תערוכת מילאנו: הונדה מציגה טראנסאלפ חדש וקטנוע חשמלי עירוני

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גולת הכותרת של הונדה לתערכות מילאנו הוא אדוונצ'ר בינוני חדש הנושא את השם המוכר "טראנסאלפ". לצידו הוצג גם קטנוע חשמלי ראשון במסגרת תוכנית החומש הירוקה של הכנף האדומה

קטגוריית אופנועי האדוונצ'ר בנפח בינוני פורחת ורותחת בשנים האחרונות, אלא שבמפתיע הונדה נעדרה ממנה (ולא, ה-NC750X לא באמת נכנס להגדרה "אדוונצ'ר"). במשך זמן רב נפוצו השמועות על אח קטן לאפריקה טווין המצליח, ובתערוכת מילאנו הוא אכן הופיע כשהוא נושא את השם "טראנסאלפ" אשר שימש את הונדה לסדרת אופנועי דו"ש/אדוונצ'ר עם מנועי V טווין שיוצרה עד שנת 2012.

הפעם הונדה טראנסאלפ חוזר כשהוא מצויד במנוע הטווין המקבילי בעל קראנק של 270 מעלות שערך בכורה בהורנט החדש. נתוני התפוקה זהים להורנט: 90 כ"ס -9,500 סל"ד ו-7.6 קג"מ ב-7,250 סל"ד גבוהים יחסית. הטראנסאלפ מכוון למנעד הקרבי של הקטגוריה כפי שמעידה הבחירה בחישוקי שפיצים בקוטר 21 אינטש מלפנים ו-18 אינטש מאחור עם אפשרות בחירה בין צמיגי דאנלופ מיקסטור סולידיים או מצלר קארו סטריט קרביים יותר. החישוקים הגדולים אחראיים ליציבה גבוהה ותורמים למרווח גחון של 21 ס"מ. עם זאת העיצוב סולידי יחסית לאדוונצ'רים קרביים וכולל חידת תאורה קדמית צרה ומשקף גבוה מתבקש, כאשר בהונדה העדיפו מראה נקי והעדיפו להשאיר על המדף חיפויי פלסטיק שחורים ו"קשוחים".

השלדה היא אמנם אינה מאלומיניום, אך בהונדה גאים להצהיר כי היא שוקלת רק 18.3 ק"ג, 10% פחות ממשקל הלשדה של ה-CB500X הקטן יותר משמעותית. מלפנים ישנו מזלג SFF בעל מהלך של 200 מ"מ ומאחור בולם מונושוק סטנדרטי עם מהלך של 190 מ"מ, שניהם מתוצרת Showa ומאפשרים כיוון של עומס קפיץ בלבד.  צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ מלפנים עם קאליפרים בעלי שתי בוכנות אמורים לבולם את האופנוע שמשקלו 208 ק"ג, כאשר מערכת ה-ABS מציעה שני צבי פעולה ואפשרות ניתוק לרכיבה בשטח מיכל הדלק קטן יחסית לז'אנר ומציע נפח של 16.9 ליטרים בלבד.

חבילת האלקטרוניקה של הטראנסאלפ החדש כוללת אפשרות בחירה בין חמישה מצבי רכיבה שונים המשפיעים על תגובת המנוע, בלימת המנוע והתערבות מערכות בקרת המשיכה וה-ABS. כמתבקש גם לטראנסאלפ יש שפע של ציוד אופציונלי והונדה תציע אותו עם לא פחות מחמש חבילות אבזור הכוללות שלל אפשרויות זיווד, מיגונים שונים, קוויקשיפטר, פנסי ערפל ועוד.

כלי לא פחות חשוב לעתיד של הונדה הוא EM1 e. מדובר בקטנוע חשמלי עירוני שהוא הדגם הראשון מתוך עשרה דגמים חשמליים שתציג הונדה עד שנת 2025, כחלק מתכנית החומש של החברה עליה כתבנו בעבר שבה עד 2040 כל הכלים הדו-גלגליים שתייצר יהיו בעלי פליטת מזהמים אפסית.

כמקובל בקטנועים מסוגו, גם ל-EM1 e עיצוב צעצועי, הוא מתאפיין במדרס רגליים שטוח ומשטחי גוף חלקים המכסים את רוב הגוף המשווים לו מראה נקי. לא נמסרו פרטים לגבי יחידת ההנעה, אבל בלאו הכי אין מה לצפות לביצועים מסעירים בהתחשב ביעוד ובמטרה לשייכו לקטגוריית הרישוי המקילה L1. מה שכן מעניין ב-EM1 e היא העובדה שמדובר בכלי הראשון שיעשה שימוש בסוללת MPP (Multi Power Pack) אותה פיתחה הונדה בשיתוף יתר היצרניות היפניות וניתנת לטעינ/החלפה בעמדות ייעודיות שתפרוס הונדה. הסוללה, הנשלפת כמובן, אמורה להספק טווח של יותר מ-40 ק"מ שאמורים לפי הונדה להספיק לשימוש עירוני יומי.

לקינוח, לצד שני דגמים אלו הציגה הונדה מתיחת פנים לדגמי פורצה 125 ו-350. מדובר במתיחת פנים קוסמטית בלבד שבה קיבלו חזית עדכנית הקרובה יותר לדגם ה-750 הבכיר בסדרה בזכות פנסי LED כפולים בחזית. לוח המחוונים קיבל גם הוא עיצוב מחודש וכמתבקש נוספו סכמות צביעה חדשות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד