מכה קלה בכידון: המערכת שתתריע בפני תאונות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סטארט-אפ קנדי מפתח מערכת סיוע ברכיבה, שתסרוק סכנות בכביש ותזהיר את הרוכב מפניהן באמצעות רטט בכידון.

העולם נוסע לכיוון של מכוניות אוטונומיות, אך אנחנו רוצים להאמין שאף חברת אופנועים לא תהיה מטומטמת מספיק כדי לקחת מאיתנו את חווית הרכיבה. כל הכיף באופנוע הוא החיבור בין אדם למכונה, אך לעולם האוטונומי המתפתח יש לא מעט לתרום לאופנועים, בעיקר בכל הנוגע לבטיחות.

חברה אחת שמתעסקת בכך היא דאמון (Damon) הקנדית, אשר נוסדה באמצע 2017. מדובר בסטארט-אפ די צנוע, שנכון למידע הזמין האחרון גייס מעט מעל למיליון דולר, עם מטרה מבורכת. בחברה רוצים להשתמש בחיישנים ומערכות הלקוחים מעולמות הנהיגה האוטונומית ברכב – וליישם אותם על אופנועים ככלים למניעת תאונות.

על פי החזון הראשוני של החברה, חיישנים שיסרקו את סביבת האופנוע באופן היקפי של 360 מעלות יזהו סכנות פוטנציאליות. לאחר  זיהוי הסכנות תתריע המערכת על כך לרוכב באמצעות רטט קל דרך הכידון. למעשה מתפקדת המערכת כמו מערכות התרעת ההתנגשות וזיהוי העצמים בשטחים מתים המותקנות כיום המכונית רבות, וכמותן נועדה להעיר את תשומת הלב של הרוכב לסכנה כדי שיפעל בהתאם. 

מייסד החברה ג׳יי גירוד, סיפר בראיון כי בדומה למכוניות של טסלה, המערכת של החברה תלמד את עצמה ותתעדכן כל הזמן, בהתאם למידע שיאספו האופנועים בכבישים, זאת במטרה להפוך את המערכת לבטוחה אף יותר. כרגע אין צפי ליציאה של המערכת לשוק, שכן החברה עוד נמצאת בשלבים מוקדמים, אך באתר האינטרט שלה ניתן להזמין רכיבת נסיון על אופנוע של ימאהה בו התקינה החברה את המערכת.

השאלה הגדולה העומדת באוויר היא האם תצליח חברת הסטארט-אפ הקטנה להתחרות בתחום שזוכה להשקעות והתעוררות מצד ענקיות התעשייה. רק לאחרונה הודיעה ענקית הטכנולוגיה הגרמנית 'קונטיננטל' כי היא עומלת על פתוח מערכות בטיחות מתקדמות בסגנון, הכוללות גם בלימת חירום אוטונומית – שכאמור אינה קיימת בפיתוח של דאמון. בנוסף גם יצרניות גדולות כמו ק.ט.מ והארלי דיוידסון משקיעות מאמצים בתחום ויציגו מערכות סדרתיות עד לסוף העשור. לא מהמנע שכמו חברות סטארט-אפ רבות, ברגע שהמוצר יהיה מוצלח ובשל, דיו תימכר הטכנולוגיה והחברה לאחת מיצרניות האופנועים הגדולות.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד