סיבוב זריז: ימאהה Tricity 155

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מנוע גדול וחזק יותר ומספר שיפורים נוספים לקטנוע התלת גלגלי של ימאהה, שיימכר במקביל לדגם ה-125 סמ"ק המוכר

נפח מנוע

155

הספק

15

מחיר

24000

שורה תחתונה ראשונה:

אל ימאהה tricity, שמוכר לנו בגרסת ה-125 סמ"ק המקורית שלו, נוספה גרסה עם מנוע בנפח 155 סמ"ק שנועדה לתת מענה למשקל של מערכת המתלים הקדמית הייחודית, הדו-גלגלית.

תוספת הכח מבורכת הגם שעדיין מדובר בכלי עירוני עם מהירות מרבית מוגבלת יחסית.

עיצובו של 'טריסיטי' שופר והקטנוע קיבל מספר תוספות ובהן שקע טעינה בתא האחסון, בלם יד דומה לזה של TMax, בסיס גלגלים ארוך יותר ועיצוב מחדש של חלקו הקדמי שמאפשר שטח גדול יותר לרגלי הרוכב, וכן גלגל אחורי גדול יותר.

עיצוב:

טריסיטי מעוצב בעיצוב מודרני ומושך שמאפשר גם לכלי תלת-גלגלי מגושם להיראות קליל וצעיר. החל בפנס קדמי "נוזל", דרך המעטה של הגלגלים הקדמיים ועד לתאורת הזנב שמזכירה את דגמי האופנועים הגדולים יותר של החברה – הרענון בעיצובו של טריסיטי מורגש וחיובי.

זהו אמנם קטנוע קטן מידות אבל הוא לא נותן לגלגל הקדמי הנוסף לגרום לו להיראות מוזר.

שימושיות:

טריסיטי מוגדר על ידי ימאהה ככלי עירוני, והוא אכן נוח מאד לשימושים עירוניים.

מראה שני הגלגלים הקדמיים עלול להטעות ולייצר תחושה שמדובר בכלי רחב ומוגבל במעבר במקומות צרים. במציאות זה לא המצב והכלי הזה רחב בסך הכל בסנטימטר בודד מ-NMax הקטן והזריז.

קל להשתחל בין מכוניות, ולמרות שצמד הגלגלים הקדמיים מעמיס עליו משקל גבוה מאשר בקטנוע קונבנציונלי המשקל שלו לא מאד מורגש או מפריע. במקרים שבהם רוצים לעבור צמוד למדרכה, למשל, אפשר פשוט לעלות עליה עם גלגל אחד ולהותיר את השני על הכביש.

תוספת הנפח וההספק מאפשרות תאוצות מהירות משל קטנוע 125 ממוצע עד למהירות של כ-90 קמ"ש. תאוצות הביניים החלטיות יותר גם במהירות ממוצעת ותוספת הכוח מורגשת ושימושית בעיקר בעיר. המהירות המרבית היא כ-110 קמ"ש, לכן הוא אמנם מהיר מעט יותר מדגם ה-125 סמ"ק אבל בכל זאת די מוגבל בכבישים מהירים.

בדגם החדש הוחלפה השלדה והוארך בסיס הגלגלים ב-4 ס"מ לעומת הדגם הקודם. מרחב המחיה עבור הרוכב טוב יותר בעיקר מבחינת מקום לכפות הרגליים במדרס, המאפשר תנועה קלה יותר – אבל המצב פחות נוח מאשר ברבים מן הקטנועים הרגילים. גם המרחב באיזור הברכיים מרגיש מרווח סך הכל והמושב נח מאוד, גם לשהייה ארוכה יחסית לקטנוע עירוני.


טכני: מנוע ותמסורת

המנוע המותקן בדגם הזה ויגיע גם בגרסת ה-125 שצפויה להיות מוחלפת הוא מנוע חדש לחלוטין, Blue Core, בעל תזמון שסתומים משנתה (VVA), כשבדגם זה הנפח הוגדל ל-155 סמ"ק.

תוספת הכח של מנוע 155 סמ"ק מבורכת היות שקטנוע כזה מתמודד עם משקל גבוה יחסית. ההפרש לא עצום אלא משדר תחושה של מנוע 125 חזק מאוד, עם תגובות טובות יותר ומהירות סופית מעט גבוהה יותר.

במעבר ממצערת סגורה לפתוחה מתפקד הווריאטור היטב, וכך גם בתמרונים איטיים בין מכוניות, כאלה שדורשים שילוב תכוף, ובמצבי רכיבה במהירות איטית עם מצערת פתוחה.

התנהגות:

הגלגל הנוסף מלפנים לא משנה באופן מהותי את התנהגות הקטנוע והוא מייצר תחושה דומה מאד לזו המוכרת לנו מכל קטנוע רגיל, מה שאומר שגם מן הרוכב לא נדרשת הסתגלות או שיטת רכיבה שונה.

ההיגוי מעט יותר כבד אבל הפער לא ממש מורגש כאשר הכלי בתנועה. במהירויות איטיות מתקבלת תחושה יציבה מכרגיל, וזאת עלולה להיות מעט משונה עבור מי שרגיל לרכוב על דו-גלגלי, אבל מתרגלים לכך די מהר.

הבלמים טובים ומספקים עוצמת בלימה מספקת. לוקח זמן להתרגל למערכת הבלימה המשולבת שכן בעת תפעול ידית בלם אחת היא משחררת גם הידית האחרת. מערכת ה-ABS טובה ולא ממהרת להתערב.
הבולמים טובים ומצליחים להתמודד בצורה טובה עם אספלט פגום אבל הכידון מעביר תחושה מוזרה כאשר עוברים על מהמורות גדולות, והוא מרעיד את ידי הרוכב במעבר על אספלט משובש או גלי. מאחור הוחלף הגלגל מ-12 אינטש, ל-13, עובדה שעוזרת גם כן ליכולת בלימת הזעזועים של הקטנוע.

אבזור וציוד בטיחות:

טריסיטי מצויד במערכת בלימה משולבת ומערכת ABS. בנוסף יש בלם יד לחנייה בטוחה יותר עם מעמד הצד

מלפנים יש תא אחסון עם שקע טעינה. תא האחסון תחת המושב מאפשר אחסון קסדה מלאה.

לוח מחוונים דיגיטלי כולל מדי מרחק מתאפסים, מד דלק, מד מרחק מהחלפת שמן אחרונה, מד מרחק מהחלפת רצועה אחרונה, טמפ' חיצונית ושעון זמן.

תמורה למחיר:

טריסיטי 155 אינו קטנוע זול, ובחינת התמורה למחיר צריכה להיות בעיקר מול הדגם המקורי עם מנוע 125 סמ"ק.

בנוסף, דגם זה דורש שלרוכב יהיה רישיון בדרגה A1, אבל בתמורה מקבלים קטנוע עם מנוע חזק יותר ועם כמה שדרוגים כמו מרווח מחיה טוב יותר.

מתחרים:

בפועל אין לטריסיטי מתחרים ישירים מכיוון שקטנועים תלת-גלגליים מתוצרת יצרניות אחרות לא מוצעים בנפחים קטנים. המתחרה הישיר היחיד לכן הוא טריסיטי 125 שעולה 4,000 ש"ח פחות.

מבחינת מחיר הוא ממוצב מול קטנועי 125 יפנים או אירופאים או אף קטנועי 250 סמ"ק.

שורה תחתונה:

קטנוע תלת גלגלי עירוני בעיצוב רענן ומודרני אשר מוצע מעתה גם עם מנוע חזק יותר אשר מקל עליו להתמודד עם משקל הגלגלי השלישי.

יצרן

ימאהה

דגם

Tricity 155

נפח מנוע

155

תצורת מנוע

חד צילינדרי, מקורר נוזל, 4 שסתומים

הספק

15

קטגוריית רישיון נהיגה

A1

משקל

165

גובה מושב

78

מחיר

24000

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד