סופרספורט שפוי: ימאהה R7 נחשף

R7
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה מוסיפה סופרבייק חדש למבחר הדגמים הספורטיביים שלה, עם מנוע שלקוח מ-MT07 ושם שהושאל מאופנוע סופרבייק משנות ה-90.

 

אופנועי ספורט הפכו בעשור האחרון לחזקים יותר, מהירים יותר וקיצוניים מאי פעם (וגם יקרים בטירוף). זה הופך אותם לכלים אידאלים לימי מסלול אבל פחות לצורך רכיבה יום יומית, וזה בא לידי ביטוי גם במספר המכירות, שצונח משנה לשנה. זה נכון בדגמי הליטר פלוס, וגם בקטגוריית ה-600 סמ"ק העממית יותר. יצרניות האופנועים מבינות שמלחמות על המסלול מספקות יוקרה, אבל רוכבים מן השורה דורשים אופנועים יותר שפויים, ויותר נגישים.

בעשור החולף חוללה ימאהה מהפכה קטנה עם משפחת דגמי MT כאשר הציעה סדרה שלמה של אופנועים עם עיצוב ואופי ספורטיבי במחיר שפוי, ולאחר מכן הוסיפה על בסיסם גם דגמי טורינג (טרייסר) מתונים. כעת מנסים אנשי ימאהה ליישם את הרעיון גם בתחום אופנועי הספורט עם R7 החדש.

אם השם הזה נשמע מוכר אין זאת אלא בגלל שזה שם האופנוע שאיתו ימאהה התחרתה באליפות הסופרבייק העולמית בסוף שנות ה-90, והוא גם יוצר במהדורה מוגבלת במטרה לעמוד בדרישות ההומולוגציה של אותה אליפות. R7 המקורי לא הביס את דוקאטי על המסלול, אבל כיום הוא נחשב לאופנוע נדיר ונחשק במיוחד.

 

בחזרה ל-R7 החדש. העיצוב מושקע, ובמבט ראשון יכול להטעות שמא אולי מדובר ב-R6. מספרית, שם האופנוע ממצב אותו מעל R6, אבל היות שמדובר באופנוע ספורט עממי הוא מסתפק במנוע טווין מקבילי במקום בארבעה צילינדרי בשורה.

לא תופתעו לגלות שמדובר במנוע של ימאהה MT07 בנפח 689 סמ"ק עם קראנק של 270 מעלות. נתוני התפוקה נותרו זהים, 74 כ"ס ב-8750 סל"ד ו-6.9 קג"מ ב-6500 סל"ד, וזה כ-50 כוחות סוס פחות מאופנועי הסופרספורט המובילים עם מנועים בנפח דומה. בימאהה טוענים שיחידת ניהול מנוע חדשה, ושיפור מעברי היניקה, מספקים תגובות ואופי ספורטיביים יותר.

 



גם השלדה נלקחה מ-MT07, אבל הגיאומטריה שלה שונתה באופן קל כדי לשפור את זריזות ההיגוי. בין היתר קוצר בסיס הגלגלים ב-5 מ"מ, הותקן מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ מתוצרת 'קאייבה', עם אפשרויות כיוונון, והבולם האחורי מאפשר כיוון חלקי (עומס קפיץ ושיכוך החזרה). מערכת הבלימה כוללת קאליפרים קדמיים רדיאלים עם 4 בוכנות, עם משאבה מרכזית מתוצרת ברמבו. ABS הוא ציוד סטנדרטי, אך משיקולי מחיר לא מוצעות מערכות עזר אלקטרוניות נוספות. מאידך – מצמד מחליק מוצע כסטנדרט וכאופציה מוצע גם קוויק שיפטר. משקל האופנוע 188 קילוגרם, כלומר 4 ק"ג פחות מ-MT07 וכ-15 ק"ג יותר מ-R6 – בין השאר מכיוון ש"משקל קל עולה כסף".

ואם כבר הזכרנו כסף, נותר רק לתהות מה יהיה מחירו בישראל ביחס לתמחור האטרקטיבי של -MT07. נראה שתג מחיר של כ-60 אלף ש"ח יכול ליצור להיט נוסף למשפחה. R7 יגיע לאולמות התצוגה באירופה בחודש אוקטובר, כלומר שבישראל נראה אותו ככל הנראה בתחילת השנה הבאה. 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד