ב.מ.וו R18 קונספט: הצצה לקרוזר הבאווארי העתידי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גם השנה ב.מ.וו מציגה דגם קונספט מרהיב במפגש המוטוריהיוקרתי בוילה דה-אסטה, והפעם מדובר ברמז לקרוזר הגדול אותו תוציא לשוק בשנה הבאה

מאז נערך לראשונה ב-1929, נחשב מפגש המכוניות והאופנועים היוקרתי בוילה דה-אסטה לאחד מהאירועים החשובים והנחשקים ביותר עבור האליטה המוטורית. בשנים האחרונות משמשת הבמה היוקרתית והמסוקרת הזדמנות עבור יצרניות הרכב והאופנועים להציג דגמי קונספט מרהיבים וחד פעמיים. ב.מ.וו הפכה כבר את האירוע למסורת ומידי שנה מציגה בו לפחות קונספט אחד מרהיב.

לפני שנתיים היה זה קטנוע חשמלי בשם "קונספט לינק", בשנה שעברה היה זה אופנוע ספורטיבי בעל תנוחת רכיבה גבוהה בשם 9Cento והשנה חשפה ב.מ.וו באירוע שנערך בסופ"ש האחרון את R18 קונספט. מדובר באופנוע קרוזר מינימלסטי מרהיב, שבניגוד לשני הקונספטים הקודמים שהוצגו באירוע על ידי ב.מ.וו, דווקא לו יש קשר לייצור סדרתי.

הקשר הוא במנוע הבוקסר מאלומיניום בנפח 1,800 סמ"ק. מדובר במנוע חדש לחלוטין האמור לשמש את דגם הקרוזר הגדול אותו יציגו הבאווארים לקראת 2020 במטרה לנסות לחזור ולחדור לשוק העצום והרוויחי הזה שמפותח בעיקר בארה"ב. המנוע החדש כבר הושאל לאחרונה לכמה סדנאות שבנו סביבו אופנועי קאסטום משלהם, אך הפעם הוא מופיע רשמית באופנוע של ב.מ.וו עצמה.

כרגע, רב הנסתר על הגלוי במנוע החדש, תרתי משמע. שכן כדי לשמר מראה מנימליסטי וקלאסי הוסבו רוב מכלולי המנוע ההיקפיים בכיסוי העוף אותם ואת מרכז הבלוק, שרק שני "שרוולי" הצילינדרים הענקיים בולטים הצידה. עם זאת ניתן לספר ולראות שהמנוע החדש הוא בעל קירור אוייר/שמן – מה שמסביר גם את נפחו הגדול הנדרש כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר. מה שבטוח הוא שהמנוע בתצורתו הסדרתית יהיה מוזרק ולא מוזן על ידי מאיידים כמו בדגם הקונספט – בכל זאת, יש גבול למה שהנוסטלגיה מאפשרת.

מעבר למנוע המרשים, ב.מ.וו R18 קונספט מציג עיצוב קרוזרי מינימליסטי, עם גוף ארוך ונמוך וחישוקים בקוטר "21 מלפנים ו-"18 מאחור. הבולם האחורי הוסווה מתחת למושב הדגיג כדי לשוות לאופנוע מראה של אופנועי זנב קשיח משנות ה-20' וכיסוי המזלג הקדמי מזכיר את דגמי ב.מ.וו משנות ה-50' וה-60' וכך גם הצביעה השחורה הקלאסית עם העיטורים על מיכל הדלק. כמקובל באופנועי ב.מ.וו, ההינע הסופי נעשה על ידי גל הינע בוהק ויפייפה בניגוד לרצועה המקובלת לרוב באופנועים דומים.

למרות המראה הקלאסי, ישנם גם אלמנטים מודרניים הכרחיים, כמו למשל פנס LED קדמי גדול ומערכת בלימה שלא תבייש אופנוע ספורטיבי עם צמד דיסקים מחורצים מלפנים ומערכת ABS.
עכשיו נותר לראות עד כמה הדגם הסדרתי שייחשף לקראת סוף השנה יכלול אלמנטים מהקונספט היפיפה הזה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד