ב.מ.וו F900XR במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ב.מ.וו F900XR הוא התשובה של הבאוורים לשוק אופנועי ספורט תיור השפויים בנפח בינוני. מסתבר שהוא גם מציע אלטרנטיבה מעניינת לא רק מול דגמי המתחרות

שורה תחתונה תחילה
אופנוע מצוין לשימוש יום יומי, בווארי במחיר שפוי

עוד ב-TheDoo
ב.מ.וו F850GS במבחן דרכים אדוונצ'ר
ב.מ.וו R NineT סקרמבלר במבחן דרכים

מי אתה ב.מ.וו F900XR?
בשנת 2019 השיקה ב.מ.וו את F900XR – אופנוע ספורט-טורינג בינוני בתנוחת אדוונצ'ר, וזאת כאלטרנטיבה פחות קיצונית לאחיו הבכיר – S1000XR. אנשי ב.מ.וו. רצו לבנות אלטרנטיבה טובה לימאהה טרייסר 900 ולצורך זה יצאו לדרך עם F850GS והחדירו לו גנים של אופנוע כביש טהור. התוצאה היא אופנוע מתאים לרוכבי כביש עם DNA ספורטיבי, אשר רוכבים רכיבות ארוכות ומעדיפים תנוחת רכיבה זקופה ונוחה.

כבר כשמציצים במסכת החזית ניכר הקשר המשפחתי ל-S1000XR, ועל אף שצבע החרדל/זהב של אופנוע המבחן הוא… איך לומר? לא להיט, האופנוע נראה ממש טוב.
F900XR שייך לקטגוריית ביניים שבה הוא מתמודד מול דוקאטי מולטיסטראדה 950, ימאהה טרייסר 9 ואם מרחיבים את מעטפת הקונספט אז גם ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר, טריומף טייגר 900, ו-MV אגוסטה טוריזמו ולוצ'ה 800.
גרסת המבחן- Exclusive plus – היא המאובזרת ביותר, ורשימת הפינוקים כוללת מתלה אחורי מתכוונן אלקטרונית, התנעה ללא מפתח וחבילת פלסטיקה להעשרת העיצוב. כל אלה מוסיפים 10,000 שקלים למחיר הבסיסי ומציבים אותו על 95,000 שקלים.

מנוע וביצועים
900XR מונע באמצעות מנוע טווין מקבילי שמוכר לנו מגרסאות ה-F750/850, וכדי שיקראו לו "900" הוגדל נפחו ל-895 סמ"ק. שני הצילינדרים מוצתים בסדר הצתה א-סימטרי שיוצר אופי מחוספס ותגובת מנוע חדה, והערך המוסף הוא צליל בס מדליק. הספק המנוע 99 כוחות סוס והמומנט המירבי שלו כ-8.9 קג"מ, כאשר שיא המומנט מתקבל ב-6,750 סל"ד. בפועל המנוע מייצר כוח מתפרץ כבר במהירויות נמוכות, אבל בסל"ד גבוה הוא משדר חוסר נשימה. ברוב המצבים מתקבל כח מנוע שימושי שמאפשר שיוט מהיר ובטוח, ועל אף שהוא לא תמיד משדר תחושת מהירות הוא מפצה על כך עם גמישות ויעילות.

המנוע מחובר לתיבת הילוכים קשיחה ולא מדויקת, וזה מתבטא בהעברת הילוכים שדורשת לחיצה או דחיפה אלימה, והיא גם נוקשת בעיקר בסל"ד גבוה. יש למנוע ארבע מפות ניהול: גשם (מצב שמכהה את תגובת המצערת כדי למנוע החלקת גלגל), כביש, דינמיק ודינמיק-פרו. ההבדל בין מצב כביש למצב דינמיק מתבטא בעיקר בחידוד תגובות המצערת, ואילו גולת הכותרת האלקטרונית היא מצב דינמיק פרו שמאפשר להגדיר את תגובות בקרת ההחלקה, תגובת המצערת, בקרת "ווילי" ורגישות ה-ABS.

התנהגות
לבולם הזעזועים החצי אקטיבי מאחור יש שני מצבי שיכוך – דינמיק וכביש – ואפשר לבחור ביניהם תוך כדי רכיבה. מצב כביש יוצר מהלך רך בתחילתו, וזה מאפשר שיוט נוח וגובה מחיר בדמות נדנודים של המתלים בעת שינויי כיוון ובהטיות. התוצאה, לטעמי, פוגמת בביטחון של הרוכב. במצב דינמיק, לעומת זאת, מתקבל מתלה קשיח שאמנם פוגם מעט בנוחות אבל יוצר תחושה יותר ספורטיבית ומהודקת. במצב כזה האופנוע יותר יציב ומשדר ביטחון, וההתנהגות מצוינת.

בסך הכל מתקבל אופנוע שמשדר תחושה קלילה ונשלטת, הוא עובד "עגול" וברור וממלא בדייקנות את פקודות הניהוג, כך שזה אופנוע שקל לרכוב עליו. הבלם הקדמי מלא רגש ומעולה, ולעומת זאת רגלית הבלם האחורי נמוכה והתפעול שלה לא נוח, ומה שחמור יותר – היא חסרת משוב וה-ABS מתערב מוקדם מידי ובאגרסיביות.

נוחות ושימושיות
ב.מ.וו התקינה את מיטב הטכנולוגיה על האופנוע הזה, החל בחבילת אלקטרוניקה מקיפה שכוללת כסטנדרט ABS בהטיה, בקרת החלקה, ארבעה מצבי רכיבה (כאמור) ובקרת בלימת מנוע, וכל אלה מנוהלים מבעד למסך צבעוני מפורט וקל לשימוש. יש רק עניין טכני מעיק: כדי לשחרר את בקרות ה"ווילי" וההחלקה יש לבחור במסך ההגדרות את רמת החופש הרצויה, ואז לנתק את בקרת האחיזה באמצעות כפתור נפרד שממוקם על הכידון. סביר שזה נועד כדי שלא לנתק בקרות בטעות, אלא רק בכוונה, ובכל זאת זה מסורבל.

כאשר תצוגת לוח השעונים במצב "ספורט" היא פשוט ממכרת, במיוחד כאשר מד ההטיה מראה בנפרד את זוויות הטיה ימינה ושמאלה, כמו גם בלימה והתערבות של בקרת היציבות.
את מיגון הרוח אפשר לכוון בין שני מצבים, אלא שהנמוך מבניהם לא מגן טוב מספיק על הקסדה מפני מערבולות האוויר. המצב העדיף הוא הגבוה, שיוצר הגנת רוח טובה. רגלית האמצע שימושית מאד ויעילה לצרכי תחזוקה שוטפת.

שורה תחתונה
XR900 הוא אופנוע ספורט-תיור שמהווה כרטיס כניסה מצוין לעולמה של ב.מ.וו. זאת אמנם לא העסקה הזולה בשוק, ויש לו כמה ריג'קטים כמו תיבת הילוכים נוקשה ומנוע קצת חסר חיים, אבל הביצועים מעולים והאופנוע גדוש באלקטרוניקה מתקדמת, כשכל זה ארוז בחבילה שמאד קל ונוח לרכוב עליה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד