מטרו מוטור מסכמה שנה ומתגלגלת לעולם הרכב החשמלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
במטרו מוטור מסכמים את שנת 2021 כשנת שיא. לשוק המקומי וגם לחברה, כשהפנים לשנת 2022 שבה תרחיב את פעילותה בתחום ההנעה חשמלית על 2 וגם 4 גלגלים

אירוע סיכום השנה המסורתי של 'מטרו מוטור' נערך הבוקר בתל אביב, והוא כלל כרגיל סיכום של הנעשה בשוק הדו-גלגלי ל-2021 והצגת תוכניות העבודה ל-2022. כידוע, 2021 הייתה שנת שיא במכירות דו-גלגלי בישראל, עם קרוב ל-21,000 כלים, וב'מטרו', שמחזיקה קרוב ל-50% מן השוק לא מסתירים את שביעות רצונם. להערכת מנכ"ל החברה, תומר קומרוב, לולא משבר קורונה שגרם לבעיות בשרשראות האספקה של תעשיית הרכב, ולתקלות בתחום ההובלה הימית – היקף המכירות בשוק הדו גלגלי בישראל יכול היה בקלות להגיע ל-23,000 או אף 24,000 כלים בסיכום 2021.

הבשורה החשובה ביותר של מטרו ל-2022 היא כניסה ליבוא מכוניות, עם מותג היוקרה החשמלי 'קארמה', וגם מותג רכב חשמלי סיני "למרכז השוק" (כפי שהבטיח קומרוב). תחום זה – של יבוא מכוניות – מצטרף לתפנית אסטרטגית חשובה אחרת של כניסה מסיבית לתחום הרכב החשמלי הדו-גלגלי והקמת חטיבת "מטרו אלקטריק" שתאחד את הפעילות בתחום זה.

תחת המטריה הזאת יתכנסו אופנועי זירו אשר יובאו על-ידי מטרו בשנתיים האחרונות בהצלחה מוגבלת מאד, וגם מותג הקטנועים הטאיוואני הצומח 'גוגורו' (gogoro). כאמור, חטיבת מטרו אלקטריק תרכז את כלל הפעילות החשמלית של הקבוצה, ובין השאר תנהל את פרישת עמדות החלפת הסוללות של קטנועי gogoro. בשלב הבא תפתח מטרו מכרזי שירות ייעודים של מטרו אלקטריק שם תציע לציבור את מגוון הפתרונות מונעי החשמל שלה תחת גג אחד.

מטרו מחזיקה כיום בכ-47% מכלל השוק הדו-גלגלי ובתרגום למספרים מדובר בכ-9,700 כלים, ועליה של כ-8.5% לעומת שנת 2020 המוצלחת בפי עצמה. המותג סאניאנג, שמוביל את טבלת המכירות בשוק הישראלי מזה 20 שנים ברצף, גדל השנה ב-300 כלים, ואילו לעיקר הגידול אחראית דווקא ימאהה, שמכירותיה זינקו בכ-20% ביחס לשנה שעברה. ימאהה, לדברי קומרוב, לא הצליחה לספק מספר רב של כלים, אלא שמצבה טוב מזה של קאוואסאקי – שם גרמו בעיות מלאי, וכן הפסקת היצוא של אופנועים קטני נפח בגלל מגבלות תקינה זמניות, וירידה במכירות. למעשה, ב-2021 איבדה קאוואסאקי את מקומה כמותג האופנועים המוביל בשוק הישראלי. גם מותג האנדורו צמח, וחצה את רף ה-200 כלים, אם כי הוא רחוק מלסכן את מעמדה של ק.ט.מ בנישה זאת.

דגמי 2022
אנשי מטרו מעריכים שאם לא יהיו בעיות מלאי חריגות צפוי השוק הדו-גלגלי לצמוח גם השנה, וזאת בגלל צפיפות בלתי נסבלת על הכבישים, ולמרות התייקרות של לא מעט דגמים – בין אם בגלל עליה במחירי ההובלה ובין אם בגלל עליה במס הקניה לאופנועים בנפח בינוני. השנה צפויה "מטרו" להציג 18 דגמים חדשים, אבל בגלל עננת האספקה נמנעו אנשי החברה מלציין מתי הם צפויים בישראל וכן מה יהיו מחיריהם.

שני הדגמים החשובים ביותר הם כמובן קטנועים. מסאן יאנג יגיע השנה בחודש יולי ג'וירייד 300 החדש והמודרני שיציע רצפה שטוחה, גלגל קדמי בקוטר 15 או 16 אינטש ואת המנוע מג'וימקס 300. אם המחיר יהיה באזור ה-25 אלף ש"ח יהיה מדובר בקלף מעניין בקטגוריית קטנועי ה-300.

דגם חשוב אפילו יותר הוא ימאהה TMax החדש שהוצג במילאנו ואמור להגיע באביב הקרוב. עם עיצוב עדכני, לוח מחוונים חדש ועוד מספר שיפורים שאמורים לעזור לו להמשיך להחזיק בתואר מלך הקטנועים למרות מחיר של אופנוע גדול נפח.

עוד מימאהה יחזור השנה אחרי היעדרות קטנוע התלת-גלגל טריסיטי בגרסה מעודכנת עם מנועי 125 ו-155 סמ"ק. יצטרפו אליו MT10 החדש בגרסה רגילה ובגרסת SP בעלת מכלולים משודרגים, XSR900 בעל המראה הרטרו-מודרני.

בקאוואסאקי החידוש העיקרי יהיה ורסיס 650 המחודש שקיבל עיצוב בהשראת ורסיס 1000, תנוחת רכיבה משופרת וחשוב מכך: מערכת בקרת משיכה. אל הורסיס יצטרפו גם גרסת ה-SE משודרגת המתלים של Z900 הפופולארי (גם בגרסה מוגבלת הספק) ו-H2 SX SE – ספינת הדגל של היצרן הירוק שמצויד בפרטים לא ממש מוכרים באופנועים כמו מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת התרעה על תנועה בשטחים מתים.

פאנטיק שזיכיון היבוא שלה עבר לידי מטרו לפני מספר חודשים תצרף אל הקאבלרו המדליק גם את דגם ה-XEF250 שיקרוץ למתחילים את דרכם בעולם האנדורו.

בצד החשמלי, מעבר לקטנועי gogoro, תעבה מטרו את היצע הדגמים של זירו כשהדגם הבולט יהיה SR שינחת כאן בחודש אפריל. מדובר בגרסה מתונה יותר ל-SR-F (74 במקום 110 כ"ס) שאמור להציע גרסת כניסה לעולם החשמלי של זירו. החידוש הוא האפשרות להגדיל את קיבולת הסוללה בתוספת תשלום על ידי הורדת עדכון לאפליקציית ניהול האנרגיה של האופנוע. בכל מקרה אמור ה-SR לספק טווח רכיבה ממוצע של כ-160 ק"מ.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד