CF מוטו 650MT במבחן דרכים – דיל אקספרס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
CF מוטו מציעה אופנוע אדוונצ'ר כביש בנפח בינוני, עם עיצוב עדכני ואבזור מרשים ב-40 אלף ש"ח. יצאנו לבדוק אם מדובר ביותר מדיל ליום הרווקים הסיני

בישראל נחשבת CF מוטו למותג צעיר בתחום הדו גלגלי, אם כי בתחום הטרקטורנים היא כבר צברה ותק משמעותי בטרם הושקו דגמיה הדו-גלגליים בישראל. בפועל מדובר ביצרנית מהבולטות בתעשיה הדו-גלגלית עצומת הממדים בסין. CF מוטו הוקמה בשנת 1989 ומייצרת מגוון חלקי חילוף, מנועים ורכבי שטח. בשנים האחרונות החליטה לפרוץ מעבר לגבולות סין אל העולם הרחב, ולאירופה בפרט.

את הפריצה קדימה עושה CF אחרי שנים בהם היא צברה ניסיון ביצור כלים לשוק המקומי עבור ק.ט.מ לצד יצור מגוון כלים גדול בפיתוח עצמי בנפחים שבין 125-650 סמ”ק. בשנתיים האחרונות הציגה CF מוטו ליין דגמים חדש ומושקע שנועד כדי לפרוץ למערב. לשם כך גויס סטודיו העיצוב האוסטרי Kiska שחתום על דגמי הכביש של ק.ט.מ, כך שהדמיון קופץ לעין. קו הדגמים האירופאי של CF מוטו כולל דגמי נייקד (NK), ספורט (SR) וטורינג (GT) לצד סדרת ה-MT בעל סגנון האדוונצ’ר-כביש, המוגדר כ”אולר רב-שימושי” וככזה ניגשנו לתהות על קנקנו.



המפתח לתחרויות של CF מוטו מול מותגים ותיקים ומבוססים הוא בתמורה, תוך שילוב של מחיר אטרקטיבי ומפרט עשיר. כך מתהדר 650MT שהגיע אלינו למבחן בתג מחיר של 40 אלף ש”ח, אטרקטיבי מאד עבור אדוונצ’ר כביש בנפח בינוני בפרט מול קוואסאקי וורסיס 650 שהוא המתחרה היפני הישיר הקרוב ביותר במחירו. על הדרך כדי שתהיה לנו אמת מידה צרפנו למבחן את אשר, שתחת ישבנו עברו מאות-אלפי(!!!) ק”מ על חמישה וורסיס שונים ברצף והעמדנו את הכלים שכם לשכם.  

בולע דרכים
ה-650MT מצויד במנוע טווין מקבילי בנפח 650 סמ”ק שבא לעבוד עם 70 סוסים ב-8,500 סל”ד. עכשיו כבר לילה. כביש פתוח. האופנוע צובר מהירות בקצב טוב בדרך לשיוט במהירות קצת פחות חוקית. מדובר באופנוע מרווח, כאשר ניתן להזיז את הישבן לאורך המושב ולשנות מעט את מיקום הרגליים ואני נשאר עירני וטרי גם אחרי מאות קילומטרים רצופים. יחידת התאורה פרקטית, מיגון הרוח יוצר מרחב נעים לטובתי ויש שקע 12V כדי שהטלפון לא יפסיק לנגן לי בקסדה.

ל-MT זוג מפות הצתה: “טורינג” ו-“ספורט”. ההבדל בינהן לא מאוד משמעותי, אבל תגובתיות המצערת בסל”ד נמוך טובה יותר במצב ספורט. בשטח העירוני תמיד נחמד להיות גבוה בראש מהרכבים ולהשתחל בין טורי הפקקים, וה-MT עושה זו בקלילות שמזכירה יותר קטנוע ולא כמו אופנוע 650 סמ”ק. יש כאן אחלה פרטנר לשימוש יום-יומי גם אם לא יוצאים אל המרחבים.

הדמיון לקוואסאקי וורסיס גדול בכל הקשור למנוע, גיר וצליל, אבל משם העניינים מיטשטשים בין הסיני לבין המתחרה הישיר מיפן. המושב מרופד אך מעט צר לעומת זה שבוורסיס, ובכל זאת מספק נוחות טובה מאוד כשהמשולש שבין הרגליות-מושב-כידון ב-MT מייצר תנוחת רכיבה ניטרלית לחלוטין.

אני מאמין שרוב הצרכנים נרתעים מרכישת אופנוע פול-סייז סיני. עם זאת, למרות העיצוב “האפור” שלו הוא נראה מאסיבי ועדכני לתקופה ויש צביעות מחמיאות יותר מהלבן של כלי המבחן. האופנוע לא רק נראה מסיבי, הוא גם מרגיש מוצק, איכות ההרכבה טובה והגימור מספק. עולם הרכב כבר הוכיח לנו שהסינים יודעים לייצר בכל רמת גימור והקפדה כשהשאלה היחידה שתגדיר את איכות המוצר היא עלויות.

אז איפה חסכו ב-MT?בעיקר בדברים קטנים. לוח השעונים דיגיטלי וברור אך בעל תצוגה פשוטה ומעט מיושנת, כשחיווי ההילוך קופצת בין הילוך שישי לראשון. פקודת המתנע החשמלי מתקיימת גם כאשר האופנוע בהילוך והמצמד לא מפריד וזו סכנת נפילה טיפשית במקום. מגן הרוח מתכוונן ידנית אבל חוץ מאשר במצב הנמוך ביותר בשאר טווח הכיוון הוא רוטט, מרעיש ונפתח לא רצונית בנסיעה וחבל. עוד הבדל לעומת הקוואסאקי: הקאליפרים במערכת הבלימה ב-MT תוצרת הנו-ניים J. juan לעומת “ניסין” בוורסיס, אבל זה לא באמת מפריע כי הבלמים תפקדו בצורה מצויינת.

לצד הזוטות הללו שבהחלט ניתן להתרגל אליהן ישנן שתי נקודות קצת יותר מהותיות. הבולמים רכים באופיים ולאחר כיווני עומס הקפיץ ושיכוך ההחזרה בבולם האחורי המצב השתפר, אך עדיין ניתן היה לצפות מקאייאבה להנדס משהו מאוזן יותר. הנקודה השנייה והקריטית יותר היא ההיגוי. ההיגוי הכבד הופך את ה-MT למעט סרבן בכניסה להטיות ולא תמיד משרה ביטחון. התחושות הללו מורגשות בעיקר ברכיבה טכנית ומפותלת והפכו את פרק ההסתגלות לאופנוע לארוך יותר. ניכר שהאופנוע פשוט מעדיף אופי רכיבה רגוע.

מאני טיים

אל מול הקוואסאקי וורסיס 650 מיפן שעולה 50 אלף ש”ח שקלים ממקמים עופר-אבניר את 650MT ומציעים עסקה שחייבים לקחת בחשבון. רק 40 אלף ש”ח תמורת אופנוע באיכות הרכבה וגימור גבוהים שמציע מפרט נדיב הכולל צמיגי מצלר, מערכת ABS מבית קונטיננטל, בולמי קאייאבה(KYB), מערכת ניהול מנוע של “בוש” וכולל מיגוני מנוע מלאים, מיגוני ידיים וסט מזוודות מלא(!!!). עם אבזור והזיווד התקני הפרש המחיר בפועל עובר את ה-15 אלף מרשרשים- וזו בהחלט תמורה מצויינת ונתון ששווה להתחשב בו.

יש רוכבים שהאופנוע בשבילם הוא בריחה אל האספלט המפותל, אל הרכיבה המהירה והטכנית או הטיולים הזוגיים ובין שני הדגמים הדומים שהצטלמו ונרכבו כאן פנס לפנס, הייתי ממליץ לסוג הרוכבים הזה על הוורסיס. עם זאת, CFמוטו 650MT מציע חבילה שלמה בפני עצמה, עם גנים טובים, אופי נשלט, ביצועים מספקים. פתרון אופנועני מצוין למי שמעוניין בכלי תחבורה בינעירוני דו-גלגלי למשימות היום-יום, עם אופציה לטיולים ארוכי טווח בסופ”ש.
גב של יבואן גדול ושנתיים של אחריות מלאה אמורים להפיג את החשש של מי שעוד נרתע מהמוצא הסיני. CFמוטו 650MT לא חף ממגרעות אבל, וזה אבל חשוב, יש לו ומחיר שטורף את הקלפים ומקנה לו את הפוטנציאל להיות להיט מכירות.

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד