ק.ט.מ חושפת את דגמי ה-RC החדשים

RC390
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אחת האופציות של ק.ט.מ עבור רוכבי הכביש הצעירים היא סדרת ה-RC הספורטיבית, אשר דור חדש שלה נחשף זה עתה. הדור החדש מגיע 8 שנים לאחר הצגת דגמי ה-RC הפורשים, שיחד עם דגמי הדיוק 390, 200 ו-125 הכניסו את היצרנית האוסטרית חזק לשוק האופנועי הכביש קטני הנפח תוך כדי חניכת שיתוף הפעולה עם בג'אג' ההודית.

הדור החדש של דגמי ה-RC מוצג בגרסאות 390 ו-125 סמ"ק והוא מקדים את דגמי הדיוק המקבילים שאמורים אף הם להפציע בקרוב, כמו גם גרסת ביניים בפח של 200/250 סמ"ק שמבוקשת בעיקר בשווקי המזרח. התפריט הבסיסי נשמר גם בדור החדש של ק.ט.מ RC שבא להציע אופנוע תקציב ספורטיבי באופיו, שלא נראה ומרגיש כמו אופנוע תקציב הודות למרקע מושקע ומכלולים איכותיים.

העיצוב חדש לגמרי, כאשר המעצבים העניקו ל-RC מראה מושקע שמבדל אותו בהחלט ממתחריו. את מסיכת החזית בעלת שני יחידות התאורה הקטנות זו לצד זו שהפכו לסימן ההיכר של ה-RC, החליפה מסיכת חזית חדשה עם חיפוי פנסים שקוף גדול יחסית למקובל כיום שמתחתיו נמצאות יחידות תאורת LED. הפרינג הצידי מעתה מחולק לשני חלקים מופרדים זה מזה (כפי שנתקלנו כבר באפריליה RS660), כאשר החלק החיצוני מתפקד כמעיין כנפון בהשראת אופנועי ה-MotoGP, אם כי ברור שמדובר כאן בעיקר בפרטי עיצובי באופנועים בנפח שכזה.

מנועי ה-378 ו-125 סמ"ק כבר עברו התאמות לתקינת יורו 5 לפני פחות משנתיים, אך בק.ט.מ לא פספסו את ההזדמנות להכניס עוד כמה שיפורים כמו תיבת אוויר מוגדלת ב-40% ומערכת פליטה חדשה. המנוע בגרסת ה-390 קיבל גם מצערת אלחוטית, שיפורים לראש המנוע ולשסתומים. ההספק המרבי עומד על 43 דומים לאלו ב-RC390 היוצא, אך ישנה הבטחה לזמינות כוח משופרת. הספק גרסת ה-125 נותר 14.7 כ"ס, הרף העליון המותר בקטגוריית הרישוי הנמוכה. כמו בעבר, ה-RC שומר על שלדת מסבך צינורות ]לדה, והיא כעת קשיחה יותר וקלה ב-1.5 לעומת קודמתה. מערכת המתלים היא כמובן מתוצרת WP, הכוללת מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ בעל קרטרידג' פתוח והבולם אחורי מסדרת APEX, כאשר בגרסת ה-390 המזלג הוא בעל כיוון של עומס הקפיץ ושיכוך ההחזרה ולבולם האחורי אפשרות לכיוון שיכוך ההחזרה. בדגם ה-125 המתלים נטולי אפשרות כיוונון.

הבלמים שודרגו גם הם כשמלפנים ניתן למצוא דיסק בקוטר 320 מ"מ וקאליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות מתוצרת ByBre (בכל זאת, אופנוע עממי), ומאחור דיסק 230 מ"מ עם קאליפר בעל בוכנה בודדת. מערכת ABS היא כמובן סטנדרטית, כשב-RC390 היא פועלת גם בזמן פניה וישנו מצב ABS סופרמוטו המאפשר נעילה של הגלגל האחורי, ובנוסף ישנה גם מערכת בקרת משיכה. מערכת קוויקשיפטר מוצעת כאופציה.

שדרוגים נוספים שנעשהו הם מעבר למסך TFT משמש לוח המחוונים בדור החדש ומציע אפשרויות תצוגה שונות ,חישוקים חדשים וקלים יותר ב-3.4 ק"ג, מיכל הדלק החדש צמח לנפח של 13.7 ליטר ומצמד מחליק הוא מעתה ציוד סטנדרטי בשתי גרסאות הנפח.
מחברת ד.ל.ב מוטוסרפורט יבואנית ק.ט.מ נמסר כי דגמי ה-RC החדשים ינחתו בישראל כבר בסוף השנה.

תגובה אחת

  1. השקה מקומית: דגמי ה-RC החדשים של ק.ט.מ | TheDoo

    […] חמישי האחרון, שנה בדיוק לאחר שנחשפו לראשונה, השיקה ד.ל.ב מוטוספורט את הדור החדש של ק.ט.מ RC125 ו-RC390. […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד