שורה תחתונה תחילה
ARIIC LK300T מציע אלטרנטיבה מעניינת בשוק קטנועי ה-300 סמ"ק. יש לו יכולות ואיכות הרכבה מפתיעות גם באופן מוחלט ובוודאי ביחס לרקע של היצרנית ולמחיר שלו, אבל זה לא קטנוע זול למחפשי מציאות.
עוד ב-TheDoo
הונדה ADV350 במבחן דרכים ראשון
סאן יאנג קרוזים אלפא 300 במבחן דרכים
קימקו דאונטאון 350 במבחן דרכים
מי אתה ARIIC LK300T?
אל תרגישו רע אם לא שמעתם עד היום על המותג ARIIC, שהוא מותג היצוא הצעיר של יצרנית סינית בשם ג'ינלאנג (Jinlang). ג'ינלאנג מייצרת כלים דו-גלגלים וטרקטורונים, וגם מנועים עבור יצרניות רכב אחרות.
'אריק' הוא מותג שמייצג קו מוצרים מודרני, בעיצוב איטלקי, ולמרות שהוא הושק עוד בשנת 2015 – היסטוריה עתיקה במונחי תעשיית הרכב הסינית – עד כה הוא מציע מחוץ לסין מגוון דגמים מצומצם מאד. מוצר הדגל של אריק נקרא LK300T, או Chick 318 בשווקים שונים, וזה קטנוע מנהלים מסוגנן וספורטיבי למראה שמתמודד בקטגוריית ה-300 סמ"ק הפופולרית באירופה. מול LK300T ניצבים קטנועים מוכרים היטב בישראל ובהם קימקו דאונטאון 350 וסאניאנג קרוזים 300, אבל הוא מעוניין להיאבק גם בכלים היותר יקרים, כמו ימאהה XMAX 300 והונדה פורזה 350.
לסינים יש נטייה להפריז בערך עצמם אבל במבט ראשון נראה ש-LK300T מביט במתחריו בגובה העיניים. הממדים שלו נדיבים והעיצוב מודרני, ובמידה רבה הוא בולט לטובה בעיצובו בזכות חזית מחודדת ונאה, וחתימת LED ייחודית בפנסים הקדמיים והאחוריים. גם המפרט הטכני עדכני, והרשימה כוללת חישוק קדמי בקוטר 14 אינטש, מערכת בלימה עם צמד דיסקים פרפריים בחזית, מערכת ABS מתוצרת בוש, מיכל דלק גדול בנפח 13 ליטרים ואפילו מצלמת דרך מקורית ומובנית שמצלמת באופן קבוע את כל מה שקורה בקדמת הכלי.
החבילה הזאת עולה 27,900 שקלים ולא מדובר במציאה או במחיר זול במיוחד: תמורת 1,000 ש"ח נוספים אפשר לקנות סאניאנג ג'וימקס Z300. עם זאת, מדובר במחיר תחרותי ביחס לכלים הבכירים בקטגוריה, למשל דאונטאון 350, XMAX 300 והונדה פורזה 300 . מול אלה נפתח כבר פער מחיר משמעותי של אלפי שקלים. השאלה החשובה, כמובן, היא האם אריק מצדיק את המחיר שלו.
מנוע וביצועים
אריק מונע באמצעות מנוע מוזרק ומקורר מים עם צילינדר יחיד בנפח 300 סמ"ק בדיוק, והוא מספק 23.5 כוחות סוס ו-2.5 קג"מ. זה לא הספק מרשים במיוחד ביחס לשאר קטנועי ה-300 שבסביבה, ובפרט כשמדובר בקטנוע לא קטן ששוקל 195 קילוגרם.
במציאות אריק מפתיע לטובה בזכות משיכה מצוינת במהירויות עירוניות ועד כ-60 קמ"ש, ולאחר מכן התאוצה מתמתנת. עקומת הכוח שלו לא לינארית אבל משדרת תחושה טובה ביחס לנפח, וזאת בזכות עבודת וריאטור חלקה בעת פתיחה וסגירה של המצערת, ושילוב ישיר ומיידי.
אפשר לטפס עם אריק למהירות שיוט תלת ספרתית שבה נותר מעט מאד כוח עודף לטובת עקיפה, אבל לא לצפות לעבור בהרבה את ה-120 קמ"ש. לזכותו צריך לומר שגם עם מצערת פתוחה עד הסוף נותרת פעולת המנוע חלקה ועגולה.
התנהגות כביש, נוחות
ממדיו הגדולים של הקטנוע הזה דורשים תשומת לב בעת השתחלות בין מכוניות בתנועה עירונית פקוקה. תגובת מצערת מיידית, והיגוי סופר זריז ומיידי – עושים את המלאכה הזאת לקלה. כאשר יוצאים אל כביש פתוח הוא מפגין יציבות מעוררת ביטחון, וזאת על אף שהמתלים מכוילים לרכות שנועדה לתעדיף נוחות רכיבה. התוצאה היא קטנוע שבולע ללא כל בעיה את השיבושים וסלילה לא אחידה. ההיגוי החד והמדויק מתפקד היטב גם בפניות במהירויות גבוהות, והקטנוע מגיב באופן כמעט מיידי לתנועות הכידון.
לאריק אין יכולות ספורטיביות וניסיון ללחוץ עליו בפניות חושף את מגבלות הריסון של מתלים רכים. התוצאה היא יותר מידי נדנודים.
מערכת הבלימה כוללת דיסק כפול מלפנים, והעוצמה של מרשימה. אלה בלמים טובים וראויים לציון בכלי מסוג זה, ולכן כל כך חבל שמערכת ה-ABS ממהרת להתערב מוקדם מידי.
שימושיות
בתוך כדי מבחן חשנו שאנשי ג'ינלאנג נמצאים בעיצומו של תהליך לימודי שלא הושלם עד הסוף, ולכך יש צדדים חיוביים ושליליים. לצד הזכות צריך לומר שבשונה מיצרניות רכב מבוססות ומיושבות אנשי ג'ינלאנג לא חוששים לפרוץ גבולות ולנסות דברים חדשים. הצד השני של המטבע הוא שאנחנו, המשתמשים, משמשים אולי כשפני הניסיון שלהם. מתג ההתנעה ("סוויטש") ופתיחת המושב מציג דוגמה לרעיון הזה, ולפעמים נדמה שהוא יכול היה לשמש כמבחן קבלה ראשוני ל-8200 או כחידת היגיון לחובבי תשבצים. כך או אחרת תזדקקו לשתי ידיים כדי לתפעל אותו, כלומר שזה לא רעיון טוב להגיע אל הקטנוע בגשם עם סל קניות ביד אחת.
מישהו גם חשב כנראה שהפטנט הדו-שלבי למהלך הבוכנה שתומכת במושב הוא רעיון מבריק (הוא לא) אבל למרבה הצער לא היה לצידו אף אדם מספיק כנה כדי לומר לו את האמת.
מצד שני, ניכר שאנשי ג'ינלאנג מתאמצים מאד כדי ליצור כלי עם ערך מוסף גדול מזה שמציעים כל המתחרים שלהם, ומי שמתאמץ מספיק בסוף גם יצליח. מאד אהבנו את הירידה לפרטים וההשקעה בחומרים איכותיים שניכרת לא רק בפלסטיקה אלא גם בחלקי מתכת של מערכות שונות. מעצבי הכלי בנו בתוכו שפע תאי אכסון – החל מחלל גדול מתחת למושב אשר מכיל די מקום לקסדה שלמה ועוד תיק קטן (התא עצמו מואר), דרך תא אכסון מרכזי מרופד למשקפיים שממוקם מתחת לכידון ולצידו תא אכסון נוסף שמתאים לטלפון סלולרי ובו יש שקע USB (לתא הזה יש דלת שנפתחת באופן משוכך), וכלה בפתחי אוורור ניתנים לסגירה לרגלי הרוכב. דוגמא נוספת: תפעול ג'ק האמצע קליל במיוחד, וציור כף רגל של חתול על מדרך הפלסטיק מסמן היכן נמצא ג'ק הצד.
הפיצ'ר המגניב ביותר, שמוכיח את הנקודה שבה פתחנו, הוא מצלמת הדרך המובנית, בחלקו הקדמי של הקטנוע, אשר מצלמת ומקליטה את 60 הרכיבות האחרונות שבוצעו. אפשר להוריד את ההקלטות באמצעות אפליקציה ייעודית בטלפון הסלולרי.
פחות אהבנו את לוח המחוונים, עם שני שעונים אנלוגיים. הוא גדול, ברור וקריא, אבל נראה מיושן, גם בגלל תצוגה דיגיטלית דלה במרכזו.
אריק LK300T הוא קטנוע מרווח מאד עם מדרס רגלים רחב ונוח, והמושב שלו מאפשר תנוחת רכיבה נוחה ושולטת. מורכב מזדמן ימצא מספיק מקום למקם את עצמו ויוכל לאחוז בידיות אחיזה נוחות, אבל מבנה חלקו האחורי של המושב צנום מידי. הפלסטיקה ואיכות ההרכבה הם ברמה גבוהה שמתעלה על לא מעט קטנועים טאיוואנים, ולא נופלת בהרבה, אם בכלל, מן המקובל בקטנועים יפנים.
שורה תחתונה
אריק LK300T מדגים כיצד סוגרים יצרני הרכב הסינים במהירות את הפער אל היצרניות הוותיקות. זה קטנוע מנהלים מרווח, נוח, מאובזר ואיכותי והוא מפתיע לטובה עם מערכת בלימה משובחת והיגוי זריז. הביצועים שלו ממוצעים ביחס לקטנועי 300 סמ"ק וכך גם היכלות הדינמיות, אבל החבילה הכוללת מגובשת ואין בה "פאולים" משמעותיים.
'אריק' פחות יקר, משמעותית, מקטנועים יפנים דומים, אבל היתרון שלו על פני הטאיוואנים בעלי הניסיון פחות דרמטי. היות שמדובר במותג חדש אשר צריך להוכיח את עצמו בשוק, נראה שהוא צריך היה לשבור את הקרח עם מאמץ נוסף בגזרת המחיר.
למפרט של ERIIC LK300T בקטלוג TheDoo
2 תגובות
[…] ב-TheDoo ARIIC LK300T במבחן דרכים סאן יאנג ג'וימקס Z פלוס 250 במבחן דרכים הונדה ADV 350 במבחן […]
[…] ב-TheDoo ARIIC LK300T במבחן דרכים סאן יאנג קרוזים אלפא 300 במבחן דרכים קימקו דאונטאון 350 […]