סאן יאנג ג'ט X במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
האח הצעיר במשפחת הג'ט של סאן יאנג מציע עיצוב עדכני וספורטיבי ותג מחיר תחרותי ביחס לקטנועים היפניים. האם זה מספיק כדי להתבלט בקטגוריית ה-125 הצפופה?

השורה התחתונה תחילה
סאן יאנג ג'ט X 125 הוא קטנוע מתחילים פשוט יחסית, אבל מפצה בעיצוב מדליק ואופי זריז וכיפי

עוד ב-TheDoo
סאן יאנג קרוזים אלפא 300 במבחן דרכים
סאן יאנג ג'וימקס Z פלוס 250 במבחן דרכים
פיאג'ו MP3 HPE 400 במבחן דרכים


מי אתה סאן יאנג ג'ט X?
משפחת הג'ט הפופולארית של סאן יאנג מוכרת לנו כבר כמעט שני עשורים, כשמאז ומעולם נחשבו קטנועי המשפחה לקטנועים פשוטים ואמינים באריזה בעלת לוק ספורטיבי. הבן האחרון במשפחה הוא ג'ט X 125 שהוצג לקראת שנת 2021 ונחת בישראל לפני מספר חודשים וממוצב מעל ג'ט 14 הוותיק.

סאן יאנג מייעדת את ג'ט X להתמודד מול מצטייני קטגוריית ה-125 כמו הונדה PCX וימאהה NMax, מה שהצריך שדרוג משמעותי לעומת ג'ט 14 (שעדין נמכר במקביל). ג'ט X מציע עיצוב עדכני עם חזית ספורטיבית יותר, כשהוא מוותר על הרצפה השטוחה לטובת שדרה מרכזית גבוהה – כי מי שרוצה להיראות טוב על הקטנוע לא סוחב שקיות מהסופר בין הרגלים. במבט מהצד הוא מזכיר לא מעט את ה-PCX אותו הוא שם על הכוונת, אבל החזית עם הפנסים המופרדים, מסיט הרוח שנמתח מטה עד הפנסים וחיתוכים זוויתיים על הפלסטיקה משווים לו מראה ייחודי יותר אם כי לא מקורי ויוצא דופן כמו ה-DGR שבחנו כאן לאחרונה.

ג'ט X קיבל גם מנוע מקורר מים חזק יותר במקום המנוע מקורר האוויר הפשוט של ג'ט 14, בלם דיסק אחורי ומערכת ABS. את כל אלו הוא מציע במחיר של 17 אלף ש"ח שנמוך בכמה אלפי שקלים מההונדה והימאהה (אך יקר בכ-2000 ש"ח מג'ט 14). האם יש כאן דיל ופוטנציאל לרב מכר חדש?

מנוע וביצועים
למרות שמדובר בקטנוע פשוט יחסית, המונע בג'ט X הוא מקורר נוזל ומניב הספק של 12.5 כ"ס – מעט פחות מהרף המרבי של קטנועי ה-A2. ביציאה מהמקום מורגשת השהיה קלה בהעברת הכוח אך לאחר מכן המנוע דוחף יפה וה-X צובר תאוצה טובה עד למהירויות הביניים (60-70 קמ"ש), שם מתמתן קצב צבירת המהירות. כמו ברוב קטנועי ה-125 לא תמצאו כאן תחושת כוח יוצאת דופן, וגם מהירות השיוט בדרכים בין עירוניות גבולית בלי רזרבות כוח לעקיפות. בכל מקרה הוא לא נועד לזה ומצטיין בעיקר בעיר. פעולת המנוע חלקה, נעימה ונטולת רעידות

התנהגות
למרות העיצוב, ג'ט X לא מוגדר כקטנוע ספורטיבי, אבל אם שמים את הביצועים הממוצעים בצד הוא משדרת תחושה תזזיתית וזריזה. בסיס גלגלים קצר וזווית צידוד נדיבה מאפשרים ל-X להשתחל לכל מרווח אספלט פנוי בעיר בקלילות. הבולמים עושים עבודה טובה בסך הכל שתואמת את אופני הקטנוע. התכונות והתזזיתיות שעוזרים לג'ט X לככב בעיקר קצת מפריעים מחוצה לה במהירויות בין עירוניות, כשהוא משדר תחושה פחות נינוחה ומעדיף לחזור לרחובות הצפופים.
עוצמת הבלימה הייתה טובה מאד, אך התערבות מערכת ה-ABS על הבלם אחורי הייתה אגרסיבית מידי ולא נעימה.

נוחות ושימושיות
הממדים הקומפקטיים של ג'ט באים לידי ביטוי כשמתיישבים עליו. תנוחת הרכיבה טובה בסך הכל וכך גם המרחב לרגלי הרוכב על מדרסי הרגלים. עם זאת מיקום הכידון נמוך ומדי וברכי רוכבים בגובה ממוצע ומעלה יפגשו אותו לא פעם בעת תמרונים הדוקים. המושב נוח למדי אבל יתגלה כצפוף מידי אם אתם מתכוונים לצרף אליכם מורכב.

למרות שמדובר בקטנוע עממי, מעצבי סאן יאנג השתדלו להעניק לג'ט X תחושה עדכנית ויוקרתית והוא מאובזר באופן מרשים לקטגוריה. לוח המחוונים הוא בעל תצוגה דיגיטלית מלאה. אמנם מדובר בתצוגת LCD ולא TFT, אך הגרפיקה מדליקה והרוכב מקבל את כל המידע הדרוש. בנוסף ישנם גם תאורת LED מלאה בחזית, שקע USB לטעינה מהירה וגם מפתח חכם (Keyless) המאפשר גם את פתיחת תא המטען תחת הכיסא בלחיצת כפתור, אם כי נעילת הקטנוע נעשית באופן מיידי גם אם רק ירדתם ממנו למרחק של כמטר. אם כבר הזכרנו את תא המטען, הוא קטן יחסית ויאכלס קסדה שלמה בדוחק, ולא הרבה מעבר לכך.
איכות הפלסטיקה טובה וכך גם רמת ההרכבה, למעט מדרסי הרגלים שלא יושבים בצורה מושלמת על המדרך.

השורה התחתונה
בתוך קטגוריית קטנועי ה-125 סמ"ק העמוסה מצליח סאן יאנג ג'ט X להפתיע לטובה. יש לו מראה עדכני, רשימת אבזור נאה ביחס לקטגוריה, איכות הרכבה טובה והוא מצטיין בזריזות בשטח העירוני שהוא מרחב המחיה הטבעי לקטנועים מסוגו. הוא אמנם מעט צפוף ומחוץ לעיר הוא מוגבל במעט בביצועיו, אך הוא מספק תמורה טובה ביחס למחירו למי רוצה קטנוע 125 עירוני עם ערך מוסף עיצובי ולא רוצה לקפוץ לטריטוריית מחיר של כ-20 אלף ש"ח ומעלה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד