה הזאת הן הטיות ארוכות בפניות על כבישים מהירים מכיוון שבמצבים כאלה יוצר המשקל הגבוה שלו תחושה לא מספיק יציבה, וזה בגלל מתלים קשיחים שנועדו לספק תחושה ספורטיבית.

המתלים אכן מתפקדים טוב כל עוד שלא מופעל עליהם עומס גבוה. לבולם האחורי יש אפשרות לכיוון עומס קפיץ, וגם לקרוזים – כמו לעוד ועוד קטנועי 300 סמ"ק – יש מערכת בקרת משיכה שאפשר לנתק אם היא מעיקה. צריך לזכור שאנחנו הרי לא מדברים על קטנוע עם עודף כוח, ובכל זאת יש לבקרת המשיכה ערך בוודאי בחורף על כבישים עם רמת אחיזה ירודה (שזה אומר רוב כבישי ישראל מיד אחרי גשם ראשון), וגם ברכיבה עירונית כאשר רוכבים מעל פסי צבע ומעברי חציה חלקלקים.

נוחות ושימושיות
קרוזים אלפא נאמן לנישה שלו וזה קטנוע מרווח לרוכב/ת וגם למורכב/ת. תנוחת הישיבה והרכיבה עליו טובה, ויש לו מדרס רגליים רחב. המושב קשיח מידי, והמשקף נמוך מידי (אם כי אפשר לכוון אותו) והוא "נגמר" בול מול העיניים. זה די מקשה על הנהג ומאלץ אותו לאלתר תנוחות רכיבה לא הכי נוחות, בעיקר בעת רכיבה למרחקים ארוכים.

לוח המחוונים דיגטלי, מסוג LCD, ועל אף שהוא פשוט יחסית הוא מעוצב בעיצוב מסוגנן ומדליק, ומה שחשוב יותר – הוא מציג לרוכב את כל המידע הדרוש. איכות ההרכבה טובה בסך הכל אבל מצאנו כמה פדיחות בתומך המושב, בתא הכפפות ובמכסה התדלוק – כל אלה משדרים תחושה רופפת.

השורה תחתונה
מתיחת הפנים העניקה לקרוזים עיצוב עדכני ורשימת אבזור משופרת (תאורת LED, שקע טעינה ובקרת משיכה), וכל אלה מסייעים לו ליישר קו מול המתחרים. מעבר לכך מדובר בקטנוע מרווח ושימושי שמפגין יכולת טובה בעיר כמו גם בעת רכיבה בין עירונית. הקטנוע הזה לא מציע ביצועים או התנהגות יוצאי דופן לטובה ולא משתווה לכלים היפנים, אבל גם המחיר שלו פחות יקר באופן משמעותי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד