ממשיכים בשיגרה: ב.מ.וו R18 נחשף רשמית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
למרות משבר הקורונה, ב.מ.וו מנסה לשדר עסקים כרגיל וחשפה בסוף השבוע סוף סוף את הקאסטום-קרוזר המדובר והמסקרן שלה

משבר הקורונה לא פוסח גם על תעשיית הרכב והאופנועים, כשעדין לא ידוע עד כמה תהיה ההשפעה שלו שוק האופנועים העולמי. בינתיים התעשייה מנסה להסתגל למציאות מצד אחד, ומצד שני לנסות להמשיך בשגרה. ב.מ.וו למשל משדרת עסקים כרגיל, וחשפה בסוף השבוע האחרון בשידור ישיר דרך האינטרנט את R18 החדש והמסקרן.

ב.מ.וו R18 הוא אופנוע קאסטום/קרוזר גדול בעיצוב רטרו אשר נחשף כקונספט לראשונה לפני שנה במפגש הרכב היוקרתי בוילה דה-אסטה באיטליה, שם מציגה ב.מ.וו כמעט מידי שנה דגם קונספט מרהיב ועתידני. לרוב דגמי הקונספט הללו לא מבשילים להגיע לייצור, אבל לא כך במקרה של R18 שעושה זאת די מהר יחסית, בפרט שמדובר באופנוע חדש לחלוטין שלא מסתמך על דגם קיים.



ב.מ.וו נעדרה במשך כמעט שני עשורים מנישת אופנועי הקרוזר הגדולים, כשהנסיון האחרון שלה היה בשלהי שנות ה-90' עם R1200C שהיה נועז בעיצוב בטכנולוגיה שלו ביחס לקטגוריה (למשל מתלה טללהבר מלפנים), אך נכשל כישלון חרוץ במכירות. עם R18 החליטה ב.מ.וו ללכת על קו שמרני יותר עם עיצוב רטרו נקי ומינימליסטי, כשמקור ההשראה לטענתם הוא R5 משנת 1936.

את הקשר העיצובי ל-R5 הקלאסי ניתן למצוא במיכל הדלק דמוי הטיפה, מבנה צינורות השלדה ובמפלטי הכרום העצומים והמוזרים למראה. ביחס לדגם הקונספט מלפני שנה עיקר שינויי העיצוב הם בפנס הקדמי, חישוק קדמי קטן משמעותית (רק "19 בדגם הסדרתי), מושב הגדול יותר וכנף האחורית המכסה את הגלגל.

לא מעט תשומת לב ניתנה גם לעיצוב המנוע של R18 על מנת שיראה פשוט למראה כמו מנועי הבוקסר הקלאסיים של החברה כשמדובר למעשה בחיפוי גדול המסתיר את רוב הרכיבים המודרניים תחתיו. למרות המראה הקלאסי, המנוע הוא בעל תצורה מודרנית עם הזרקת דלק ו-4 שסתומים לצילינדר, אם כי בב.מ.וו הסתפקו בגל זיזים בודד לכל צילינדר. תקנות זיהום האוויר המחמירות הכתיבו גם שימוש בקירור מים חלקי נוסף לקירור האוויר, בדיוק כמו ביתר דגמי משפחת ה-R המודרניים, כאשר המצנן הקטן הוסווה היטב בחלקו התחתון הקדמי של המנוע.



מדובר במנוע הבוקסר הגדול ביותר שיצרה ב.מ.וו עם נפח של 1,802 סמ"ק. ההספק המרבי עומד על 91 כ"ס המתקבלים ב-4,750 סל"ד בלבד, יחד עם מומנט עצום של כ-16 קג"מ המתקבלים ב-3,100 סל"ד. תיבת ההילוכים היא בעלת שישה יחסי העברה והכוח מועבר לגלגל האחורי כמקובל בב.מ.וו באמצעות גל הינע.

למרות המראה הקלאסי והפניה לפלח שוק שמרני באופיו, R18 מצוייד גם בטכנולוגיה עדכנית ומציע מערכת ABS, מערכת בקרת משיכה, שלושה מצבי רכיבה לבחירתה רוכב, מפתח חכם ואופציה למערכת סיוע לזינוק בעליה כדי לעזור לרוכב להתמודד עם הבהמה השחורה שמשקלה 345 ק"ג, כשמתוכם רק המנוע שוקל 110 ק"ג.



כמתבקש מאופנוע קאסטום, ב.מ.וו מציע ללקוחות לעצב ולהתאים את R18 לטעמם באמצעות מגוון גדול של אביזרים ותוספות. כך אפשר למשל להסיר או להחליף, את כיסויי המזלג הקדמי, להתקין כידון "קרניים" גבוה, מפלטים שונים, כיסויים מושחרים למנוע ומושב בתפירות שונות.
מחיר האופנוע לא פורסם, אך הוא לא יהיה נמוך. השאלה אם במצב הנוכחי כאשר העולם הולך למיתון משמעותי בעקבות משבר הקורונה יש מקום לקרוזר יוקרתי ויקר כמו ב.מ.וו R18.

תגובה אחת

  1. אהרון הרשקוביץ

    שימכרו במחירי חסר,וימכרו יותר כלים,וישלימו רווחים ממכירת חלפים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד