עוברים לכתום: טק3 תשמש כקבוצת הלווין של ק.ט.מ

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עכשיו זה רשמי: קבוצת המרוצים טק3 תשתמש באופנועי ק.ט.מ ב-MotoGP החל מעונת 2019, אבל יתכן מאד שזו רק ההתחלה של שיתוף הפעולה האוסטרי-צרפתי

לפני פחות משבועיים הודיעה קבוצת טק3 כי היא נפרדת מימאהה, כשעונת ה-MotoGP הקרובה תהיה העונה האחרונה בה תשתמש באופנועי ימאהה, מה שיחתום שותפות בת 20 שנה. הפרידה לא הגיעה בהפתעה כזו גדולה, בפרט לאור העובדה שימאהה לא סיפקה את הסחורה הטכנולוגית העדכנית לקבוצת הלווין שלה למרות שאופנועיה היו מהירים לא פעם מאופנועי המפעל. גם הרחשים מאחורי הקלעים על כניסת קבוצת VR46 לקבוצה הבכירה לא הוסיפו לנחת הרוח של הרווה פונצ'ראל, בעליה של טק3.

לאחר הודעת הפרידה עלו הספקולציות והערכות באילו אופנועים תשתמש טק3 בעונת 2019, והתשובה הרשמית הגיעה בשבוע. בהתאם לרוב ההערכות טק3 תעבור לצבע כתום, כשתשתמש באופנועי ק.ט.מ. שיתוף הפעולה בין טק3 לק.ט.מ היה מתבקש במיוחד ואמור להועיל לשני הצדדים. בחינת ק.ט.מ שרוצה להפוך להיות גורם דומיננטי ותחרות ב-MotoGP יכולה לתרום טק3 המון ידע נחוץ שנצבר בקבוצה הוותיקה, בדיוק מה שהאוסטרים צריכים כדי לצמצם את פערי הפיתוח העצום מול הונדה, ימאהה ודוקאטי.



מבחינת טק3 תוכל הקבוצה לקבל סוף סוף עדיפות גבוהה ולקבל טכנולוגיה עדכנית כדי לסייע לק.ט.מ בפיתוח האופנוע. מצד שני, שיתוף פעולה זה יוצר עבור טק3 בעיה, שכן הספונסרית הראשית של הקבוצה בשנים האחרונות היא חברת המשקאות מונסטר אנרג'י, יריבתה בשוק משקאות האנרגיה של רד בול, הספונסרית של ק.ט.מ. כך שהקבוצה תצטרך למצוא ספונסר ראשי חדש, ולא מן הנמנע שזו תהיה רד בול.

נכון לעתה טק3 תשתמש באופנועי ק.ט.מ בקטגוריה הבכירה, אך הערכות הן ששיתוף הפעולה יתרחב גם לקטגוריות הנמוכות יותר. לטק3 ולק.ט.מ יש נציגות ב-Moto2 בה עושים כל המתחרים שימוש במנוע זהה. בעונת 2019 יעברו אופנועי הקטגוריה להשתמש במנועי טריפל של טריומף במקום מנועי הארבעה צילנדרים של הונדה, מה שיצריך תכנון אופנועים חדשים אך שמעבר של טק3 להתבסס על שלדות של ק.ט.מ בקטגוריית המשנה יכול לחסוך עבורם לא מעט כסף וגם יאפשר פיתוח אפקטיבי יותר. טק3 לא פעילה בקטגוריית ה-Moto3 שגם שם נמצאת ק.ט.מ, אבל יתכן מאד שהצלחת המהלך עם האוסטרים יוביל אותה גם לקטגוריה זו. יהיה מעניין מאד לראות כיצד יבשיל שיתוף הפעולה הזה בעונת 2019.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד