סאן יאנג DGR 160 במבחן דרכים

DGR160, SYM DGR 160
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סאן יאנג מפתיעה עם קטנוע עירוני בעיצוב מדליק ובעל מפרט מרשים, אך עם נפח מנוע לא שגרתי. אם DGR 160 מספק תמורה שמצדיקה דרגת רישוי וביטוח גבוהות יותר מקטנועי 125?

שורה תחתונה תחילה
קטנוע עירוני צעיר ומדליק בעיצוב ספורטיבי. נפח מנוע חריג לא מצדיק אאת העליה בדרגת הרישוי

למפרט של סאן יאנג DGR 160 בקטלוג הקטנועים של TheDoo

מי אתה DRG160?
באולמות התצוגה של סאן יאנג, המותג הדו-גלגלי הנמכר ביותר בישראל, נחתו בקיץ 2021 חמישה דגמים חדשים. בין אלה בולט דגם ייחודי ושונה בנוף המקומי, שנקרא  DRG160 "דראגון". בטח שמתם לב שנפח המנוע שלו, איך נאמר? לא שגרתי. עם נפח של 160 סמ"ק הוא חורג מעבר לקטגוריית רישוי הנהיגה הנמוכה והפופולרית A2, אך מצד שני הוא צנוע במידה ניכרת ביחס לקטנועים בנפחי הביניים. כעת נותר לבדוק אם תוספת של 35 סמ"ק לנפח המנוע מצדיקה קפיצה בדרגת הרישוי.

הממדים של DGR160 קומפקטיים, והוא פונה אל קהל צעיר באמצעות עיצוב מושקע במיוחד. מעצבי סאן יאנג פיסלו אותו באופן שנראה על גבול העתידני, עם חזית ספורטיבית נטולת משקף, יחידת זנב אחורית ייחודית, בולם אחורי אופקי, וזרוע אחורית חד צידית מגניבה. כל אלה מסתכמים באחד הקטנועים המיוחדים בארץ.

ל-DGR160 אין מתחרים ישירים מבחינת נפח מנוע, אלא אם מתייחסים אל דגמי 200 סמ"ק כמו סאן יאנג ג'ט וג'וירייד 200 S . העניין הוא ששני אלה שונים באופיים ומבחינת קהל היעד שלהם. הוא גם לא זול, הצעצוע הזה: DGR160 עולה 20 אלף שקלים, כלומר שהוא יקר בכמה אלפי שקלים מקטנועי ה-125 שמעוצבים בסגנון ספורטיבי כמו סאן יאנג ג'ט X החדש (מבחן בקרוב). מחירו דומה לקטנועי 125 טאיוונים מאובזרים וגדולים יותר, כמו קימקו X טאון.

DGR160, SYM DGR 160

מנוע וביצועים
חלק מן ההצדקה למחיר הגבוה נובע מן העיצוב, כמובן, וחלק נוסף מן המנוע הייחודי, יחסית, בנפח 158 סמ"ק עם הזרקת דלק וקירור מים. ההספק, 14.7 כוחות סוס, נמצא אמנם על הרף העליון של קטגוריית הרישוי A2, אבל נפח המנוע לא מאפשר לו להיכלל בה, כאמור.

התגובה הראשונית לסיבוב המצערת בזינוק מעמידה טובה מאד, ואפילו קצת עצבנית, וזאת בזכות שילוב בין כוח המנוע ליחס העברה ראשוני קצר. קהל היעד הצעיר בוודאי יאהב את זה. כעבור כמה עשרות מטרים מתמתנת התאוצה ונותרת תחושת כוח טובה אבל לא יוצאת דופן. תגובת המנוע חלקה בתאוצה ובשיוט, ובאופן די מפתיע מורגשת בלימת מנוע מוחשית מאד כאשר סוגרים את המצערת. לעניין הזה צריך להתרגל.

DGR160, SYM DGR 160

התנהגות
DGR הוא כל עירוני זריז, וזאת הודות לבסיס גלגלים קצר והיגוי סופר מהיר שמעניק תחושה תזזיתית. הזריזות באה על חשבון יציבות, וזה מתבטא למשל בעת פניות עירוניות הדוקות על אספלט מעורער אחיזה. מערכת המתלים בנויה ממזלג בסיסי מלפנים ומבולם מונושוק אופקי (ומדליק למראה) מאחור. אלה עושים עבודה טובה אך לא יוצאת דופן מבחינת יכולת הגיהוץ שלהם.

מחוץ לעיר DGR160 "עושה את העבודה" ולא הרבה מעבר לזה. לתוספת נפח המנוע אין ערך מוסף משמעותי ביחס לקטנועי ה-125 סמ"ק, לפחות ככל שהדברים נוגעים למהירות מרבית, שהיא 117 קמ"ש לערך. זה אומר שאפשר אמנם לשייט במהירות התנועה על כבישים בין עירוניים, אבל "על הקצה" ובלי רזרבות כוח שיש לקטנועי 250 סמ"ק.

מערכת הבלימה מספקת עוצמה טובה מאד, והיא כוללת ABS, אבל התחושה מן הבלם האחורי לא איכותית ומרגישה מכאנית מידי.

DGR160, SYM DGR 160

נוחות ושימושיות
מחפשים קטנוע "כורסתי" ומפנק? הגעתם אל הכלי הלא נכון. כפועל יוצא של מידות צנועות מתקבל קטנוע צפוף עם מרחב רגלים מצומצם ומושב קטן אשר נופל קורבן לעיצוב. לא רק שהמושב מגביל את אפשרות ההרכבה, הוא גם כופה תנוחת רכיבה זקופה, ואילו נפח תא המטען שמתחתיו מצומצם עד כדי כך שאי אפשר להניח בו קסדה שלמה.

ללוח המחוונים יש תצוגה דיגיטלית מדליקה, אבל זה לא מסך TFT עם תצוגה משתנה. הוא אמנם מספק את המידע הנחוץ לרוכב, אבל לא מעבר לכך. איכות ההרכבה, לעומת זאת, טובה.

DGR160, SYM DGR 160

שורה תחתונה
סאן יאנג DGR160 הוא קטנוע שונה בנוף המקומי בראש ובראשונה בזכות עיצוב ייחודי, ואפשר להבין את מי שיידלק עליו, ועל העובדה שהוא לא חלק מעדר, ויבחר בו. גם נפח המנוע שלו חריג, ולא לטובה, מכיוון שהוא פוסח על שתי הסעיפים: הוא גדול מכדי להיכלל בקטגוריות הרישוי A2 , אך צנוע מידי כדי לספר את השרירים של מנועי ה-250 סמ"ק. לנפח כזה אין אף יתרון בישראל.

זה חבל, מכיוון שמדובר בקטנוע איכותי, מעניין עיצובית, עם אופי תזזיתי וצעיר אשר אמנם לא מצטיין בשימושיות אבל מתאים בול לדור הטיק טוק.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד