טריומף דייטונה 765 נחשף במהדורת Moto2

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אופנוע הסופרספורט החדש של טריומף נחשף על המסלול בסילברסטון במהדורת Moto2 מיוחדת, שעל פי הבריטים אמורה להיות הדבר הקרוב ביותר לאופנועי קטגוריית המשנה של מרוצי הגרנד פרי

בסוף השבוע הזה נערך סבב ה-MotoGP של בריטניה במסלול סילברסטון, וכמובטח הביאה טריומף למסלול את דייטונה 765 החדש שנחשף לקהל הרחב לראשונה. במעמד חגיגי זה חשפה טריומף את דייטונה 765 החדש דווקא במהדורה מיוחדת הנקראת Moto2 ויש לכך סיבה טובה מעבר ליחסי הציבור, שכן מנוע הטריפל בנפח 765 סמ"ק של הדייטונה החדש הוא המנוע המשמש מהשנה את אופנועי קטגוריית ה-Moto2.

המהדורה המיוחדת אמנם מתבססת על דייטונה 765 הסדרתי, אך עמוסת כל טוב של מכלולים אקזוטיים, מה שמאפשר לטריומף לצאת בהצהרה המפוצצת שמדובר באופנוע הסדרתי לכביש הקרוב ביותר לאופנועי ה-Moto2. מצד שני, זה לא שיש לו באמת תחרות. טריומף תייצר 765 יחידות של המהדורה המיוחדת עבור השוק הצפון האמריקאי ועוד 765 יחידות עבור השוק האירופאי. תג המחיר של האופנוע לא פורסם אבל מן הסתם לא אמור להיות זול.



מהדורת Moto2 של דייטונה 765 מתאפיינת בפריינג וחלקי מעטפת העשויים מסיבי פחמן, כולל יחידת המושב היחיד. המתלים המתכווננים במלואם הם מתוצרת אוהלינס עם מזלג NIX30 מלפנים בולם אחורי TTX36. מערכת הבלימה כולה היא מתוצרת ברמבו מסדרת סטילמה הכוללת קאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות מלפנים. גם הצמיגים, פירלי דיאבלו סופרקורסה SP, הם בעלי אפיון מסלול מובהק –  אם כי עדין חוקיים לכביש הציבורי. גם קוויקשיפטר מלא הוא ציוד תקני.

בהשוואה למנוע הסדרתי שיותקן בדייטונה 765, המנוע במהדורת ה-Moto2 כולל מספק שדרוגים כמו בוכנות מחוזקות, שסתומי יניקה מטיטניום, גל זיזים חמים יותר ויחס דחיסה מוגדל, אליהם מצטרפת מערכת פליטה ספורטיבית עם משתיק עשוי טיטניום מתוצרת חברת Arrow. בסך הכל מניב המנוע 130 כ"ס ב-12,250 סל"ד כשהוא מסוגל לטפס עד ל-13,250 סל"ד – 600 סל"ד יותר מאשר בטריומף ספיד טריפל RS המצויד גם הוא באותו מנוע טריפל. המומנט המרבי הוא 8.1 קג"מ המתקבלים ב-9,750 סל"ד.


מעבר לכל אותם שינויים ושדרוגים של המהדורה המיוחדת, אפשר ללמוד גם פרטים על הדייטונה הסטנדרטי שיערוך בכורה לקהל בתערוכת מילאנו הקרובה. השלדה היא חדשה לחלוטין ועשויה מאלומיניום, כשבטריומף מצהירים כי הדור החדש קל משמעותית מקודמו. האלקטורניקה כמקובל היום משחקת תפקיד מפתח ביכולות האופנועים הספורטיבים והדייטונה החדש לא יוצא דופן, כשהוא יציע סוללה רחבה של עזרים לרוכב. החבילה כוללת חמישה מצבי רכיבה שונים כולל מצב מסלול המשפיעים על מצבי מפת ההצתה, תגובת המצערת והתערבות מערכות בקרת המשיכה וה-ABS. לוח המחוונים גם בגרסה הסטנדרטית יהיה בעל תצוגה דיגיטלית מלאה עם אפשרות להצגת נתוני רכיבה שונים, כולל כמובן זמני הקפה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד