ב.מ.וו R nineT סקרמבלר בסיבוב זריז

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
פגישה קצרה עם ב.מ.וו R nineT סקרמבלר מוכיחה שגם הבאווארים יודעים איך לבנות אופנוע רטרו מדליק עם קסם אישי, ועדין להישאר ב.מ.וו

ישנם לא מעט מועדוני לקוחות רשמיים של מותגי ודגמי אופנועים, אך אחד המועדונים הבולטים בנוף המקומי הוא מועדון ב.מ.וו ישראל. אחת הסיבות לכך היא שמדובר במועדון רוכבים רשמי המוכר על ידי ב.מ.וו העולמית. רק בעלי אופנועי ב.מ.וו יכולים להיות חברי המועדון, ועליהם לשלם דמי חברות שנתיים שיזכו אותם בכרטיס חבר המסמל שייכות לקהילה אקסלוסיבית – כשבין היתר יכולים לקבל  באמצעותו הנחה בכל סוכנות רשמית בעולם המוכרת על ידי היצרן הגרמני. המועדון הישראלי נתמך על ידי היבואנית המקומית דלק מוטורס, מה שמאפשר לארגן לאורך השנה שלל פעילויות לטובת החברים דוגמת טיולים, הדרכות רכיבה, ערבי הווי ועוד.

הפעם אירח "שחם-בוטיק אופנועים"- מוסך המתמחה באופנועי ב.מ.וו –  הרצאה בנושא צמיגים, שהועברה בידי שגיא מימון, מנהל תחום האופנועים בישראל של חברת "תמיג", יבואנים רשמיים ומפיצים של המותגים פירלי ומצלר. הצטרפנו לכ-50 חברים להאזין להרצאה, לחלוק חוויות וגם להשוויץ קצת בכלים המדוגמים. אז הגענו לשם להקשיב ולחלוק חוויות, וכדי להרגיש בעניינים הגענו עם  R nineT סקרמבלר.

מי אתה R nineT סקרמבלר?
אני נשבע לכם שהייתי בטוח שכל סצנת הרטרו התופסת תאוצה בעולם הדו-גלגלי מיום ליום היא עניין עיצובי גרדא. התבדיתי כשאספתי כדי להגיע לאירוע את אחד מכלי הרטרו היותר מדוברים ומדליקים כיום – ב.מ.וו R nineT סקרמבלר.

כמה יפה לו המושב החום, סעפת הפליטה הכפולה של אקרפוביץ' וכל המראה הבוקסרי-בשרני המזוהה כל כך עם המותג. תראו, הבווארים שם בגרמניה הלכו עם אופנת הרטרו עד הסוף. אין שעון סל"ד והמראות העגולות הזכירו לי את הסוזוקי GN מאי-שם. אולי לא תאמינו, אין מד דלק (!!!) וניסיתי יום שלם לכוון את השעון ללא הצלחה. הכיתוב הדיגיטלי המינימלי במד-המהירות האנלוגי גם ככה, נראה כאילו לקוח משעון  casio ישן. מינימליזם טהור.

תנוחת הרכיבה כמעט תואמת ל-R60 המיתולוגי. האופנוע קשיח ולא מיישר את רוב שיבושי האספלט כשהבולם הקדמי הוא טלסקופי רגיל (בשונה מה-R nineT הסטנדרטי שמתהדר במזלג הפוך). יש רק בקרת החלקה הניתנת לניתוק או הפעלה ואין אפשרות לבחירת מצבי רכיבה. מזל שהחוק מחייב ABS אחרת כנראה הייתי מתנסה בבלימת סוס במשקל 220 קילו ע"י בלם תוף. מישהו בב.מ.וו לקח את את העניין עד הסוף כשהמודרניזציה נמצאת רק היכן שדרוש.

לחיצה קלה מעירה את מנוע הבוקסר האלמותי מקורר האוויר (אמרנו רטרו עד הסוף?) בנפח 1,170 סמ"ק. הפמפום הכייפי הזה הזה של מנוע הבוקסר כל כך מגניב שמצאתי עצמי כמו ילד שמשחק במקדחה של אבא, עומד בכל הזדמנות כשיד ימין מושכת ועוזבת את הגז בניוטל. תענוג.

לסקרמבלר הזה סביבות 110 כ"ס מכובדים שמושכים יפה מאוד עד קצה גבול יכולת הצוואר הסובייקטיבי. כוח לא חסר וזה ממש לא הבוקסרים העצלים מהתקופה אליה R NineT קורץ. ההאצה מאוד קריספית והמנוע הוא נגן בס נוכח שיודע לאלתר כבר מסולמות נמוכים. האופנוע עובד חלק וגל ההינע (דריישאפט) הוא ממתק חיובי שמשרה זרימה. האופנוע לא מת על דינאמיות והפלקות מצד לצד ודורש מעט הסתגלות. הכלי הזה משרה אווירת צ'יל כללית ומאפשר לך לרקוד בסל"ד בינוני בין רכבים. סוג של קרוזר בווארי. בכל מקום אליו הגעתי קיבלתי תשומת-לב מחויכת ולא רק בגלל העיצוב שהוא פשוט נפלא.


זו ילדותי השנייה
מערכת יחסית בין רוכב לאופנוע היא כמו זוגיות, ובחירה ב-nineT סקרמבלר משמעה שאתה בפרק ב' של האופנוענות. זאת אומרת שכבר שיחקתם בלהיות גיבורים ופיצצתם גז. כבר גירדתם את הגבולות עם השכבות הקצה המרשימות, לקחתם סיכונים מיותרים וכרגע אתם מעוניינים ליהנות מסטייל מזוקק, במהירות שפויה למרחקים סבירים.

אם אתם כבר נמצאים בשלב הזה, R nineT יאפשר לכם ליהנות מכלי בעל אופי ייחודי, עם הופעה תואמת. כמו לצאת עם מישהי בוגרת, מנוסה ומטופחת שנראית הכי עדכנית, אבל ניכרים עליה סימני העבר וימי הזוהר משנים עברו ולא מחפשת להרשים בגימיקים מיותרים. חשוב לזכור, בשביל זוגיות צריך לעבוד והזוגיות הזו עולה כ-105 אלף ש"ח.

ב.מ.וו R nineT סקרמבלר הוא אנטי-גיבור. אופנוע אותנטי לפעם. צליל אדיר, עיצוב מעורר קנאה ויכולות שבעלי ניסיון יידעו להעריך. הוא יתאים לכם רק אחרי שעברתם דרך ואתם יודעים בדיוק מה אתם מחפשים ועל מה אתם מוכנים לוותר. ב.מ.וו הגדירו רטרו מינימליסטי בסגנון אמיץ וספרטני – ומדובר באופנוע שונה מכל מה שהורגלנו לקבל מהם.

צילומים: דור אבן כץ

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד