סוזוקי RMZ250 החדש: הפרטים המלאים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חודשיים לאחר הפרטים הראשונים שנחשפו, משחררת סוזוקי את כל המידע על דגם הרבע ליטר החדש במשפחת ה-RMZ

לפני כחודשים חשפה סוזוקי את חידושיה לקראת שנת 2019 בתחום המוטוקרוס, כשהחידוש המעניין ביותר היה פרטים ותמונות ראשונים של RMZ250 חדש ומסקרן. כעת מגיעה החשיפה הרשמית המלאה של האופנוע עם פרטים טכניים מלאים אשר משלימים את התמונה הכללית.

כדי לעמוד בתחרות העזה בקטגורית הרבע ליטר, עם ימאהה YZ250F שנחשף השנה והונדהCRF250R חדש שהוצג בשנה שעברה, הלכו בסוזוקי עד הסוף ותכננו אופנוע כמעט חדש לחלוטין. המנוע של הדגם החדש כולל צילינדר חדש ותכנון חדש לראש המנוע, עם פורטינג משופר למעברי היניקה והפליטה, גל זיזים חדש לשסתומי היניקה. מערכת ההזרקה המשופרת מבוססת על צמד מזרקים, האחד ליד פרפר המצערת והשני צמוד לתיבת האוויר, המעניקים לחץ הזרקה גבוה יותר ב-17% לשיפור תגובת המצערת. בתיבת ההילוכים קוצר יחס ההעברה של ההילוך השני, ויחס ההערה הסופי קוצר אף הוא עם מעבר לגלגל שינים בעל 49 שיניים.

בסוזוקי טוענים כי השלדה החדשה קשיחה ב-10% לעומת זו של הדגם הקודם הודות לפרופיל צינורות חדש, וכוללת עיגונים חדשים ויעילים יותר למנוע ולמושב. הזרוע האחורית גם היא חדשה לגמרי וקלה יותר מבעבר, כשיחד עם השלדה החדשה הושג חיסכון של 900 גרם. עוד ישנם מיכל דלק מושב חדשים שאפשרו לחסוך עוד כחצי ק"ג ממשקלו של ה-RMZ. המושב החדש מצטרף לכידון חדש מתוצרת רנטל שממוקם מעט יותר לפנים ומעט נמוך יותר, יחד רגליות הממוקמות מעט גבוה יותר היוצרים כולם תנוחת רכיבה שונה ומשופרת לטענת אנשי סוזוקי.

בתחום המתלים מצויד סוזוקי RMZ250 החדש במזלג ובולם אחורי מתוצרת קאייבה, כאשר השנה חזרו בסוזוקי להשתמש במזלג קלאסי על קפיצים ולחץ שמן על פני מזלג לחץ האוויר בדור הקודם. מערכת הבלימה שדורגה גם היא כשמלפנים ישנו דיסק חדש שעלה בקוטרו מ-250 מ"מ ל-270 מ"מ, הותקן מאסטר צילינדר ראשי לבלם האחורי ורפידות חדשות ומשופרות.

מסכת השדרוגים לא פסחה גם על תחום האלקטרוניקה, כשה-RMZ250 החדש יציע מערכת בקרת זינוק בעלת שני מצבי פעולה המצטרפת למערכת בקרת אחיזה משודרגת הפועלת על מחשב ניהול המנוע. אל כל אלו מצטרפים עיצוב מחודש לפלסטיקה וגרפיקה חדשה המשלימים את החבילה הכוללת של ה-RMZ250 החדש.
לאור הצגתו המאוחרת של סוזוקי RMZ250 ביחס לשאר דגמי המוטוקרוס שנחשפו במהלך הקיץ, הוא אמור להגיע אל אולמות התצוגה של סוזוקי באירופה (וגם אצלנו) רק בראשית שנת 2019.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד