תערוכת מילאנו 2020: ימאהה טימקס 560

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה מציגה במילאנו דור חדש לסופר סקוטר שלה שמרים עוד קצת את הרף הגבוה שקבע. בתפריט: עיצוב עדכני, מנוע גדול יותר העומד בתקן יורו 5 ואבזור משודרג

תערוכת מילאנו 2020 תיפתח מחר (5 לנובמבר), אך ערב לפני כן החלו להיחשף באינטרנט הדגמים החדשים שימלאו את האולמות בתצוגה וימגנטו את תשומת ליבם של המבקרים. ימאהה הייתה בין הראשונות למהר ולפרסם פרטים על הדגמים החדשים אותם תציג, ואחד המעניינים והחשובים בהם, בטח עבור השוק הישראלי, הוא הדור החדש של TMax הפופולארי.

ימאהה טימקס 530 נמצא איתנו מאז שנת 2012 ולא עבר שינויים מהותיים במהלך חייו. זה לא הפריע לו להמשיך להיות בודד בצמרת הקטגוריה אותה ייסד הטימקס לפני כמעט שני עשורים. הדגם החדש נקרא טימקס 560 ומתבסס על קודמו תוך כדי שהוא עבר מסכת שיפורים מקיפה, ועדין, לא מדובר בכלי חדש לחלוטין אלא בכלי משודרג מהותית. אין כמו העיצוב של ימאהה טימקס 560 להמחיש זאת. הקווים הכללים נותרו דומים, בעיקר בפרופיל, אך מסיכת החזית מלוטשת ומודגשת יותר ויחידות התאורה החדשות הן בעלות נורות LED מודרניות. כונסי האוויר הצידיים הוגדלו כדי לשפר את זרימת האוויר למצננים החדשים והמוגדלים.



כנרמז משמו, מנועו של הטימקס צמח בנפחו ל-560 סמ"ק, תוספת של 30 סמ"ק שהושגה על ידי הגדלת קוטר הבוכנה ב-2 מ"מ ל-70 מ"מ. יחד עם הגדלת הנפח קיבל המנוע שסתומים חדשים מאלומיניום, כאשר שסתומי היניקה גדלו לקוטר של 27 מ"מ לטובת כושר נשימה משופר. מערכת הזנת הדלק זכתה למזרק חדש בעל 12 חרירים וישנה מערכת פליטה חדשה בתצורת 2 ל-1 עם שני ממירים קטליטיים.

כל השדרוגים הללו נועדו כדי לאפשר למנוע לעמוד בתקן יורו 5 ועדין לשמור על רמת הביצועים הגבוהה שמציע הטימקס. בימאהה מצהירים שלמרות הצורך לעמוד בתקן המחמיר, המנוע החדש אף מציג שיפור בתפוקה. נתונים רשמים טרם פורסמו, אך לטענת ימאהה ישנו שיפור של 3.5% בהספק המנוע ו-6% במומנט המרבי, כך שאם מסתמכים על נתוני המנוע של הדגם הפורש, טימקס 560 יכול להתהדר ב-47 כ"ס שהם הרף המרבי כדי לעמוד בקטגוריית רישוי A1.


שלדת האלומיניום לא עברה שינויים מרחיקי לכת, אך מערכת המתלים המתבססת על מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ ובולם מונושוק אחורי מתכוונן אשר עברו כיול מחדש. בתחום האלקטורניקה ימאהה ציידה את טימקס החדש במצערת אלחוטית ושני מצבי רכיבה לבחירת הרוכב, אליהם מצטרפת מערכת בקרת משיכה וכמובן מערכת ABS. אלא שבניגוד למקובל באופנועים הספורטיביים כיום, אין לרוכב אפשרות לבחור בין מספר מצבי פעולה שונים להתערבות מערכות אלו.

שינויים נוספים אותם ניתן למצוא בטימקס החדש הם לוח מחוונים משודרג עם צג מידע דיגיטלי, ואפשרות קישור לאפליקציית MyTMAX Connect המאפשרת לרוכב לקבל מידע רכיבה ונתונים שונים ממחשב הקטנוע. רשימת האבזור אותה מציע טימקס 560 ארוכה ונדיבה מבעבר וניתן למנות בה מפתח חכם, נעילה מרכזית גם לג'ק האמצע באמצעות השלט, בקרת שיוט, משקף קדמי מתכוונן ואופציה לחימום לידיות ולמושב.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד