מי מכיר? וינס מוטורס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מה קורה כשפליטי פורמולה 1 איטלקיים מחליטים לייצר אופנוע כביש דו פעימתי

למרות שנראה היה כבר כי אפנועים דו פעימתיים הולכים להיכחד מעולם, בינתיים הם כאן להישאר. רובנו מכירים את אופנועי השטח החדשים של KTM והוסקוורנה, אך גם כאן במדור הופיעו אופנועים דו פעימתיים, כמו סוטר ורונקס, אם כי אלו כמובן נדירים יותר. אל השניים האחרונים מצטרפת כעת גם וינס (Vins motors) האיטלקית המציעה אופנוע דו פעימתי בנפח 250 סמ"ק.

עבור מי שמתרפק על הימים בהם ניתן היה לרכוש אופנוע דו פעימתי בנפח 250 סמ"ק לכביש הציבורי, דוגמאת סוזוקי RGV250 שאף הגיע ארצה, האופנוע הזה פורט בדיוק עם המיתרים הנכונים.

וינס מוטורס הציגה לפני כשנתיים אופנוע כביש דו פעימתי בנפח 100 סמ"ק, אך לאחרונה הציגה דגם חדש בשם דואהצ'יקוונטה (Duecinquanta), או מאתיים חמישים באיטלקית, כמו נפח המנוע של האופנוע. האופנוע מוצג בשתי גרסאות, האחת מיועדת לכביש הציבורי בעוד השנייה ייעודית למסלול המרוצים.

מקימי החברה הם מהנדסים יוצאי קבוצת הפורמולה 1 של פרארי, שהחליטו לייצר אופנוע מיוחד. במרכז האופנוע החדש, כאמור, מנוע בנפח 250 סמ"ק בתצורת V טווין, דו פעימתי, עם הזרקת דלק ישירה. בגרסת הכביש אין עדיין נתון הספק רשמי, אך הערכות מדברות על כ-70 כ"ס, על משקל עצמי של כ-95 ק"ג.

המשקל העצמי הנמוך מושג על ידי שימוש מאסיבי בסיבי פחמן, כשגם שלדת המונוקוק עשוי מהחומר הקל. גם מתלה ההוסאק הקדמי, הגלגלים והזרוע האחורית עשויים סיבי פחמן וכמובן שגם הפיירינג. הבולם האחורי גם כן אינו קונבנציונלי, ומותקן לרוחב האופנוע ומחובר לזרוע האחורית עם זרועות חיבור.

למרות שאין מידע רב אודות האופנוע, מקורות שונים ברשת מציינים כי הרדיאטור, לדוגמא, ממוקם מעל למנוע, כשפתח יניקה בקדמת האופנוע מספק לו אוויר קר, שיוצא בהמשך בפתח יציאה בחלקו האחורי של האופנוע. וכמה התענוג הזה צפוי לעלות? כ-40,000 אירו.

למי שמעוניין בגרסה קרבית יותר, גרסת המרוצים מצוידת במנוע מוגדל לנפח של 288 סמ"ק המספק 80 כ"ס שמביאים את האופנוע למהירות מירבית של 240 קמ"ש. כשהאופנוע קל יותר ב-10 ק"ג מגרסת הכביש עם משקל עצמי של 85 ק"ג בלבד. כמובן שגרסה זאת עולה בהתאם, עם תג מחיר של כ-50,000 אירו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד