השקה מקומית: דגמי שרקו 2018

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
HM מוטורס מציגים את דגמי האנדורו ל-2018 והתוכניות לעתיד, אך הבשורה העיקרית היא דגם 125 דו פעימתי חדש

ענף אופנועי השטח מציג גידול מרשים בשנים האחרונות ויצרניות רבות זוכות לייצוג גם בישראל. שרקו, יצרנית האופנועים הצרפתית הצעירה, היא אחת מאותן יצרניות שמצאו את מקומן בשוק הקטן שלנו. החברה המשווקת על ידי קבוצת HM מוטורס משנת 2013 ומציגה גידול עקבי ותוכניות שאפתניות לעתיד. נכחנו בהשקת דגמי השטח לשנת 2018 כשגולת הכותרת היא הצגתו של דגם חדש בעל מנוע דו פעימתי בנפח 125 סמ"ק.

מכוונים לצמיחה:

בשלוש השנים האחרונות נתוני המסירות של שרקו בישראל מטפסים בצמוד למגמת שוק האנדורו. שנת 2016 הייתה שנת שיא מכירות למותג, עם כ-42 כלים ברישוי צהוב. עד חודש יוני השנה נמכרו כ-32 אופנועים, כך שסביר כי יראו גידול במכירות גם השנה. יעד המכירות של החברה לשנת 2018 הוא למכור מעל 100 אופנועים, יעד שאפתני בהחלט, אך מתאים להלך הרוח של היצרנית, שבשבע השנים האחרונות צומחת בצורה משמעותית. בכדי לעמוד בביקוש וביעדי המכירות ב-55 מדינות בהן משווקים דגמי שרקו, אף עברה החברה למפעל חדש וגדול בעל כושר ייצור גבוה משמעותית.

ליאור בנאי, מנהל השיווק הטרי של קבוצת HM, הציג את יעדי החברה בישראל הכפופים לחזונה העולמי של החברה: קידום המותג דרך השקעה בספורט המוטורי. החברה צפויה להקים אקדמית רכיבה, Sherco Academy, לרוכבי פנאי לצד קבוצה תחרותית מקצועית. בנוסף תקיים החברה פרויקט "כוכב נולד" במסגרתו ייבחר רוכב צעיר שיזכה להתאמן במסגרת קבוצת רכיבה תחרותית ויקבל תמיכה מלאה לאורך עונת המרוצים של שנת 2018.

ליאור בנאי שרקו

באירוע נכח גם הבעלים והמנכ"ל תומר לויתן אשר תיאר את פילוסופיית המותג והרחיב על מפעל החברה החדש בצרפת. עוד עדכן כי מונה מנהל טכני חדש לקבוצה וכי יוקם מוסך ראשי ומחסן חלפים בצמוד לסוכנות בגן שמואל. כך תתאפשר חווית רכישה שמתחילה באולם התצוגה, דרך רכיבות מבחן ועד קבלת האופנוע, כשהכל מתבצע במתחם אחד. בשרקו מתכוונים לשים דגש על חוויית הלקוח לאחר הרכישה ולשם כך הוכשרו כ-13 מוסכים בפריסה ארצית. יעד נוסף לשנת 2018 הוא צירוף כשישה מפיצים ברחבי הארץ.

נכחו באירוע גם אדם קישוני, מנהל מותג שרקו, ליאור ואגנר, מנהל מותג אם.וי אגוסטה ונסיב בחוש שמונה למנהל מותגים סקייטים, E-max ורייחו. בחברה מצהירים על כוונתם לשים דגש על חיזוק שני המותגים האחרונים.

דגמי שרקו 2018:

מגוון דגמי שרקו מקבלים השנה מספר שינויים על מנת לשמור אותם בחזית השוק התחרותי: כל דגמי החברה מקבלים שיפורים בתיבת ההילוכים לצד שיפורים היקפיים דוגמת כיסוי מושב חדש לאחיזה טובה יותר, פנס קדמי חדש וחזק יותר ופלסטיקה חדשה ואלסטית, שבתוכה מוטמעת גרפיקה מעודכנת שחוסכת שימוש במדבקות. מגני הידיים חדשים גם כן, מגן הבוץ שופר ונועלי צמיגים עמידים יותר. רוב הדגמים התחדשו גם בבולם אחורי משופר.

צמד הדגמים הדו-פעימתיים, SE-R250/300, מקבלים שיפורים במתנע החשמלי, במשאבת המים ובחיזוק המצמד. צמד הדגמים בעלי מנועי הארבע פעימות, SEF-R250/300 צוידו במערכת פליטה חדשה לטובת הגברת המומנט בסל"ד נמוך, מפת ניהול המנוע עודכנה לצורך חידוד התגובות ומפלט חדש מאלומיניום קל יותר מקודמו ב-300 גרם. בגרסת 300 סמ"ק ישנו שינוי נוסף בדמות בוכנה חדשה היוצרת יחס דחיסה גבוה יותר, כמו-כן, גל הארכובה והטלטל חדשים.

שרקו לא הזניחו את SEF-R450 ששופר במערכת השימון, במצמד, בראש המנוע, כולל תושבות שסתומים ומובילי שסתומים חדשים ובמותחן שרשרת התזמון. נציג שרקו בקטגוריית ה-450 סמ"ק מציוד במפלט חדש מאלומיניום שחוסך ממשקלו חצי ק"ג בהשוואה לדגם היוצא.

הבשורה המרכזית:

הדובדבן בקצפת עוגת שנת 2018 מבחינת שרקו הוא SE-R 125. דגם בנפח 125 סמ"ק דו-פעימתי ראשון של החברה לאחר כ-3 שנים של תכנון ופיתוח וסומן על-ידי הצרפתים כפוטנציאל ללהיט מכירות עולמית.

האופנוע החדש בעל עיצוב מרשים ושוקל 94 ק"ג בלבד. הוא מצויד במתנע חשמלי מובנה, ללא קיק-סטרטר וללא אפשרות להוסיף כזה. לאופנוע זוג מפות ניהול מנוע לבחירה, בנוסף ישנו שסתום כוח חשמלי שנשלט על ידי מחשב ניהול המנוע ללא קשר למצערת. לטענת שרקו, שסתום זה מייצר פעולה מדויקת יותר שמתורגמת לכוח שמיש בסל"ד נמוך ובינוני שעובר לגלגל בצורה חלקה.

מימין לשמאל: ליאור בנאי, תומר לויתן ואדם קישוני. במרכז, SE-R125.

SE-R 125, בדומה לדגמי החברה האחרים, מצויד בבולמים מתוצרת WP, אך הוא הראשון בו מותקנים בולמי אקספלור (xplor) הניתנים להתאמה ע"י בורר בראש הבולם ונחשבים למילה האחרונה של החברה. לאופנוע ג'אנטים מחוזקים מבית אקסל והכלי מיועד לבעלי רישיון A2.

כיאה לאופנוע דו-פעימתי קטן נפח ומקצועי הוא צפוי להיות קליל, בעל היגוי זריז ומנוע שדורש עבודה בסל"ד גבוה. בזכות תכונות אלו הוא מועמד להתחבב על מתחילים לצד רוכבים מתקדמים שייסחטו ממנו כל טיפת כוח בצעקה דו פעימתית אופיינית. הכלי דורש טיפול הרצה לאחר 5 שעות מנוע וטיפולים שוטפים במרווחים של 20 שעות.

תג המחיר ל- SE-R 125 הוא כ-50,000 ₪ כשבמבצע השקה למזומן התקף לרבעון הקרוב יימחר בהנחה של 2,000 ₪.

בשנים קודמות, כשנמכרו כאן כלי אנדורו מקצועיים בנפח 125 סמ"ק משלל המותגים, הם היו ללהיטי מכירות בזכות הטבות מיסוי שיצרו מחירים אטרקטיביים משמעותית לעומת כלים בעלי נפח גדול יותר. אלא שמאז שהופסק שיווקם של דגמי 125 הדו פעימתיים של KTM והוסקוורנה, שהיו לנמכרים ביותר בסגמט זה, הקטגוריה כמעט ונעלמה כליל.

נכון לרגע זה המתחרה הישיר של שרקו 125 הוא TM EN-125 הנמכר ב-43,000 ₪ ובמבצע עם הנחה של 3,000 ש"ח. אל שני דגמים אילו צפויה להצטרף בטא ולהתחיל שיווק של דגם 125 גם כן בשנת 2018. השאלה העיקרית המונחת על הפרק היא, האם יצליחו היצרניות הקטנות להחיות את קטגורית 125 סמ"ק ולהיכנס לוואקום שנוצר לאחר שהיצרנית הגדולה נטשה את הקטגוריה?

מחירון דגמי שרקו 2018:

דגםמחירוןמחיר למזומןהערות
SE 125 2T Racing51,900 ש"ח49,900 ש"חמבצע השקה 47,900 ש"ח
SE 250 2T Racing59,900 ש"ח56,900 ש"חרישוי אפור 46,900 ש"ח
SE 300 2T Racing63,900 ש"ח60,900 ש"חרישוי אפור 48,900 ש"ח
SE-F 250 4T Racing65,900 ש"ח62,900 ש"חרישוי אפור 49,900 ש"ח
SE-F 300 4T Racing69,900 ש"ח66,900 ש"חרישוי אפור 51,900 ש"ח
SE-F 450 4T Racing69,900 ש"ח66,900 ש"חרישוי אפור 53,900 ש"ח
SE-F 250 4T Factory72,900 ש"ח65,900 ש"ח
SE-F 300 4T Factory76,900 ש"ח69,900 ש"ח
ST-125 Homologeted44,900 ש"ח42,900 ש"חדגם טריאל
ST-300 Homologeted55,900 ש"ח50,900 ש"חדגם טריאל

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד