תערוכת מילאנו 2017: הדגמים שאנחנו מצפים לראות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תערוכת האופנועים שבאיטליה מספקת מדד למה צפוי ב-2018. מה ידוע עד כה?

כל שנה בחודש נובמבר מתקיימת תערוכת מילאנו שנחשבת לתערוכת האופנועים המובילה בעולם. יצרניות האופנועים מתייצבות בעיר האיטלקית וחושפות מה צפוי לנו בשנה הבאה, או דגמי קונספט המספקים רמז לעתיד הרחוק יותר.

לעומת השנים שלאחר המשבר הכלכלי בשנת 2009, ענף האופנועים נמצא כיום בפריחה. הדגש בשנים שלאחר המשבר היה על הצגת דגמים זמינים וזולים יותר ויצרניות רבות פנו לייצור במזרח לשם הוזלת עלויות. בשנים האחרונות לעומת זאת אנו עדים לצמיחה כמעט בכל קטגוריות האופנועים והקטנועים ואף צמיחה של קטגוריות חדשות.

למרות שחלק מהאופנועים שיוצגו בתערוכה נחשפו מוקדם יותר השנה או בתערוכות שקדמו למילאנו, עדיין צפויים להיות מוצגים בתערוכה אופנועים חדשים לחלוטין שימכרו כבר בשנה הקרובה ואלו האופנועים שאנו מעריכים כי יוצגו בתערוכה.

ב.מ.וו:

S1000RR:

אופנוע הסופרבייק של ב.מ.וו צפוי לקבל ריענון מקיף לקראת 2018 שיכלול שלדה חדשה. בתמונות ריגול נראה כי גם העיצוב ישתנה והפנסים הא-סימטריים בחזית יוחלפו באחרים.

דגמי הבוקסר:

גם מנועי הבוקסר של החברה צפויים לקבל עדכון לקראת שנת 2018, כשההערכות הן כי נפח המנוע יגדל בכ-50 סמ"ק נוספים. ב.מ.וו ציינה כי היא צפויה להציג ארבעה דגמים חדשים השנה וייתכן כי הדגם הרביעי יהיה אופנוע עם מנוע בוקסר בנפח 1,250 סמ"ק, סביר להניח כי הוא יוצג בדגם ה-GS של הסדרה.

F750 GS ו- F900GS:

דגמי האדוונצ'ר הבינוניים של החברה הבווארית צפויים לעבור שינוי כולל וכבר נצפו בכביש הציבורי. תצורת המנוע אמנם תישאר זהה, אך המנועים צפויים לגדול בנפח המנוע בכ-50 סמ"ק וייתכן שגם סדר ההצתה בהם ישתנה. השלדה חדשה וכמובן העיצוב עודכן.

דוקאטי:

פניגאלה V4:

היצרנית האיטלקית כבר הודיעה על המהלך, ההיסטורי מבחינתה, בו תציג אופנוע סופרבייק המצויד במנוע V4, כשהיא נוטשת את תצורת L טווין המסורתית של החברה. המנוע של החברה כבר הוצג וכעת כל שנותר לראות הוא כיצד ייראה האופנוע החדש. מתמונות ריגול וצילומים של האופנוע במסלול, נראה כי העיצוב יישען בצורה ניכרת על עיצובו של הדגם הקודם.

מולטיסטרדה 950 אנדורו:

לדגם המולטיסטרדה 950 צפויה להצטרף גרסה קרבית יותר לשטח כפי שמוצעת בדגם מולטיסטרדה 1200. כרגע אין פרטים, כך שנותר לחכות ולראות האם הדגם אכן יוצג ומה יכלול בשינויים לעומת הדגם הקיים.

מולטיסטרדה 1260:

ההערכות הן כי מולטיסטרדה 1200 יעודכן עם מנוע בנפח 1260 שהוצג בדגם X-Diavel.

סקרמבלר 1100:

בדוקאטי הודיעו כי בנוסף למונסטר 821 שכבר הוצג השנה, היא תציג ארבעה דגמים נוספים. ייתכן כי הדגם האחרון יהיה סקרמבלר המצויד במנוע בנפח גדול יותר מדגמי ה-800 סמ"ק, זאת לאור התחרות ההולכת וגוברת בקטגורית הרטרו.

הונדה:

NSC:

דגם הנייקד שהוצג בתערוכת טוקיו יוצג כנראה גם במילאנו. נראה כי מדובר במחליפו של הונדה CB1000R הוותיק, אך לא ברור האם הונדה תציג במילאנו גרסה לייצור, או שנאלץ לחכות לשנת 2019. בכל מקרה סביר להניח כי הונדה תציג גם את שאר הדגמים שהציגה בתערוכת טוקיו בהם גולדווינג החדש וסופר-קאב 125.

אפריקה טווין אדוונצ'ר:

גרסה קרבית יותר לדגם האפריקה טווין הקיים היא דבר מתבקש והונדה אף הציגו בעבר דגמי קונספט שכאלו. כעת משחררת החברה קידמון עם תמונה בה רואים מעט מהדגם החדש, זאת לצד כיתוב "True Adventure".

ממה שניתן לראות בתמונות אין לצפות לאופנוע הדומה לדגם הקונספט הקרבי שהציגה הונדה איטליה, אלא דווקא לכיוון של דגם קונספט אחר שהציגה הונדה בשם Adventure Sports שכללה בין היתר אגזוז קרבי של חברת טרמיניוני ומושב שטוח. הדגם החדש שבתמונה מצויד במשקף גבוה יותר, מגן מנוע וצמיגים עם נטיית שטח. על פי רישומי פטנטים שהגישה החברה, הדגם החדש צפוי להיות מציוד גם במיכל דלק גדול יותר וייתכן שגם בשלדת זנב אחרת שתאפשר נשיאת מזוודות במשקל גבוה יותר ומושב חדש ושטוח.

הוסקוורנה:

ויטפילן וסורטפילן 701:

הוסקוורנה הציגו את דגמי ויטפילן וסורטפילן 401 המבוססים על סדרת 390 של KTM וכעת מגיעה תורם של הדגמים הגדולים שעושים שימוש במנוע ה-690 של KTM. מדובר בשני דגמי רטרו: ויטפילן 701 בסגנון קפה רייסר בעוד סורטפילן 701 הוא בסגנון סקרמבלר. דגמים אלו מכניסים את הוסקוורנה לקטגוריה הפתוחה של אופנועי הכביש והצפי הוא כי החברה תציג בעתיד דגמים המצוידים גם במנועים בנפחים גדולים יותר שיש לחברת האם KTM להציע.

טריומף:

טייגר 800 ו-1200 חדשים:

היצרנית הבריטית צפויה להציג בתערוכה עדכון לדגמי האוודנצ'ר שלה בשני הנפחים: 800 ו-1200 סמ"ק. נראה כי מעבר לעידכון בעיצוב החיצוני צפוייים גם שינויים בשלדה. טריומף צפויה גם לעשות סדר בין הגרסאות השונות של דני הדגמים ולהעניק להם שמות חדשים.

ימאהה:

T7:

ימאהה כבר הציגה מספר פעמים את דגם הקונספט של מחליפו של טנרה 660, המצויד במנוע 700 סמ"ק הלקוח מדגמי MT-07. כעת נותר לראות האם הפעם תציג החברה גרסה המיועד לייצור.

T7 קונספט – הצליח לעורר תגובות נלהבות

MT-09 SP:

ימאהה צפויה להציג גרסה קרבית יותר לדגם MT-09, שייזכה למכלולים ברמה גבוהה יותר מבגרסה הרגילה. כרגע מדובר בעיקר על שמועה, אם כי המהלך עצמו נראה הגיוני.

כמובן שבנוסף תציג ימאהה את ניקן, האופנוע התלת גלגלי שהוצג בטוקיו.

קוואסאקי:

H2SX:

קוואסאקי שיחררה סרטון בו היא רומזת על הצגת דגם ספורט-תיור מבוסס על האופנוע המוגדש H2. כעת נותר לחכות במה בדיוק מדובר. אני משער כי H2SX, כפי שכבר מכנים אותו, יצויד בכידון, או קליפואנים מעל למשולים, מיגון רוח גבוה יותר ומזוודות.

כמובן שבנוסף תציג קוואסאקי את נינג'ה 400 ו-Z900RS שהוצגו כבר בתערוכת טוקיו.

KTM:

אדוונצ'ר 390:

סדרת אופנועי הביניים של KTM צפויה לקבל גם גרסת אדוונצ'ר, כזאת שתתמודד מול אופנועים כמו הונדה CB500X קוואסאקי ורסיס 300 ועוד. בתמונות ריגול נצפתה גם גרסת סקרמבלר, כך שייתכן והחברה האוסטרית תציג שני אופנועים חדשים לסדרת 390.

דיוק 790:

האופנוע שהוצג בשנה שעבר כדגם קונספט הוא כבר עובדה מוגמרת. כעת כל שנותר לחכות הוא להצגתו הרשמית. סביר להניח כי הוא יהיה יריית הפתיחה לסדרה של אופנועים על בסיס מנוע זה שייתכן ותחליף את דגמי 690 בעלי מנוע הסינגל

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד