השקה מקומית: דגמי ה-RC החדשים של ק.ט.מ

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ק.ט.מ השיקה בפצאל את דגמי RC390 ו-RC125 החדשים יחד עם הכרזה על הקמת ליגה ייעודית לדור הבא של המשחיזינים. לא יכולנו להתאפק ולקחנו כמה הקפות על המסלול

ביום חמישי האחרון, שנה בדיוק לאחר שנחשפו לראשונה, השיקה ד.ל.ב מוטוספורט את הדור החדש של ק.ט.מ RC125 ו-RC390. משפחת אופנועי הספורט קטני הנפח של היצרן האוסטרי זכו פרצה לעולמנו אי שם בשנת 2014 כשהיא חולקת בסיס מכאני משותף עם דגמי הדיוק הקטנים וחונכת את שיתוף הפעול עם בג'אג' ההודית, שהלך והעמיק מאז. דגמי ה-RC זכו להצלחה נאה גם בישראל בתקופה שהקטגוריה שקקה חיים עם מתחרים כמו קאוואסאקי נינג'ה 300/400 והונדה CBR300 שכבר לא איתנו.

צמד דגמי ה-RC קיבלו עיצוב חדש לחלוטין עם מסיכת חזית המכסה את יחידות התאורה הראשיות, פרינג מחולק עם כנפונים בסגנון אופנועי ה-MotoGP, חישוקים חדשים וקלים ב-3.4 ק"ג מבעבר וסכמות צביעה עדכניות ומדליקות.

המנועים בבסיסם דומים למנוע הדור הקודם, אך עברו שורת שינויים מקיפה ובהן תיבת אוויר חדשה הגדולה ב-40%, מערכות הזרקת דלק וניהול מנוע חדשות, מצערת אלחוטית ומערכת פליטה חדשה. נתוני ההספק העומדים על 14.7 כ"ס לגרסת ה-125 ו-43 כ"ס לגרסת ה-390 נותרו דומים למרות הצורך לעמוד בתקינת יורו 5, כשק.ט.מ טוענים לשיפור בגמישות ובכושר הנשימה.

השלדה החדשה קשיחה יותר וקלה ב-1.5 ק"ג מבעבר. הבולמים בשני הדגמים הם מסדרת APEX של WP כאשר אלו של ק.ט.מ RC390 מציעים אפשרות כיוונון מלאה. מערכת הבלימה כוללת קאליפר קדמי רדיאלי בעל 4 בוכנות מתוצרת ByBre. בנוסף, ק.ט.מ RC390 מצוייד כסטנדרט במצמד מחליק ומציע חבילת אלקטרוניקה מרשימה ביחס לקטגוריה הכוללת מערכת ABS של בוש הפועלת גם בהטיה, מערכת בקרת משיכה ואופציה לקוויק שיפטר.

מחירי צמד הרייסרים עומד על 33 אלף ש"ח ל-RC125  ו-44 אלף ש"ח ל-RC390. בשני המקרים מדובר בהתייקרות לא מבוטלת של כ-5,000 ש"ח ביחס לדור הקודם.

את ההשקה של צמד ה-RC בחרו בד.ל.ב לקיים במסלול פצאל המחודש ולא רק כדי שנוכל לקחת על גביהם מספר הקפות, שכן באותה הזדמנות הושקה גם ליגת מרוצים חדשה וייעודית בשם RC Cup שתיערך בפצאל. הליגה תתחלק לשתי קטגוריות:
מגיל 11 עד גיל 18 לרוכבי RC125 (שירכבו בתחילה מסיבות טכניות על דגמי דיוק 125) ומעל גיל 18 לרוכבי RC390, כאשר בעונת 2022 תכלול הליגה 4 מרוצים ששניים מהם יערכו במקביל לאליפות ישראל בסופרבייק. בשתי הקטגוריות תקנון המרוצים לא מתיר שינויים מכאניים באופנועים, זאת כדי לאפשר מיצוי מרבי של כישרונות הרוכבים הצעירים והכנתם להתמודדות עתידית בסדרות מרוצים בכירות.

המשתתפים בליגה יוכלו לרכוש את האופנועים במחיר מוזל, או לחליפין לשכור אופנועים לתחרות בתשלום חודשי קבוע הכולל גם את חבילת אחזקה במסלולים של 3 חודשים (לעונת מרוצים 2022) או לתקופת פעילות של 12 חודשים. פרטים נוספים ואפשרות הרשמה תוכלו למצוא בקישור הבא. חבל שלא נולדנו בשנתון הנכון.

עולים למסלול
רכיבת ההתנסות על המסלול לא יכולה להחליף התרשמות בתנאי אמת על הכביש הציבורי, אבל עדין מסוגלת לספק תובנות על אופיים של צמד ה-RC החדשים.
עליה על גבו של RC125 חושפת תנוחת הרכיבה ספורטיבית אך שפויה שאיתה אפשר להתנהל  ביום-יום כל עוד אתם קלילים וגמישים בגילאי העשרה וקצת יותר. על המסלול פצאל המחודש מרגיש האופנוע קטן מידי ומצאתי עצמי עם כל הגז כמעט לאורך כל ההקפה, מנסה לחבר קווים כמה שיותר עגולים בהם אוכל לא לסגור מצערת. עם זאת, הבולמים לא סיפקו לי מספיק ביטחון לטובת הטיות חריפות שנדרשות במסלול, אבל עבור רוכבים מתחילים מדובר בפרטנר מצוין ומאתגר ללמוד איתו רכיבת מסלול נכונה.

מעבר אל האח הגדול RC390 מדגיש את תנוחת רכיבה ספורטיבית הצרה באזור הירכיים לטובת חביקה, כשקליפאונים גבוהים יחסית הופכים אותו לשימושי ביום-יום. יחידת ההנעה הפתיעה אותי בחלקות העברת הכוח וביכולת הורדתו אל האספלט. אין כאן מקום לציפות לכוח לא מרוסן, אבל כאופנוע ספורט ראשון- מגניב מאוד.

ההיגוי זריז ומאפשר שינויי כיוון מידיים ומערכת הבלימה חזקה ומספיקה למשקל וכוח האופנוע ביחד עם רגש טוב מאוד. הייתי שמח לבולמים מעט יותר קרביים, אבל צריך לזכור שעדין מדובר באופנוע תקציב כך שבסופו של דבר אפשר להחמיא לק.ט.מ שעשו כאן עבודה מצוינת באבולוציה מהדגם היוצא ומציאת פשרה מאוזנת בין יכולת לשמירה על מחיר נגיש.

נחיתתם של צמד ה-RC יחד עם הקמת ליגת RC Cup יכולה לתת דחיפה משמעותית לקטגוריית הרייסרים הקטנים שדי דעכה בשנים האחרונות מסיבות שונות, וגם לגדל את הדור הבא של המשחיזנים בשוק שנוהר אחרי אופנועי האדוונצ'ר.
בקרוב מאד גם נספר לכם באופן מקיף כיצד מתפקדים ה-RC החדשים גם מחוץ למסלול.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד