מי מכיר? מאסימו T12

מאסימו T12
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מעצב האופנועים האגדי מאסימו טאמבוריני לא זכה להגשים את חלומו לבנות אופנוע מסלול ייחודי. לאחר מותו עשתה זאת משפחתו לכבודו ולזכרו

T12 מאסימו הוא אופנוע למסלול בלבד, פרי חלומו של איש שעיצב אופנוע שלא מוגבל למחיר, תקינה או כל מגבלה אחרת. האיש הזה הוא מאסימו טאמבוריני, שנחשב לאחד ממעצבי האופנועים הגדולים של המאה האחרונה.

קצת על מאסימו טאמבוריני:

מאסימו טאמבוריני נולד ברימיני שבאיטליה, והיה מעצב ידוע שעיצב אופנועים עבור קבוצת קאג'יבה בכלל ודוקאטי בפרט. טמבוריני היה גם ה"צלע השלישית" בחברת 'בימוטה' שאותה הקים עם שני שותפים (החלק האחרון, 'טה', ב'בימוטה' היא תחילת שם המשפחה 'טאמבוריני').

נוסף לאופנועי בימוטה שעיצב, ועד היום נחשבים לאקזוטיים, טאמבוריני עיצב גם אייקונים דו גלגליים ובהם דוקאטי 916 ואם.וי אגוסטה F4.

פרוייקט שנולד מהבית:

בסוף שנת 2008 פרש טאמבוריני מאם.וי אגוסטה, וכחלק מהסכם ביניהם הוא לא הורשה לעבוד אצל יצרניות אחרות למשך שלוש שנים. אלא שהתשוקה לעצב בערה בו והוא החליט לעצב אופנוע שלא מוגבל על-ידי המגבלות הקיימות בתעשיית הרכב, למשל תקינה לכביש ציבורי, שיקולי מחיר, רעש זיהום אוויר וכיוצא באלה. טאמבוריני החליט לעצב את אופנוע הספורט "הטהור והמתקדם ביותר טכנולוגית שיוצר אי פעם".

כבול לסיכום עם אגוסטה עבד טאמבוריני על החלום שלו כשהוא מול המחשב בלבד, ובדיוק חודשיים לאחר תום המחוייבות שלו הוא גיבש צוות שאיתו תכנן להפוך את החלום למציאות. בתום כשנה נוספת סיים טאמבוריני את התכנון והחל לעבוד על הביצוע, שאותו גילף בעצמו מתוך גוש חימר, כמקובל בתעשיה, וכדי להניע את היצירה נבחר מנוע של ב.מ.וו S1000RR.

אלא שבסמוך לאחר מכן התגלתה אצל טאמבוריני מחלת הסרטן, והוא הלך לעולמו בשנת 2014 לפני שהאופנוע שלו קרם עור וגידים.

בני משפחתו של טאמבוריני היו נחושים להגשים את חלומו ולייצר את האופנוע. בראש הפרוייקט עמד בנו, אנדראה, אשר עבד לצידו במשך כעשרים שנה, ולצורך הייצור הוקמה חברת 'מאסימו טאמבוריני'.

מאסימו T12:

בשנת 2016 הוגשם סוף סוף החלום, ו-'T12 מאסימו' הושק וראה אור. T, בשם הדגם, מסמלת כמובן את השם 'טאמבוריני', ו-12 מייצג את מספר המזל שלו. מאסימו, בשם הדגם, הוא לא רק שמו הפרטי של האיש והאגדה אלא גם "מקסימום" באיטלקית.

הנתונים הרשמיים מרשימים: 230 כ"ס שמאיצים 154.5 קילוגרם בלבד, והעיצוב מדבר בעד עצמו, וכולל גם מאפיינים אופייניים לעבודתו של האיש, למשל שלדת צינורות פלדה שעוטפת את המנוע. צינורות השלדה מתחברים אל פלטות מגנזיום שצמודות למנוע, וזאת מתכת קלה ויקרה שבה נעשה שימוש נרחב באופן כללי, כדי להפחית משקל. כך למשל בנויים ממגנזיום ראש ההיגוי, הזרוע האחורית החד צידית, המשולשים בראש ההיגוי, והגלגלים.

פרט מפתיע ומעניין הוא שאנשי טמבוריני טוענים שיש להם פטנט רשום על מנגנון שמאפשר לשנות את קשיחות השלדה בלי להוסיף או להסיר חלקים, ולשנות את ממדי השלדה, למשל את אורך המפסע.

מיכל הדלק ויחידת המושב מהווים יחידה אחת וכמו המעטה (פיירינג) הם בנויים מסיבי פחמן. בנוסף נעשה גם שימוש נרחב באלומיניום. הבלמים מתוצרת ברמבו והבולמים מתוצרת אוהלינס, כולם ברמה שניתן למצוא באופנועי גרנד-פרי. לסיום, מערכות האלקטרוניקה באופנוע מתוצרת Motec, ומערכת הפליטה נבנתה במיוחד עבור אופנוע זה על ידי חברת Arrow.

מחירו של T12 'מאסימו' לא ממש צנוע: 300,000 אירו, כלומר 50% יותר מגרסת הכביש של הונדה לאופנוע המוטוג'יפי שלה, RC213V-S.

מכל מקום, אנשי החברה לא מתכננים בשלב זה לייצר גרסה חוקית לכביש של אופנוע החלום של טאמבוריני.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד