השקה מקומית: ימאהה YZ450 בוינגייט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
המוטוקרוסר הבכיר של ימאהה הושק בישראל בדגם 2018 העדכני, עם רוכב המפעל של ימאהה ארנו טונוס שהפגין ביצועים על המסלול בוינגייט


רגע לפני שמסיימת לה שנת 2017, השיקה חברת מטרו מוטור בישראל את דגם 2018 של ימאהה YZ450 שנחשף בקיץ האחרון. המוטוקרוסר הבכיר בהיצע של ימאהה מוגדר כדגם חדש לגמרי, והושק במסלול המוטוקרוס בוינגייט רגע לפני מרוץ סיום העונה בסוף השבוע.



את ההשקה המקומית כיבד בנוכחותו ארנו טונוס (Arnoud Tonus), רוכב המפעל של ימאהה באליפות המוטוקרוס של ה-FIA, שגם ערך רכיבת ראווה על תפארת מסלולי המוטוקרוס לצד רוכבי ימאהה הצעירים בישראל שזכו לקבל טיפים והשראה. טונוס אמנם רק בן 26, אבל ערך את הופעת הבכורה שלו באליפות המוטוקרוס העולמית כבר בשנת 2009, כשבני גילו עוד היו עסוקים בבגרויות ופיצוץ חצ'קונים. באותה השנה הוא הצליח לסיים במקום ה-16 בקטגוריית MX2. הישג השיא שלו היה בעונת 2011 כשסיים במקום החמישי באליפות.

בשנת 2014 עבר טונוס להתחרות תחת מדיה הכחולים של ימאהה וסיים את העונה במקום השישי, אך פציעה בכתף אילצה אותו לעזוב את אליפות העולם במוטוקרוס. במשך שנתיים התאושש טונוס והתחרה באליפות ה-AMA, לא בהצלחה יתרה יש לציין, כשבעונת 2017 חזר לרכב עבור ימאהה באליפות העולם, הפעם בקטגוריית ה-MX1 הבכירה כשהוא מסיים את העונה התובענית במקום ה-12.

למרות שטונוס ערך רכיבת ראווה בלבד שהיא אפילו לא אימון עבורו, הצליח השוויצרי החביב לקבוע שיא מסלול חדש –  אם כי לא רשמי. עם כל הכבוד לספורט המוטורי הישראלי, המסלול בוינגייט קצת קטן על מידותיו של טונוס. אז נכון שלא מדובר באלוף עולם, אבל טונוס רוכב כבר 10 שנים ברמות התחרויות הגבוהות ביותר, ומדהים לראות בפעולה את הסגנון והיכולת של רוכב ברמות כאלו, שמרחף על פני אדמת החמרה הרטובה בנונשלנטיות ובדייקנות שוויצרית.


בחזרה לחתן השמחה האמיתי, YZ450. דגם 2018 מתהדר בשלדה חדשה לגמרי הקשיחה יותר ב-25% , כשהמנוע שעבר מסכת שיפורים מקיפה, עם שסתומים וגל ארובה חדשים, ממוקם כעת בהטיה של 6.2 מעלות לאחור. את החבילה משלימים מזלג ובולם אחורי מהסדרה הבכירה של קאייבה עם כיול חדש.

הבשורה הגדולה בדגם 2018 הוא הוספת מתנע חשמלי, לראשונה בסדרה, המסתמך על סוללת ליתיום. האופנוע לא מגיע עם אפשרות להתנעה רגלית, ומי שיחפוץ יוכל לרכוש ערכת קיק בנפרד. עוד חידוש מעניין הוא אפליקציה חדשה, שבה ניתן לשלוט דרך הטלפון על מפות ההצתה וניהול המנוע, כמו גם לבנות מפת הצתה חדשה ולקבל עדכוני תחזוקה ומצב שוטפים ממחשב הניהול.
מחירו של ימאהה YZ450 החדש עומד על 42  אלף ש"ח, ברישוי אפור כמובן.

צילומים: רונן טופלברג

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד