פיג'ו מציגה דור חדש למטרופוליס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
התלת-גלגל של פיג'ו מתרענן לכבוד 2021 ומקבל עיצוב עדכני, מערכת בקרת משיכה ומנוע משופר המותאם לתקן יורו 5

פיג'ו אופנועים חשפה בערב יום שלישי את דור חדש לתלת-גלגל שלה מטרופוליס. מטרופוליס החדש מצטרף לסדרת קטנועי ה"פולשן" כחלק מקו המוצרים החדש של פיג'ו לאחר השתלטותה של מהינדרה ההודית על החברה. המטרופוליס הוצג לראשונה בשנת 2013 ואיתו הייתה פיג'ו לאחת מהראשונות לתת תשובה לפיאג'ו MP3 שהלך וצבר הצלחה.

בניגוד לישראל, בה קטנועים תלת-גלגליים תופסים נתח שוק קטן וקבוע יחסית, באירופה מכירות הקטנועים התלת-גלגליים הולכות וגדלות. הסיבה היא תקנות רישוי מקילות בחלק מהמדינות (ובראשן צרפת), בהן גם בעלי רישיון למכונית בלבד יכולים לרכב על קטנוע-תלת גלגלי במידה והוא מצויד בדוושת בלם ברצפת הקטנוע בשילוב מערכת בלימה משולבת המפעילה את הבלמים מלפנים ומאחור יחד. בחלק מהמדינות קטנועים אלו גם מקבלים עדיפות בנתיבי תחבורה ציבורית.



ישראל, כמו תמיד, נמצאת בפיגור אחרי אימוץ תקנות התעבורה האירופאיות, אך כאמור יש לקטנועים התלת-גלגלים נתח שוק יציב למדי שגדל באופן מתון בעקביות. פלח שוק זה נשלט בעיקר על ידי פיאג'ו MP3 וימאהה טריסטי, כשבתחילת השנה עם התחלת השיווק המחודש של קטנועי פיג'ו בישראל הצטרף גם המטרופוליס בגרסתו היוצאת.

הדור החדש של פיג'ו מטרופוליס שומר על קווי דמיון לדגם המוחלף, אך מתהדר בעיצוב מודרני יותר עם השראה מדגמי המכוניות העדכניים של פיג'ו, כפי שניתן להבחין למשל בעיצוב יחידות התאורה החדשות ובחתימת ה-LED מלפנים ומאחור (בסכימה של שלושה פסים אנכיים דמויי טפרי אריה). גוף המטרופוליס חדש לגמרי עם מושב משופר לרוכב ולמורכב שמתחתיו תא מטען בנפח של 17 ליטר. לוח המחוונים חדש וכולל בתוכו מסך TFT צבעוני לתצוגת מידע עם קישורית לטלפון הסלולרי המאפשרת לו להציג מידע, הודעות ואף הוראות ניווט ורשימת האבזור כוללת מפתח חכם, בלם חניה חשמלי.


בניגוד ל-MP3 המוצע עם כמה מנועים, פיג'ו תציע את המטרופוליס החדש רק בגרסת 400 סמ"ק (399 סמ"ק ליתר דיוק), עם מנוע הסינגל המוזרק של הדור הקודם שעבר תכנון מחדש כדי להפחית את פליטת המזהמים ולעמוד בתקן יורו 5. נתוני התפוקה של המנוע החדש שופרו והוא מפיק מעתה 36 כ"ס (0.9 כ"ס יותר) ב-7,250 סל"ד ומומנט של 3.9 קג"מ ב-5,750 סל"ד, זאת תוך שיפור צריכת הדלק העומדת על 25.6 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

חידוש חשוב נעשה בתחום הבטיחות כאשר לצד מערכת ABS ובלימה משולבת מצטרפת מערכת בקרת משיכה כסטנדרט עם שלושה מצבים: עירוני, ספורט וכבוי. מערכת המתלה וההיגוי נותרה ללא שינוי במבנה ומבוססת על צמד זרועות ויחידת בולם/קפיץ לכל גלגל, כשמאחור ישנם צמד בולמים עם ארבעה מצבי כיוונון. החישוקים הקדמים הם בקוטר 13 אינטש ואילו האחורי בקוטר 14 אינטש.

מחברת ד.ל.ב יבואנית קטנועי פיג'ו נמסר כי טרם נקבע מועד הגעה של מטרופוליס 400 החדש לישראל.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד