לקראת מילאנו: ימאהה מעדכנת את מלך הקטנועים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שנתיים לאחר הצגתו, ימאהה טימקס 560 עובר מתיחת פנים של אמצע החיים עם עיצוב עדכני, וקריצה לדגם המקורי שייסד את השושלת לפני 20 שנה

בדיוק לפני 20 שנים ימאהה הפתיעה את העולם עם 'טימקס'  – סופר סקוטר ספורטיבי שהיה שונה, נועז, חזק וגיבור מכל קטנוע שהתקיים לפניו. במהלך שני עשורים הפך טימקס לסיפור הצלחה מסחרר, ולמרות לא מעט ניסיונות חיקוי הוא שולט באופן בלעדי בקטגוריה שאותה המציא. כעת, לקראת תערוכת מילאנו, ימאהה חושפת את הדור הבא של טימקס ולא שוכחת לשלב בו מחווה לדגם המקורי.

האמת היא ש"הדור השמיני" הוא לא ממש אופנוע חדש אלא מתיחת פנים מקיפה של 'טימקס 560' אשר הוצג לפני שנתיים. זאת בהמשך למסורת השגרתית לפיה ימאהה משיקה טימקס חדש לחלוטין אחת לחמש שנים, ומבצעת באמצע חיי הדגם  מתיחת פנים משמעותית.

חידוש חשוב בדגם החדש הוא העיצוב שהפך נועז יותר, ומתכתב עם מגמה דומה בשאר דגמי החברה (למשל עם סדרת ה-MT). העיצוב החדש אגרסיבי יותר, עם חזית שנשלטת על ידי פנסי LED חדשים וצרים, חרטום מחודד וחיפויי צד שמזכירים – כמיטב האופנה העכשווית – את הכנפונים האווירודינמיים של אופנועי ה-MotoGP.
ימאהה תציע את טימקס המחודש עם סכמות צביעה עדכניות והבולטת בהן, תרתי משמע, היא צביעה צהובה בגימור כסוף על חיפויי הגוף הצדדיים. זאת כמובן מחווה לצביעה של טימקס המקורי.

אנשי ימאהה מספרים שתנוחת הרכיבה כעת ספורטיבית יותר, וזו הושגה באמצעות עיצוב מחדש של המושב עם חלק קדמי צר יותר, הצבת כידון חדש ונמוך יותר ומדרסי רגלים מוגדלים.

לוח מחוונים חדש כולל מסך TFT בגודל 7 אינטש שמאפשר תצוגת מידע צבעונית וקישוריות למערכת ניווט – ובחו"ל מוצעת אפשרות למערכת ניווט מובנית מתוצרת גרמין.

השינויים המכאניים לא גדולים וכוללים עדכוני כיול שמתאימים את המנוע לתקינת זיהום האוויר אירו 5. הספק המנוע נותר כשהיה – 47 כוחות סוס, והחידוש היותר חשוב הוא התקנת מצערת אלקטרונית שנוספת לחבילת אלקטרוניקה עם אפשרות לבחירת מצבי ניהול מנוע ומערכת בקרת אחיזה. שינוים נוספים כוללים חישוקי גלגלים חדשים וקלים מבעבר עם צמיגי ברידג'סטון 'באטלקס' אשר פותחו במיוחד עבור טימקס, וכיול מתלים משופר.

כרגיל, טימקס יוצע בגרסה רגילה ובגרסת Tech מאובזרת, עם פיצ'רים כמו בקרת שיוט, בולם אחורי מתכוונן, מושב וידיות מחוממים, ומשקף מתכוונן חשמלית.

טימקס המעודכן יגיע אל אולמות התצוגה באירופה במרץ 2022, וסביר להניח שאצלנו הוא ינחת זמן קצר לאחר מכן, לשמחת מעריציו המקומיים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד