מסתערת: ימאהה רכשה פטנטים לאופנוע תלת-גלגלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה היפנית רכשה פטנטים של חברה נורווגית שייצרה כלים תלת-גלגליים עד תחילת העשור. הכלים הנורווגים היו בעלי יכולות שטח

לא שהיינו צריכים הוכחה נוספת לכך שימאהה רצינית לגבי כלים תלת-גלגלים. החברה היפנית מקדמת מאוד את הקטנוע התלת-גלגלי טרייסיטי, ובתערוכת מילאנו האחרונה היא הלכה צעד קדימה, והפכה לענקית האופנועים הראשונה בעולם להציג אופנוע תלת-גלגלי – הניקן. כעת היא עושה מהלך נוסף בתחום, עם רכישת הפטנטים התלת-גלגליים של ברודלי (Brudeli), שייצרה אופנועים תלת-גלגליים בעלי יכול הטיה משנות ה-2000 ועד לפני מספר שנים.

ברודלי הנורווגית החלה את דרכה בשנת 2001 ובשנת 2005 הציגה דגם קונספט בתערוכת מילאנו. לאחר מכן היא החלה לייצר שני דגמים של אופנועים תלת-גלגליים בעלי יכולת הטיה, המצוידים במנועי סינגל תוצרת KTM ובתג מחיר של כ-30 אלף דולר.

תלת-גלגלי של ברודלי (צילום: Rune Baashus, www.baashus.com, www.brudelitech.com)

החברה הצליחה למכור יחידות בודדות בלבד, ובשנת 2012 הפסיקה לייצר אופנועים. היא צמצמה את פעילותה, החלה לספק שירותי ייעוץ בתחום הרכב, ולאחרונה הודיעה כי ימאהה היפנית רכשה את הפטנטים שלה בתחום התלת-גלגלי.

סביר להניח שלימאהה הייתה סיבה טובה לרכוש פטנטים אלו. בתמונות של ברודלי רואים כיצד האופנוע שלה מתפקד בשבילים, ומוחנו הקודח תוהה האם גם ימאהה מתכננת תלת-גלגלי בעל יכולת לנוע בשטח – גם אם על שבילים בלבד. בכל מקרה, מהלך זה אולי רומז על כך שייתכן וניקן לא יהיה האופנוע התלת-גלגלי היחיד שימאהה תייצר.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד