מחקר: רוכבים הם נהגי מכוניות בטוחים יותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מחקר של חברת ביטוח בריטית מגלה כי רוכבים מגישים פחות תביעות על תאונות שקרו בזמן שנהגו ברכב וטוענת כי רוכבי אופנועים הם נהגים זהירים יותר. בעקבות כך, היא מעניקה לרוכבים הנחה בביטוח

רוכבים על אופנוע וגם נוהגים במכונית? כדאי שתתנו את תשומת ליבכם למחקר הבא. חברת ביטוח בריטית טוענת כי על פי נתונים שניתחה, רוכבי דו-גלגלי מהווים נהגי מכוניות בטוחים יותר. על פי החברה, Carole Nash Insurance Consultants, נהגים שהם גם רוכבים מגישים 11% פחות תביעות בכל הנוגע לתאונות במכונית, זאת בהשוואה לנהגים שאינם רוכבים.

עוד העלה המחקר של החברה – שטוענת כי למדה נתונים של שלוש שנים – כי סכום תביעות הביטוח שמגישים הרוכבים נמוך מאלו של הלא רוכבים. ״מבחינה סטטיסטית, מצאנו כי לנהגים שגם רוכבים על אופנוע יש פחות סיכוי לעשות תאונה שתסתיים בתביעת הביטוח״, סיפרה ראש חטיבת השיווק בחברה. ״מבחינתנו, למי ש׳נוהג כמו רוכב׳ יש ידע גדול של יותר של הדרך, והוא מכין את עצמו טוב יותר לנסיעה".

עם פרסום המחקר, חברת הביטוח העלתה אתר מיוחד לאינטרנט, המציע הנחה של 89 פאונד בביטוחי רכב לנהגים שגם רוכבים על אופנוע. באתר גם נמצא שאלון נחמד העוזר לקבוע האם הגולש ״נוהג כמו רוכב״, ומפורטות שם שש הסיבות להתנהגות הבטוחה יותר של הרוכבים.

לפי הסיבות שמונה האתר, מכיוון שרוכבים חשופים יותר ולאופנוע ציוד בטיחותי נחות יחסית לזה שיש במכוניות, הם נוטים להיזהר יותר בכביש. עוד מספרים שם כי רוכבים מתרגלים להיות מפוקסים יותר בדרכם, וכי הם בודקים שטחים מתים בתכיפות רבה יותר.

בנוסף, נטען כי לרוכבי אופנועים יש פחות הרגלים רעים המוציאים מריכוז, דוגמת שליחת הודעת טקסט או משחק עם תוכנת הניווט. לפי החברה, לרוכבים הרגלי תחזוקה טובים יותר, והם מתכוננים באופן ספציפי למזג האוויר. אותה חברה ביטוח ערכה בעבר מחקר אחר, בו מצאה כי בעוד 16% מהנהגים הבריטים יכשלו היום במבחן תיאורה – הדבר יקרה רק ל-6% מהרוכבים.

עם תוצאות כאלו מחמיאות לרוכבים, לכו תספרו לחברות הביטוח בישראל, לממונה על הביטוח ולמשרד התחבורה  שממשיכים לגבות מקהל הרכובים סכומי ביטוח שערורייתיים.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד