קוואסאקי מוציאה מפח המחזור את התלת-גלגלי העתידני שלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ארבע שנים אחרי שחשפה את ה-J Concept החברה העלתה טיזר חדש. האופנוע משנה צורה באמצעות פקודות קוליות

לפני משהו כמו ארבע שנים, בתערוכת טוקיו של שנת 2013,  קוואסאקי היפנית הציגה את ה-Concept J – אופנוע תלת-גלגלי חשמלי המסוגל לשנות את תצורת הרכיבה שלו בלחיצת כפתור. האופנוע נראה עתידני משהו, היתה התלהבות רבה סביבו, אך עם חלוף השנים נדמה היה כי כמו לא מעט דגמי קונספט הוא נזרק לפח.

אלא שלפני כשבוע, העלה עמוד היוטיוב האמריקני של קוואסאקי סרטון חדש אודות האופנוע. בסרטון נראה רוכב נע במנהרה שעל קירותיה מוקרנים נקודות ציון בהיסטוריה של החברה היפנית. השלב הזה בסרטון מלווה בקריינות דרמטית, כשבין היתר אומר האיש עם הטון הסמכותי כי ״בקוואסאקי ממציאים את העתיד כל פעם מחדש. העתיד לא נעצר בשל המגבלות של ימנו״.

ברגע שאותו רוכב יוצא מהמנהרה, הוא נמצא לפתע על דגם הקונספט המדובר. אמנם מדובר בהדמיית מחשב, אך בסרטון נראה איך בפקודות קוליות בלבד – האופנוע מסוגל לשנות את תצורתו. כך, כשהרוכב מבקש מהעוזרת הוירטואלית של האופנוע לשנות את תצורתו למצב אנכי (Upright) המושב מתרומם, ושני הגלגלים הקדמיים מתרחקים אחד מהשני; וכשהוא מבקש לשנות את התצורה למצב תקיפה (Attack), המושב שוקע, הגלגלים הקדמים מתכנסים האחד לשני במה שמזכיר אופנוע ספורט מהעתיד.

בנוסף, בסרטון נראה איך הרוכב מבקש מהעוזרת האישית להציג את נתוני הנסיעה, ואלו מוקרנים על הקסדה. כך גם כשהוא מבקש ממנה להעביר את האופנוע לתצורת ביצועים גבוהים (High Performance). ״התשוקה מחזקת את היכולת שלנו״, נאמר בסיום הסרטון העתידני, ״להרים את הרכיבה של החיים שלכם לגבהים חדשים״.

החברה אמנם לא חשפה שום פרט מידע על האופנוע שעוד נראה מאוד רחוק מאיתנו, אך לא מן הנמנע שהיא תכנס לתחום האופנועים התלת-גלגלים בקרוב. זאת על רקע העובדה שימאהה הציגה בתעורכת טוקיו האחרונה את הניקן, ובכך הפכה לחברה הגדולה הראשונה להציג אופנוע תלת גלגלי; ואף רכשה כמה חודשים לאחר מכן פטנטים של חברה נורווגית בנושא.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד