אפריליה RS660 במבחן: חזרה לשפיות

אפריליה RS660 במבחן
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אפריליה ממציאה מחדש קטגוריית אופנועים שפויה, עם כלי שמאזן היטב בין כל הצרכים הספורטיביים שלנו לבין מחיר נוחות שאנחנו מוכנים לשלם בחיי היום יום.

כאשר מהנדסי אפריליה החלו לתכנן את RS660 החדש, אי שם באמצע העשור הקודם, הם שמו לב שאופנועי הספורט בנפח בינוני הפכו יותר ויותר קיצוניים, תוך שהם מעתיקים עוד ועוד אלמנטים שעובדים נהדר על מסלול המרוצים אבל גובים מחיר גבוה במונחי נוחות.

 

אפריליה RS660 במבחן

 

בשנת 2018 הם הציגו במילאנו את הקונספט שהפך לאופנוע של ממש שנתיים לאחר מכן, וכבר אז אפשר היה להתרשם מן העיצוב המדליק, הנאמן למסורת עיצוב אוטומוטיבית לאומית מרגשת. רק כעת, אחרי רכיבת מבחן ראשונה, אפשר לחוש ולהבין את המהפכה החשובה יותר שגלומה ב-RS660, וזה השילוב הייחודי בין יכולות דינמיות גבוהות לבין רמת שימושיות גבוהה ביחס לבני מינו.

RS660 ברא קטגוריה בפני עצמה בין אופנועי הספורט עם מנועים בנפח בינוני, וזו ממוקמת בין אופנועים כמו קאוואסאקי NiNJA650 והונדה CBR650R לבין קאוואסאקי ZX6-R וסוזוקי GSX-R600. בקרוב יצטרף אליו ימאהה R7 חדש.
במדינות העולם מקפידה אפריליה לתמחר את 660 במרכז, בין המתחרים היפנים הבולטים. אנחנו, בישראל, נהנים מכך שאפריליה בחרה בנו כאחד השווקים הבינלאומיים הראשונים להשקת RS660 מחוץ לאיטליה, ואצלנו הוא מוצע בגרסה לא מוגבלת ובגרסת A1 ועולה 82,900 שקלים.

מנוע וביצועים

איזה מנוע מגניב! אפריליה "חתכה" את ה-V4 המוצלח שלה ויצרה ממנו "טווין" מקביל, ועל הדרך יצרה מנוע קומפקטי מאד בממדיו, וגם קל מאד. האיטלקים שימרו את תחושת הרטט של מנוע V באמצעות סדר הצתה א-סימטרי, ו-659 הסמ"ק שלו מפיקים 95 כוחות סוס ומומנט של 6.7 קג"מ אשר משדרים תחושה בשרנית וליניארית.

 

אפריליה RS660 במבחן

 

כ-80% מן המומנט נמסרים כבר ב-4,000 סל"ד, מה שהופך את המנוע הזה לשימושי ושפוי, אבל הוא גם מושך בכיף אל מעבר לקו ה-6,500 סל"ד ועד אל מנתק ההצתה ב-11,500. לכל אורך הדרך מתקבלת עקומת מומנט שטוחה, וזה מעניק לרוכב זריזות מבורכת בלי לסבך אותו בהפתעות. תחושת הדיוק והשליטה נובעת במידה רבה ממערכת ניהול מנוע אלקטרונית מתוחכמת, אשר נשלטת באמצעות מצערת "על-חוטית" ושלושה "מצבי רכיבה" (השלישי ביניהם הוא 'אינדבדואל', כלומר ניתן לעיצוב אישי).

 

אפריליה RS660 במבחן

תיבת ההילוכים מדויקת ביותר והתפעול שלה רך, ובזכות "קוויק-שיפטר" למעלה ולמטה מתקבל כלי שכל הזמן משך אותי באף לרכוב מהר יותר. מערכת הפליטה יוצרת סאונד מרשים בסל"ד נמוך, אבל סביר בלבד בסל"ד גבוה.

משקל נמוך, רק 183 קילוגרם, הוא אחת התכונות הבולטות לטובה של RS660, והתוצאה היא מכונה עם מכאניקה מרשימה שמאפשרת ביצועים טובים. אגב, תקלת ייצור בסדרת המנועים הראשונה גרמה לאפריליה פדיחה גדולה עם קריאה לתיקון שבמסגרתה הוחלפו מנועים שלמים. עם זאת – "קקי קורה", וצריך לקוות שהאפיזודה הזאת מאחורינו.

 

אפריליה RS660 במבחן

התנהגות ונוחות

RS660 נוצר כפי שנוצר כדי להחזיר מעט שפיות לתחום ולהרפות את תנוחות הרכיבה הקיצוניות. בכל זאת מדובר באופנוע ספורטיבי, שהעיר איננה אזור המחייה הטבעי שלו: יש לו קליפ-אונים גבוהים יחסית ומיקום רגליות שלא מאלץ את הרוכב לכופף ברכיים כמו מתעמל אומנותי, אבל גם המושב גבוה וזווית צידוד הכידון מוגבלת. התוצאה היא תנוחת רכיבה ספורטיבית אם כי לא קיצונית מידי. הנוחות משתפרת ברכיבה בינעירונית כאשר זרם האוויר והמהירות תומכים ברוכב. מאד כיף להצמיד ברכיים למיכל הדלק כדי לשפר את תחושת השליטה ולנצל את העובדה שזה אופנוע צר בזכות מנוע עם שני צילינדרים בלבד. מיכל הדלק מפוסל היטב כדי לאפשר חיבוק של הירכיים ומיקום הרגליות מאפשר מרחב תנועה טוב.

 

אפריליה RS660 במבחן

 

סט צמיגי רוסו-קורסה 2 איכותיים, עם בולמי KYB מתכווננים שעובדים נפלא, יוצרים פידבק מעולה ומאפשרים רכיבה מהירה והתנהגות צפויה ונשלטת גם עם זוויות הטיה חריפות. בלמים מתוצרת ברמבו (דיסק קדמי כפול בקוטר 320 מ"מ) מספקים בלימה ש"מעלה את הלב לגרון". זה כיף, זה נחמד, אבל במהירויות עירוניות מתקבלת לפעמים עוצמה מוגזמת.

המזלג הקדמי קשוח מידי בטיפול במהמורות קטנות ובאופן כללי רמת הקשיחות ממוצעת. מושב הרוכב רחב ונוח, כך שבסך הכל מתקבלת תחושת איזון טובה בין אופנוע ספורט חד לבין אופנוע תיור נוח, אך למרות הכל – עדיף לרכוב על כביש סלול היטב. מושב המורכב מעוצב אך פחות שימושי. מיקום מראות הצד לא טוב, ונשקפים מהם בעיקר המרפקים. יותר מפריעה העובדה שאין מגן להרחקת עקב רגל ימין מן הזרוע האחורית שעולה ויורדת. מנופי התפעול בסדר, אבל לא מעולים, וחבל שאי אפשר לכוון את מהלך ידית המצמד.

 

אפריליה RS660 במבחן

 

מערכת ההפעלה עמוסה מידי עם אפשרויות וכפתורים – חלקם אינטואיטיביים וחלקם דורשים הסתגלות. מסך התצוגה הצבעוני מציג בברור את נתוני הסל"ד והמהירות אך מקשה על קריאת נתונים אחרים.

עיצוב, מיצוב

מה יש לומר? אין על האיטלקים בכל מה שקשור לעיצוב, ואפריליה מגישה לנו את הקסם הזה עם תג מחיר יפני. האיטלקים השקיעו לא מעט בחומרים קלים – לא עניין של מה בכך כאשר אחד היעדים הוא להתכנס לרמת מחיר סבירה, והתוצאה, בין השאר, היא יחס הספק משקל שיאפשר לרוכב מיומן לשמור קצב גם בקבוצה שמצוידת בכלים חזקים ויקרים הרבה יותר.

 

אפריליה RS660 במבחן

 

מה שבטוח זה ש-RS660 יהיה בין הכוכבים של כל מפגש אופנוענים, גם בזכות הצביעה – הוא מוצע בשלוש כאלה: צהוב, שחור, וזו של אופנוע המבחן – כחול-סגול (שנראית סקסית ומ-ד-ה-י-מ-ה, ומזמינה ליטוף) – ובעיקר בזכות העיצוב הנהדר.

שורה תחתונה

אפריליה החזירה מעט שפיות אל קטגוריית הספורט, עם כלי שנטש את הרעיון המתיש של רפליקת מסלול והמיר אותו בתנוחת רכיבה ספורטיבית אך אנושית יותר. ל-RS660 יש שפע מומנט בסל"ד נמוך, ניהול מנוע שפוי, מעטפת אלקטרוניקה שנועדה, ומצליחה, לשמור עלינו, קסם איטלקי עם עיצוב מהמם, ויכולות דינמיות שמאפשרות לרוכב שיודע את העבודה לג'נגל בהנאה דרך רצף פניות עם היגוי חד וזריז והעברות משקל מהירות. בסוף בסוף אנחנו מדברים על חתיכת מכונה כיפית ומשמחת.

 

אפריליה RS660 במבחן

תגובה אחת

  1. אפריליה טואנו 660 במבחן דרכים | TheDoo

    […] ב-TheDoo רכיבה ראשונה: אפריליה טוארג 660 אפריליה RS660 במבחן דרכים הונדה CB650R במבחן […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד