תערוכת מילאנו 2020: אפריליה RS660

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בדיוק שנה לאחר שהוצג כקונספט, מגיע אפריליה RS660 בגרסתו הסדרתית עם מנוע טווין מקבילי חדש ועיצוב בהשראת האח הגדול RSV4

בדיוק לפני שנה הציגה אפריליה בתערוכת מילאנו את RSV4 1100 ולצידו את RS660, קונספט מעניין לאופנוע סופרספורט חדש. אחרי שבמשך כעשור התברגה אפריליה בצמרת קטגורית אופנועי הסופרבייק מול יצרניות גדולות ומבוססות ממנה, החליטו באפריליה לנסות את מזלם גם בקטגוריית הסופרספורט שקצת נשכחה בשנים האחרונות לאור ההתעוררות בגזרת אופנועי הספורט בגזרת הליטר פלוס.



כבר לפני שנה נראה אפריליה RS660 כמוצר מוגמר למדי, ואכן לתערוכת מילאנו השנה כבר מגיע RS660 בגרסתו הסדרתית. העיצוב נותר כמעט ללא שינוי ביחס לדגם הקונספט, כשהוא מציג לראווה את החרטום המזוהה של אפריליה עם שלושה יחידות תאורה וחתימת LED בולטת סביב צמד הפנסים הצדדים. המראה הכללי מזכיר את האח הגדול RSV4, אך הבייבי RS נראה קטן ודחוס יותר, עם קריצה לדגמי ה-RS הדו-פעימתיים של היצרן.

העיצוב לא יוצא דופן, אך מתחת לפרינג ישנם כמה פרטים מעניינים ובראשם המנוע בנפח 660 סמ"ק בתצורת טווין מקבילי. מדובר בתצורה לא שגרתית כשמדובר באופנועי סופרספורט, כאשר רובם המכריע המגיע מיפן הם בעלי תצורה של  4 צילינדרים בשורה בנפח 600 סמ"ק, כשטריומף היא החריגה היחידה בנישה, עם מנוע טריפל בדייטונה 675 החדש. האופנועים הספורטיביים היחידים העושים שימוש בתצורת טווין מקבילי, דוגמת קוואסאקי נינג'ה 650, הם אופנועי ספורט לייט. אבל אפריליה כדרכה לא מחפשת לייצר אופנועים חצי ספורטיביים, והיא לא מהססת להצהיר ש-RS660 הוא אופנוע סופרספורט הארד קור. 


אז למה דווקא טווין מקבילי? פשוט כי מדובר בצלע אחת ממנוע ה-V4 הסופר מוצלח של ה-RSV4. מנוע ה-660 החדש מצוייד בקראנק של 270 מעלות ומיועד לשמש בסיס לסדרת דגמים חדשה של אפריליה, כשכבר עתה הוצג לצד RS660 גרסת קונספט של טואנו 660. ב-RS660 מפיק המנוע הספק 100 כ"ס. זה לא נשמע הרבה, בטח בהתחשב בעובדה שלאופנועי הארבעה צילינדרים היפנים יש 20-30 כ"ס יותר באמתחתם, אבל מדובר במנוע הטווין המקבילי החזק ביותר בייצור סדרתי. באפריליה מקווים שעל הנחיתות בהספק יפצה משקל עצמי נמוך יחסית העומד על 169 ק"ג יבשים.

אם שמים בצד את ההספק המעט נמוך בז'אנר, משאר הבחינות אפריליה RS660 בהחלט משחק בליגה של הגדולים. ל-RS660 שלדת קורה כפולה וזרוע אחורית עשויים מאלומיניום, אליהם מחובר מלפני מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ מתוצרת קאייבה ובולם אחורי (מתוצרת לא ידועה) עם כיוונון מלא, יחד עם בלמי ברמבו עם קאליפרים ראדיאלים. לא נופתע אם בעתיד הקרוב תציע אפריליה את RS660 גם בגרסה מאובזרת וקרבית יותר עם מכלולים משודרגים בדומה ל-RSV4 המוצע בכמה מפרטים.



אפריליה ציידה את RS660 גם בחבילת APRC היישר מה-RSV4 הכוללת בקרת משיכה, מערכת ABS הפועלת גם תחת הטיה, בקרת ווילי, שליטה על בלימת המנוע וקוויקשיפטר אלקטרוני. לכל המערכות מספר מצבי פעולה, כשהרוכב יכול לבחור בין חמישה מצבי רכיבה קבועים מראש, שלושה לכביש הציבורי ושניים למסלול.

אפריליה RSV יוצע בשתי צביעות. האחת בשחור-אדום בסגנון ה-RSV4 והשניה רפליקה באדום-סגול כמחווה לאפריליה RS250 של לוריס רגיאני משנת 1994.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד