קבוצת טק3 תיפרד מימאהה בעונת 2019

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קבוצת המרוצים הצרפתית הודיעה כי תפסיק את שיתוף הפעולה עם ימאהה ב-MotoGP בעונת 2019 אחרי שני עשורים

בסוף השבוע האחרון פרסמה קבוצת טק3 הצרפתית הודעה כי העונה הקרובה ב-MotoGP תהיה העונה האחרונה בה תשתמש באופנועים מתוצרת ימאהה, מה שיביא לסיומה של שותפות בת כ-20 שנה בין השתיים. בהודעה לעיתונות שפרסמו ימאהה וטק3 הודה הרווה פונצ'ארל, הבעלים והמנהל של הקבוצה, לימאהה על התמיכה והדרך המשותפת שעשו יחד. קואיצ'י טסוג'י, מנהל הפיתוח בחטיבת הספורט המוטורי של ימאהה החזיר מצידו בשבחים והודה לטק3 על העזרה בפיתוח ה-M1 לאורך השנים.

מובן שמפגן המחמאות הג'נטלמני, כמיטב הפוליטקלי קורקט, מסתיר מאחוריו את הסיפור האמיתי. אחרי הכל, עם כזו אידיליה והערכה הדדית, מדוע אחרי 20 שנה מוצלחות למדי נפרדות דרכיהן של טק3 וימאהה?



טק3, יחד עם HRC ופראמק היא מקבוצות הלוויין הבולטות באליפות ה-MotoGP, וכמקובל בהיררכיה על הגריד קבוצות הלוויין נהנות מתמיכה של קבוצת היצרן הרשמית בתמורה לחלוקת הידע, אך לא מקבלות את מיטב הפיתוחים מהם נהנים רוכבי המפעל. בעונת ה-MotoGP האחרונה הדבר בלט במיוחד כאשר קבוצת ימאהה הרשמית נתקלה בלא מעט קשיים בפיתוח האופנוע מדגם 2017, בזמן שרוכבי טק3 על אופנוע שנת 2016 הקדימו לא פעם ולא פעמים את רוכבי המפעל ולנטינו רוסי ומאבריק וניאלס.

תוצאות אלו בטח לא הוסיפו נחת רוח לאנשי הפיתוח של קבוצת ימאהה הרשמית, אבל על פי הדיווחים מורת הרוח הייתה דווקא בקרב פונצ'ארל וטק3, שלמרות בקשותיהם לקבל קצת יותר קרדיט וחידושים מימאהה נענו בשלילה. לפחות מבחינת ימאהה עצמה העניין היה מוצדק, שכן אם היו מטפטפים יותר ממרכולתם לטק3 יתכן ודני זרקו לא היה מסתפק במקום השישי בדירוג של העונה החולפת שהעניק לו את תואר הרוקי של העונה, אלא היה גם מביך עוד יותר את תוצאותיהם של ויניאלס ורוסי. אם זה לא מספיק, בסבב מבחני טרום העונה שנערך במסלול בתאילנד לפני כשבוע שוב הצליח זרקו לקבוע זמן טוב יותר מאשר רוכבי ימאהה הרשמיים.

אלא שהעובדה שטק3 היא בת חורגת לקבוצת המפעל היא כאמור מתקבלת על הדעת, שהרי טענות דומות לשלה יכולה להפנות גם HRC כלפי קבוצת הונדה הרשמית. אבל מתחת לפני השטח החליטו אנשי טק 3 לעשות מעשה מתוך ראיה לעתיד שבימאהה בונים ככל הנראה על קבוצת לוויין חדשה. מדובר ככל הנראה בקבוצת המרוצים הפרטית של ולנטינו רוסי שהולכת ותופסת תאוצה. גם העובדה שרוסי לא חתם על חוזה לשנת 2019 מרמזת כי כנראה העונה הקרובה תהיה עונתו האחרונה כרוכב, כשלאחר מכן ישקיע את מלא מרצו כדי לדחוף מעלה את קבוצת המרוצים שלו – והוא לבטח לא יסתפק בנציגות בקטגוריות הנמוכות.



טק3 מבחינתה תמשיך להתחרות ב-MotoGP גם בשנים הקרובות, כשהשאלה היא עם אילו אופנועים תעשה זאת. הונדה כמובן לא באה בחשבון ודוקאטי לא בנויה להחזיק קבוצת לוויין נוספות כך שהבחירה צריכה להיות בין סוזוקי, אפריליה ו-KTM. ההימורים כרגע נוטים לטובתה של KTM שתרצה להתבסס בשנים הקרובות בקטגוריה הבכירה ומביאה איתה את הגב הכלכלי החזק של הספונסרית רדבול, מה שאומר שטק3 תצטרך לוותר על החסות של מונסטר אנרג'י המתחרה.

בינתיים בטק3 לא מבזבזים זמן והחתימו מספר ימים לפני הודעת הפרידה מימאהה את הרוכב המלזי חאפיז שארין (בתמונה עם האופנוע מספר 55), המתחרה מזה 7 עונות בקטגוריית ה-Moto2 וסיים את העונה שעברה במקום העשירי. שארין בן ה-23 אמנם לא מהאריות בקטגוריה, אך הוא הולך ומשתפר ומעל לכל הוא מגיע ממדינת ענק עם פוטנציאל של עשרות מליוני אוהדים. ואולי חשוב מכך, תמיכה של חברת הדלק הענקית פטרונס שיכולה להזרים הרבה חמצן ודלק לפעילות העתידית של טק3.


 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד